Breaking News
ΟΙ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΖΗΤΟΥΝ ΝΑ ΘΕΣΠΙΣΤΕΙ «ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΣΥΝΔΕΣΗ»
ΒΑΘΑIΝΕΙ ΤΟ ΡHΓΜΑ ΤΗΣ Ε.Ε ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΩΝIΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΥΓΓΑΡIΑ
MERCK: ΕΠΩΦΕΛΟYΜΕΝΗ ΑΠO ΤΗΝ ΑYΞΗΣΗ ΤΗΣ ΤΙΜHΣ, ΠΟYΛΗΣΕ ΤΙΣ ΜΕΤΟΧEΣ ΤΗΣ MODERNA
ΙΤΑΛIΑ: ΔΩΡΕAΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΒΟHΘΕΙΑ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟY Η ΔΙAΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΜΒΟΛIΟΥ
FORMULA 1: ΕΞΙΤHΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΚΡΟΖAΝ – ΔΕIΤΕ ΤΟ ΧEΡΙ ΤΟΥ ΜΕΤA ΤΟ ΤΡΟΜΑΚΤΙΚO ΑΤYΧΗΜΑ
ΓΕΡΜΑΝIΑ: EΛΛΗΝΕΣ ΟΙ ΔYΟ ΑΠO ΤΟΥΣ ΠEΝΤΕ ΝΕΚΡΟYΣ ΣΤΟ ΤΡIΕΡ
ΠΥΡΟΒΟΛΙΣΜΟI ΤΗ ΝYΧΤΑ ΣΤΗΝ ΟΜOΝΟΙΑ
ΣΕΙΣΜOΣ 4,4 ΡIΧΤΕΡ ΣΤΗ ΘHΒΑ – EΓΙΝΕ ΑΙΣΘΗΤOΣ ΣΤΗΝ ΑΘHΝΑ
ΕΥΡΩΠΑΪΚOΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜOΣ ΦΑΡΜAΚΩΝ: «OΧΙ» ΣΤΗΝ EΓΚΡΙΣΗ «ΕΞΠΡEΣ» ΤΗΣ ΒΡΕΤΑΝIΑΣ
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ “ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ” ΜΕ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΒΙΤΣΙΛΟΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ ΤΗ ΛΙΛΗ ΠΑΝΑΓΟΥΛΙΑ
ΚΟΡΟΝΟΪOΣ: ΘΡHΝΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛ.ΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ 50ΧΡΟΝΟ ΝΕΚΡO ΑΣΤΥΝΟΜΙΚO – HΤΑΝ ΠΑΤEΡΑΣ ΔYΟ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΕΡΝΤΟΓΑΝ: ΤΟ «ΑΥΓΟ ΤΟΥ ΦΙΔΙΟΥ» ΕΣΠΑΣΕ – ΠΩΣ Η ΕΛΛΑΔΑ ΘΑ ΧΤΥΠΗΣΕΙ ΤΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ «ΤΕΡΑΣ»
ΑIΓΥΠΤΟΣ: «ΦΡΕΝIΤΙΔΑ ΕΚΤΕΛEΣΕΩΝ» ΚΑΤΑΓΓEΛΛΕΙ Η ΔΙΕΘΝHΣ ΑΜΝΗΣΤIΑ
ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ “Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ” 1/12/2020
«ΡΙΝΓΚ» ΣΤΟ ΝΑΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚIΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΚH «ΑΣΠIΔΑ» ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΝΤΟΓAΝ ΣΤHΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΝΟΥΜΕ ΠΕΡΙΤΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΝ ΜΕΣΩ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ: ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΜΟΝΟ ΤΗ ΣΠΑΤΑΛΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΜΙΑ ΔΥΣΚΟΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΥΓΚΥΡΙΑ.
ΣΕΡΓΚΕΙ ΛΑΒΡΟΦ: ΑΝΕΥΘΥΝΟ ΑΙΤΗΜΑ Η ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΕΡΔΝΕΙΣΤΕΡΙΑ
ΚΩΝΣΤΑΝΤIΝΟΣ ΒΛAΣΗΣ: Η ΕΛΛAΔΑ ΩΣ ΠΑΓΚOΣΜΙΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚH ΔYΝΑΜΗ ΕΠΙΔΙΩΚΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΚΑΙ ΒΑΛΚΑΝΙΚΗ ΠΥΛΗ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΝΑ ΑΣΙΑΣ
ΤΖEΦΡΙ ΠAΙΑΤ: Η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛIΑ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΘΑΛΑΣΣΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΘΕΣΗ
ΣΤΟ ΧΕIΛΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚHΣ ΚΡIΣΗΣ ΚΑΙ ΝEΩΝ ΠΡOΩΡΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
ΤΖΕΝΗ ΛΥΚΟΥΡΕΖΟΥ: “ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕ ΕΜΠΝΕΥΣΕΙ”

