Όλοι θυμόμαστε κάποιους δασκάλους που μας επηρέασαν θετικά, αλλά και τι τους έκανε ξεχωριστούς. Τώρα, η τεχνητή νοημοσύνη αρχίζει να αποδεικνύει ότι μπορεί να επιταχύνει τον αντίκτυπο που έχουν οι εκπαιδευτικοί στους μαθητές και να βοηθήσει στην επίλυση της συνεχιζόμενης έλλειψης δασκάλων.
Η τεχνητή νοημοσύνη ήδη αναδεικνύει θέματα σε όλη την εκπαίδευση, με τον συνιδρυτή της Microsoft, Μπιλ Γκέιτς, να λέει ότι τα chatbots AI μπορούν να διδάξουν στα παιδιά να διαβάζουν σε 18 μήνες και όχι σε χρόνια. Οι νεότερες γενιές περιβάλλονται από ψηφιακά εργαλεία και οι ειδικοί λένε ότι είναι θέμα χρόνου οι τάξεις να εμβαπτιστούν στην τεχνητή νοημοσύνη.
Ενώ υπάρχουν κίνδυνοι από την ενσωμάτωση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στην τάξη, όπως η αυξημένη πιθανότητα «αντιγραφής» από κάποιους μαθητές αλλά και το ενδεχόμενο να χάσουν τη δουλειά τους οι διδάσκοντες και ειδικά οι καθηγητές πανεπιστημίων, η Σάρα Γκουό, ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος στην εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων πρώιμου σταδίου Conviction, ανέφερε στο CNBC ότι τέτοιες αντιδράσεις, εκθέτουν μια έγκυρη αλλά στενή άποψη.
«Το ευρύτερο πλαίσιο αυτού που θα μπορούσε να σημαίνει [η AI] είναι ότι θα βελτιώσει δραματικά την αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης, θα μειώσει δραματικά το κόστος, θα κάνει την εκπαίδευση πιο δίκαιη, θα δώσει στους ανθρώπους παγκόσμιες ευκαιρίες και θα αυξήσει την παραγωγικότητα και τη γνώση», τόνισε.
AI για μάθηση ρουτίνας, δάσκαλοι για εξατομικευμένα μαθήματα
Η τεχνητή νοημοσύνη, και συγκεκριμένα τα chatbot που υποστηρίζονται από προγραμματισμένα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα, μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές, από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση έως τα προγράμματα πιστοποίησης, να αυτοκαθοδηγούνται μέσα από ογκώδες υλικό και να προσαρμόσουν την εκπαίδευσή τους σε συγκεκριμένα στυλ μάθησης.
Πολλοί μαθητές επί του παρόντος δεν έχουν εξατομικευμένη μαθησιακή εμπειρία που να ταιριάζει στις ανάγκες τους, επειδή δεν υπάρχουν αρκετοί δάσκαλοι για να διευκολύνουν κάτι τέτοιο, δήλωσε ο Ντάνι Κινγκ, Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της πλατφόρμας ψηφιακών διαπιστευτηρίων Accredible, που συνεργάζεται με πελάτες, όπως η Google, το Χάρβαρντ, MIT και McGraw Hill. Το υπάρχον διδασκαλικό προσωπικό, πρόσθεσε, είναι συχνά τόσο καταπονημένο που δεν έχουν αρκετό χρόνο για να απευθυνθούν σε μεμονωμένους μαθητές.
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να καλύψει αυτό το κενό αφαιρώντας τους δασκάλους από την εκπαίδευση ρουτίνας, όπως το να βάζουν τα παιδιά να αντιγράφουν από ένα σχολικό βιβλίο ενώ οι δάσκαλοι γράφουν όρους σε έναν πίνακα, και αντ’ αυτού βάζουν τους δασκάλους να εστιάζουν σε θέματα που επηρεάζουν τη ζωή των μαθητών.
Σύμφωνα με τον κ. Κινγκ, πολλές διδασκαλίες ςνός της σχολικής αίθουσας μπορούν να αφαιρεθούν και να ανατεθούν στην τεχνολογία, έτσι ώστε με την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης, οι δάσκαλοι μπορούν να γίνουν από γενικών καθηκόντων σε περισσότερο εξειδικευμένους, που μπορούν να επικεντρωθούν στο να βοηθήσουν τα παιδιά με συγκεκριμένα θέματα και συγκεκριμένες έννοιες.
Εάν οι μαθητές ασχολούνται σε μεγάλο βαθμό με τη ύλη μέσω μεθόδων που υποστηρίζονται από την τεχνητή νοημοσύνη, ένας δάσκαλος μπορεί να επιβλέπει πολλές τάξεις ταυτόχρονα, επειδή οι μαθητές δεν θα χρειάζονται κάποιον συνέχεια από πάνω τους. Οι δάσκαλοι δεν χρειάζεται να είναι διανομείς γνώσης, γιατί η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αυτοματοποιήσει τέτοιες διαδικασίες.
Εναλλακτική λύση στα ακριβά φροντιστήρια
Με τα chatbot και τα προγράμματα που υποστηρίζονται από AI να μαθαίνουν συνεχώς από τις πληροφορίες που τους παρέχονται, η διδασκαλία δεν θα εξατομικεύεται μόνο στις ανάγκες του μαθητή, αλλά αυτές οι πληροφορίες μπορούν να δώσουν στους δασκάλους περισσότερα δεδομένα για τους μαθητές τους και αυθωρεί να δημιουργήσουν διδακτική ύλη.
Η χρήση τέτοιων εργαλείων θα περικόψει τον χρόνο που χρειάζονται οι διδάσκοντες να συντάξουν εργασίες, κουίζ και διαγωνίσματα. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί επίσης να βοηθήσει τους δασκάλους να αξιοποιήσουν την υπάρχουσα γνώση και περιεχόμενο, ώστε να μπορούν να την επαναπροσδιορίσουν και να μειώσουν δραματικά τον φόρτο εργασίας τους, είπε ο Guo.
Επιπλέον, ένας δάσκαλος μπορεί να προσφέρει εστιασμένη, αποτελεσματική βοήθεια σε μαθητές που τη χρειάζονται, επειδή η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορεί να πει στους εκπαιδευτικούς σε ποιους τομείς ή θέματα χρειάζεται τη μεγαλύτερη βοήθεια ένας μαθητής.
Και ενώ η εξατομικευμένη διδασκαλία υπάρχει εδώ και δεκαετίες και μπορεί να είναι απίστευτα επιδραστική, η κ. Γκουό τόνισε ότι απλά είναι πάρα πολύ ακριβό.
Με την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στην τάξη, η εξατομικευμένη βοήθεια κάνει την εκπαίδευση πιο δίκαιη και μειώνει τον αριθμό των μαθητών που μένουν πίσω και η εχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αυξήσουμε την πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση και στη συνέχεια να ενισχύσουμε την σκληρή δουλειά που κάνουν οι δάσκαλοι.
Πηγή: Οroposreoport.blogspot.com
Leave a comment