Όλα αλλάζουν και όλα εξελίσσονται…Κάπως έτσι εξελίχθηκε και τη θέση της αναλογικής φωτογραφίας πήρε η ψηφιακή. Τη θέση του φιλμ την αντικατέστησε μία κάρτα μνήμης… Σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορεί να αντικατασταθεί ο άνθρωπος, η οπτική για τα πράγματα, πρόσωπα, συναισθήματα, που με ένα κλικ της φωτογραφικής μηχανής, η στιγμή γίνεται μοναδική με  το αποτύπωμα του φωτογράφου σε συνεργασία με τον φωτογραφικό του φακό.

Με αφορμή την Έκθεση Φωτογραφίας της φωτογράφου Τζένης Λυκουρέζου με τίτλο « Seaside life Καλαμάτα-Ησυχία και σιωπή» που γίνεται  στην ArteGa Avant Gallery-Jazzet στο Χαϊδάρι και θα έχει διάρκεια μέχρι και τις 13-9-2020, επικοινώνησαμε  μαζί της όπου πρόθυμα μας απάντησε στα ερωτήματα που της θέσαμε και την ευχαριστούμε πολύ!

Γνωρίζοντας την Τζένη Λυκουρέζου από κοντά θα λέγαμε ότι είναι μία γυναίκα που την διακρίνει η μεγαλοπρέπεια της σεμνότητας και ως καλλιτέχνης… οι ίδιες οι φωτογραφίες της μιλούν γι’ αυτήν!

 

Α.Κ:    Τι ήταν αυτό που σας ώθησε στον κόσμο της φωτογραφίας και στην ενασχόλησή σας με αυτή;

Τ.Λ:    Αυτό που με ώθησε στη φωτογραφία παραμένει σχεδόν αδιευκρίνιστο. Οπωσδήποτε ήταν μία περιέργεια για το φωτογραφικό μέσο που χρησιμοποιούσα ασταμάτητα σε εκδρομές και βόλτες και ήθελα να ξέρω τι περισσότερο θα μπορούσα να κάνω φωτογραφίζοντας στο θέατρο. Αγαπούσα παράφορα το θέατρο, τη πρόζα, το σύγχρονο θέατρο. Η αγγελία σε εφημερίδα του ’91 για μαθήματα στην Ελληνική Φωτογραφική Εταιρία, με οδήγησε εκεί, με αυτή τη σκέψη. Ο χρόνος και οι προσπάθειές μου και η αφοσίωσή μου στην υπόθεση που λέγεται “ασχολούμαι με τη φωτογραφία”, είχε αποτέλεσμα να βρω τη κατεύθυνση που τελικά με εκφράζει.

 

Α.Κ:  Πείτε μας για τα συναισθήματα που σας δημιουργούνται την ώρα που αποτυπώνετε ένα στιγμιότυπο μέσα από το φωτογραφικό σας φακό.

Τ.Λ:  Ξέρω πως είμαι συγκεντρωμένη σε αυτό που φωτογραφίζω. Επαναλαμβάνω τη λήψη μέχρι να βρω την ικανοποιητική, ακούραστα∙ το θέμα με κατευθύνει και το κατευθύνω.

 

Α.Κ:  Στις 20 Ιουνίου 2020 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της Έκθεσης Φωτογραφίας σας Seaside life Καλαμάτα-Ησυχία και σιωπή στην ArteGa Avant Gallery-Jazzet στο Χαϊδάρι. Μιλήστε μας γι’ αυτή.

Τ.Λ:  Η φωτογραφική σειρά Seaside life ΚΑΛΑΜΑΤΑ ξεκίνησε το φθινόπωρο του 2009 και έκτοτε κάθε φορά που έφτανα στη πόλη είχα σταθερό φωτογραφικό ραντεβού με τη Παραλία της Καλαμάτας, σχεδόν καθημερινό. Δύο χρόνια πριν, κυκλοφόρησε το φωτογραφικό λεύκωμα με τον ίδιο τίτλο και στη συνέχεια παρουσιάστηκε ως έκθεση στο lobby του ξενοδοχείου Elite και στη συνέχεια στο πολυχώρο Phaos στη Καλαμάτα. Εφέτος, όλο το καλοκαίρι, φιλοξενείται, όπως είπατε, στην ArteGa Avant Gallery-Jazzet, στο Χαιδάρι.

 

Α.Κ:   Τι αποτελεί για σας πηγή έμπνευσης;

Τ.Λ:  Μπορώ να πω, πως Φωτογραφία χωρίς τον Άνθρωπο και τη Ζωή του, δεν μπορεί να με εμπνεύσει. Οπότε νεκρές φύσεις, τεχνολογικές κατασκευές και απόλυτα σκηνοθετημένες- εκκεντρικές φωτογραφίες δεν υπάρχουν για μένα…

 

Α.Κ: Πιστεύετε ότι μέσα από την ψηφιακή φωτογράφηση έχει χαθεί λίγο ο ρομαντισμός, η μαγεία που κατά μία έννοια δημιουργούσε η  φωτογραφία του φιλμ;

Τ.Λ: Αν ο φωτογράφος αισθάνεται, συμμετέχει στη φωτογραφική διαδικασία και δεν διεκπεραιώνει απλά για τον οποιονδήποτε λόγο, η ψυχή και το μυαλό του θα φτιάξουν αληθινή φωτογραφία, ικανή να συγκινήσει, να δείξει και να αφυπνίσει, γιατί η εποχή μας έχει ενδιαφέρον, οπότε αναλογική ή ψηφιακή μηχανή γίνεται δευτερεύον. Η δική μου εμπειρία έχει σημαδευτεί από την αναλογική μηχανή και οι περισσότερες από τις φωτογραφίες της τωρινής έκθεσής μου είναι γινομένες με φιλμ.

 

Α.Κ: Είστε αισιόδοξη για το μέλλον…;

Τ.Λ: Βλέπω τα πράγματα, τις καταστάσεις όπως είναι. Θέλω να έχουν καλή έκβαση, αλλά  και δεν αυταπατώμαι.  Είμαι μια …συναισθηματική ρεαλίστρια… που θυμώνω για πολλά…

Α.Κ:  Έχετε κάποιο μότο στη ζωή σας;

Τ.Λ:  Δεν υποχωρώ!

Λίγα λόγια για την φωτογράφο Τζένη Λυκουρέζου:


Η Τζένη Λυκουρέζου γεννήθηκε στην Καλαμάτα.  Σπούδασε νομικά στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Παρακολούθησε μαθήματα μαυρόασπρης και αρχιτεκτονικής φωτογραφίας, πορτραίτου και φωτογραφίας δρόμου στην Ε.Φ.Ε. και στη σχολή E.S.P. Φοίτησε στο Universita’ di Perugia per gli Stranieri, κατεύθυνση Culturale (ιταλική γλώσσα και τέχνη).

Είναι απόφοιτος (με πιστοποίηση) του ΙΕΚ Κηφισιάς, του τμήματος Τεχνικός Λήψης Φωτογραφίας.

Τα τελευταία χρόνια, δραστηριοποιείται στην έρευνα της σύγχρονης φωτογραφίας. Έχει εκδώσει 2 φωτογραφικά λευκώματα: Matera η γη των βράχων, Εκδόσεις Δεσμός, 2014 και Seaside life ΚΑΛΑΜΑΤΑ, Αυτοέκδοση, 2018. Την άνοιξη του 2019 κυκλοφόρησε το βιβλίο της, … με αφορμή τις Φωτογραφίες, επίσης των εκδόσεων Δεσμός.                                                                                                                                                                

Έχει πραγματοποιήσει προσωπικές εκθέσεις.                                                                                    

Αρθρογραφεί στο περιοδικό ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ.                                                                                                                           

Έχει επιμεληθεί την έκδοση των ακόλουθων φωτογραφικών λευκωμάτων:                           

α) Μάνη από πέτρα και χρόνο, φωτογράφος Ανδρέας Ζαχαράτος, Εκδόσεις ΔΕΣΜΟΣ, 2014,                                            β) JAZZ Moments, φωτογράφος Ανδρέας Ζαχαράτος, Εκδόσεις ΤΟΠΟΣ, 2016 και

γ) THE GREEK ICON, φωτογράφος Ανδρέας Ζαχαράτος, Εκδόσεις ΤΟΠΟΣ, Ιούλιος 2018.

Artist statement:

Άρχισα τη φωτογραφική μου πορεία στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και ταξιδεύοντας συχνά αφιερώνω την προσοχή μου στον άνθρωπο και το τυχαίο της καθημερινής ζωής. Το πορτραίτο και η φωτογραφία δρόμου, η φωτογράφηση κτηρίων, μουσείων, είναι τομείς της δραστηριοποίησής μου. Από τις φωτογραφικές – ταξιδιωτικές περιηγήσεις μου γεννήθηκε ένας εκτενής φωτογραφικός κατάλογος προορισμών που με γοήτευσαν ή με εξέπληξαν. Η Calabria, η Matera, η Umbria, στην Ιταλία, τα Βαλκάνια, διάφορες περιοχές της Ελλάδας και της Ευρώπης, συνθέτουν την έως τώρα προσωπική μου έρευνα και αναζήτηση εκείνων των στοιχείων που χαρακτηρίζουν το σύγχρονο αστικό και πολιτισμικό τοπίο.

Το κείμενό μου για το λεύκωμα Seaside life ΚΑΛΑΜΑΤΑ

Λιμάνι. Ανατολική Παραλία. Δυτική Παραλία.                                                                                                                                  Οι  αναμνήσεις της παιδικής και νεανικής ηλικίας επανέρχονται  –  τα παιχνίδια στο πάρκο του Λιμενικού, τα καλοκαιρινά βράδια στο Πανελλήνιο, ο Γλάρος και ο Νέδοντας όπου κάναμε μπάνιο, το MOTEL, ο προορισμός των εφηβικών μου εξορμήσεων με το ποδήλατο  –  αφομοιώνονται από τις σύγχρονες εικόνες της φιλόδοξης παραλιακής ζώνης.

Η Παραλία της Καλαμάτας, το πιο προσωπικό μου κομμάτι στη πόλη, κυρίως τις μέρες που η τουριστική παραζάλη έχει καταλαγιάσει, η παραλία η οποία μου υπέδειξε την ωραία φωτογραφική εμπειρία που συνοψίζεται στις ακόλουθες σελίδες, θα μιλά πάντα στη καρδιά μου.

Αριστέα  Κοντόζογλου
Δημοσιογράφος-Ραδιοφωνική  Παραγωγός
Μέλος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων
Μέλος της Ε.Σ.Ε.Τ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *