Breaking News
ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΔΕΝ ΑΝΗΣΥΧΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΚΥΜΑ ΚΟΚΚΙΝΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ
ΤΕΡΜΑΤΙΣΤΗΚΕ ΟΝΤΩΣ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΣΤΗΝ ΟΥΓΓΑΡΙΑ;
ΜΕΛΒΟΥΡΝΗ: ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ ΤΩΝ ΕΞΙ ΕΒΔΟΜΑΔΩΝ
ΚHΡΥΞΕ ΠΤΩΧΕΥΣΗ Η BROOKS BROTHERS
ΣΤEΙΤ ΝΤΙΠAΡΤΜΕΝΤ ΓΙΑ ΤΟΥΡΚIΑ: ΑΝΤΙΠΑΡΑΓΩΓΙΚEΣ ΟΙ ΕΝEΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝ. ΜΕΣOΓΕΙΟ – ΤΑ ΝΗΣIA EΧΟΥΝ ΑΟΖ
ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΠΛΕΟΝ ΕΝΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΔΟΧΗΣ ΚΑΙ ΥΙΟΘΕΣΙΑΣ
ΤΟ ΣΤΡΕΣ ΤΗΣ ΚΑΡΑΝΤIΝΑΣ ΜΑΣ EΚΑΝΕ ΠΙΟ ΕΥAΛΩΤΟΥΣ ΣΤΟΝ IO
ΙΟΣ: ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΤΙΘΕΣΕΩΝ
«ΞΕΧΩΡΙΣΤH ΕΥΚΑΙΡIΑ ΓΙΑ ΕΛΛAΔΑ Η ΠΡΟΕΔΡIΑ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛIΟΥ ΕΥΡΩΠΗΣ»
9 ΙΟΥΛΙΟΥ 2020: ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
BIG DEAL ΜΕ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟYΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕIΑ ΕΛΕΥΣIΝΑΣ
Η ΟΡΘΗ ΟΔΟΣ ΤΟΥ ΓΙΤΖΑΚ ΡΑΜΠΙΝ, ΟΔΗΓΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΣΕ ΛΑΘΟΣ ΡΟΛΟ, ΣΕ ΛΑΘΟΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ Ο Ζ. ΜΠΟΡΕΛ
ΓΙΑ ΒΙΑΣΜΟ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΑΙ Ο ΝΕΟΣ ΥΠΕΣ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ
ΘΡIΛΕΡ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙA: ΕΝΤΟΠIΣΤΗΚΕ ΠΤΩΜΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ
ΣΕΡΒΙΑ: ΕΙΣΒΟΛΗ ΔΙΑΔΗΛΩΤΩΝ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΝΕΟΥ LOCKDOWN
«ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΟΛΥΣΜΕΝΑ ΚΥΤΤΑΡΑ»: ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΟΤΙ ΒΡΑΖΙΛΙΑΝΟΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟ HIV ΜΟΝΟ ΜΕ ΦΑΡΜΑΚΑ
ΑΝΗΣΥΧIΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΙΣΑΓOΜΕΝΑ ΚΡΟYΣΜΑΤΑ – ΙΧΝΗΛΑΤΟYΝΤΑΙ ΟΙ ΕΠΑΦEΣ ΔYΟ ΣEΡΒΩΝ
ΣΤOΧΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΙΚEΣ ΠΡΟΚΛHΣΕΙΣ, ΜΗΝ ΤΟ ΞΕΧΝAΜΕ
ΑΙΓΑΙΟ: 50 ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΑΠΌ ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΜΑΧΗΤΙΚΑ – ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΑΕΡΟΜΑΧΙΑ
ΑΠΟΨΕΙΣ
ΤΟΥΡΙΣΜOΣ: Η ΚΡΑΤΟYΣΑ AΠΟΨΗ OΤΙ Η ΕΛΛAΔΑ ΠΟΥΛAΕΙ, ΑΝHΚΕΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘOΝ!

Του Χρήστου Μυλωνάκη*

Η επόμενη μέρα στον τουρισμό θα είναι τελείως διαφορετική. Πρέπει να δράσουμε γρήγορα, καινοτόμα και αποτελεσματικά, εγκαταλείποντας τον παραδοσιακό τρόπο και τα παλιά εργαλεία. Να βρούμε νέους «έξυπνους τρόπους», όπως μας συμβουλεύει και η πρόεδρος της Κομισιόν, κα Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

Η χαλάρωση των κανονισμών – οδηγιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού, δίνει την δυνατότητα οικονομικής στήριξης – βοήθειας όλων των κρίκων της τουριστικής αλυσίδας. Ποια κομμάτια της αλυσίδας θα πρέπει να τύχουν της στήριξης;

Απάντηση είναι: Το αεροπλάνο (λόγω της ιδιομορφίας της χώρας).

Το τοπίο στις μεταφορές θα είναι τελείως ανταγωνιστικό, η επιλογή της χώρας αλλά και του αεροδρομίου θα γίνεται με εντελώς νέα κριτήρια. Η αεροπορική μεταφορά θα είναι χρηματιστηριακό είδος και θα επικρατήσουν λογικές πλειστηριασμού. Αλήθεια, ποιές αεροπορικές εταιρείες θα επιζήσουν; και γιατί να πετάξουν στην Ελλάδα;

Στοχεύουμε για 3 μήνες το καλοκαίρι του 2020; Στοχεύουμε μόνο στον 1ο Πόλο Τουρισμού (Tour Ooperators(T.O.) Sea and Sun, All Inclusive), που ως γνωστόν κάθε Οκτώβριο μεταφέρει τα προγράμματά του σε άλλους προορισμούς; Στοχεύουμε στο καλοκαίρι του 2021 ή σε τουρισμό όλο τον χρόνο;

Στόχευση μας θα πρέπει να είναι η χειμερινή περίοδος του 2020 και όλο το 2021, πέρα, φυσικά, από τους όποιους μήνες της φετινής θερινής περιόδου μπορεί να λειτουργήσει επαρκώς ο τουρισμός.

Άμεσες προτεραιότητες θα μπορούσαν να είναι:

1. Ανάπτυξη και του 2ου Πόλου Τουρισμού

• Ο τουρισμός: των 360 ημερών, του μεμονωμένου ταξιδιώτη, του «μόνιμου» επισκέπτη, του second home, summer home (σπίτι στη Μεσόγειο), winter brake, ο εναλλακτικός, ο αθλητικός, ο εκπαιδευτικός, ο ιατρικός, ο συνεδριακός, ο city break κτλ.

Ο ταξιδιώτης του 2ου Πόλου είναι χρήστης των νέων τεχνολογιών, επιλέγει μόνος του τον τρόπο μετακίνησης και διαμονής. Είναι ανεξάρτητος, αισθάνεται ασφαλής και αναλαμβάνει ρίσκα.

Ίσως ήρθε η ώρα να εστιάσουμε (ειδικά για το καλοκαίρι του 2020) και στον 2ο Πόλο Τουριστικής Ανάπτυξης.

 

2. Προσέγγιση των αεροπορικών εταιρειών

Πρέπει να προσεγγίσουμε όλες τις αεροπορικές εταιρείες: Legacy (Lufthansa, KLM), Low cost (Easyjet, Ryanair) που επιχειρούν με προγραμματισμένες πτήσεις και των Τ.Ο. (Condor, JET2, TUI) που επιχειρούν με ναυλωμένες πτήσεις charter. Είναι οι σύμμαχοι μας σε αυτήν την προσπάθεια. Πρέπει να αποκαταστήσουμε τις σχέσεις των αεροπορικών εταιρειών (που δεν υπήρχαν ή ήταν κακές) σε μια νέα βάση ισότιμη, υγιή, με αμοιβαία κατανόηση και εμπιστοσύνη, αλλά προπαντός μακροχρόνια εταιρική σχέση.

Η παλαιά επιλεκτική εύνοια προς κάποιες, αλλά και η απαξίωση προς άλλες, μόνο έξυπνη πολιτική δεν μπορεί να θεωρηθεί.

Κλειδί σε αυτήν την προσπάθεια θα αποτελέσουν τα αεροδρόμια:

• Κρατικά: Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα παίξουν καθοριστικό ρόλο.

• Ιδιωτικά: Ελευθέριος Βενιζέλος, Fraport Greece.

Η λογική των υπερβολικών χρεώσεων και των υπερβολικά προκλητικών κερδών πρέπει να εγκαταλειφθεί. «Θα μοιράσουμε τα βάρη της κρίσης με δίκαιο τρόπο», Κυριάκος Μητσοτάκης 13 Απριλίου 2020.

Η «έξυπνη» και διαφανής πρόταση 4 αξόνων:

Ι. Μηδενισμός – Μείωση τελών. Όλα τα τέλη (ρυθμιζόμενα, μη ρυθμιζόμενα, μη αεροναυτικά τέλη) και όλες οι χρεώσεις προς τις αεροπορικές εταιρείες, να μηδενιστούν από 01/06/20 έως 31/05/21 και από 01/10/21 έως 31/12/21 και να μειωθούν κατά 50% από 01/06/21 έως 30/09/21.

Το 60% του συγκεκριμένου κόστους θα αναληφθεί εξ’ ολοκλήρου από τα αεροδρόμια. Το υπόλοιπο 40% θα καλυφθεί:

 

• Από τον φόρο διαμονής (135 εκατομμύρια περίπου το 2019)

• Από τις Περιφέρειες, τους Δήμους, τα Επιμελητήρια, τις Επαγγελματικές Ενώσεις (έχουν ήδη προϋπολογισμούς τουριστικής προβολής).

• Από τις ευκαιρίες – δυνατότητες που προσφέρουν οι συμβάσεις παραχώρησης.

• Από τις επιχειρήσεις που έχουν εμπορικές δραστηριότητες στα αεροδρόμια.

 

II. Μηδενικός ΦΠΑ στις τιμές των εισιτηρίων για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα.

 

III. Έκπτωση 50%, για το ίδιο χρονικό διάστημα (01/06/20 έως 31/12/21), στις χρεώσεις προς όλους όσους παρέχουν υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης (handlers), με τη απαράβατη δέσμευση ότι οι εκπτώσεις θα μετακινηθούν ανάλογα στις χρεώσεις προς τις αεροπορικές υπηρεσίες.

 

ΙV. Ειδικά κίνητρα (Incentives), σε συνεργασία με όλους τους συναρμόδιους θεσμούς του κράτους, για το άνοιγμα νέων αεροπορικών συνδέσεων με ευρωπαϊκούς προορισμούς και την ενδυνάμωση των ήδη υφιστάμενων, πάντα σε ετήσια και σε βάθος χρόνου δέσμευση. Πρώτα στη γειτονιά μας και αργότερα στους μακρινούς προορισμούς( long-haul).

 

Είναι προφανές ότι η επιτυχία όλων των παραπάνω εξαρτάται από την ουσιαστική παρουσία του κράτους με την ουσιαστική αξιοποίηση όλων των εργαλείων που διαθέτει και την υλοποίηση στοχευμένων πολιτικών. Θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι τα μέτρα στήριξης που θα παρέχει το κράτος θα είναι ευκρινώς μετρήσιμα. Σε ό,τι δε αφορά τα αεροδρόμια, τα μέτρα στήριξης θα πρέπει να συνδέονται άμεσα όχι μόνο με ποιοτικά, αλλά οπωσδήποτε και με ποσοτικά κριτήρια, όπως πχ ο αριθμός των επιβατών.

 

3. Διαφήμιση

Θα ήταν παρακινδυνευμένη και -σε μεγάλο βαθμό- άστοχη η ανάληψη πρωτοβουλιών για τη συνέχιση της παραδοσιακής επικοινωνιακής τουριστικής καμπάνιας τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Μόνο σπατάλη πόρων θα είχε ως αποτέλεσμα. Για τον λόγο αυτόν, όλο το βάρος της διαφημιστικής προωθητικής καμπάνιας του ελληνικού τουρισμού θα πρέπει να βασιστεί σε πρωτοβουλίες όπως η «GreeceFrom Home»! παράδειγμα καλής πρακτικής και εύστοχης – έγκαιρης προσαρμογής στα νέα δεδομένα. Με τις κατάλληλες πρωτοβουλίες και επαφές, πρέπει να γίνουν όλοι διαφημιστές: ξένοι επισκέπτες, επώνυμοι, ειδικά target group, Επιστημονικές Ενώσεις, Πρεσβείες, εμπορικοί ακόλουθοι, T.O.,τουριστικές επιχειρήσεις, αεροδρόμια, αεροπορικές εταιρείες, κτλ.

Στόχος μας θα πρέπει να είναι το «GreeceFromHome» και ανάλογες πρωτοβουλίες που ενδεχομένως υπάρξουν, να μπουν σε κάθε σπίτι και να εμπνεύσουν κάθε δυνητικό επισκέπτη. Χρειαζόμαστε ένα νέο «Nation-branding» και πλέον μας δίδεται η ευκαιρία, έστω και εξ ανάγκης, να προχωρήσουμε αποφασιστικά προς αυτή την κατεύθυνση.

Πόροι

• Οι πιστώσεις που έχουν ήδη προϋπολογιστεί για το 2020 για διαφημιστική προβολή.

• Ένα ποσοστό του φόρου διαμονής.

• Εθελοντές: Μία «έξυπνη» πρωτοβουλία είναι αξιοποιηθούν όλοι οι ασχολούμενοι με τον τουρισμό -επιχειρηματίες και εργαζόμενοι- ως συμμετέχοντες και αρωγοί αυτής της προσπάθειας.

 

4. Πρωταρχικό, όλων των παραπάνω, μέλημα θα πρέπει να είναι το εξής: Οι επιχειρήσεις να παραμείνουν «ζωντανές» και λειτουργικές, με τους εργαζομένους τους ενεργούς.

Μόνο έτσι θα παραμείνει όρθια η ελληνική κοινωνία, μόνο έτσι θα προχωρήσει ο μετασχηματισμός του ελληνικού τουρισμού, με βάση τα νέα δεδομένα, μόνο έτσι η Ελλάδα θα καταφέρει να ανταποκριθεί αποτελεσματικά, σε τουριστικό και οικονομικό επίπεδο, στη νέα παγκόσμια «μετα-κανονικότητα».

Ίσως είναι η «χρυσή» ευκαιρία, μαζί με το κράτος, να μετασχηματίσουμε – ξανασχεδιάσουμε τον ελληνικό τουρισμό μαζί με τις μεταφορές.

*Ο Χρήστος Μυλωνάκης είναι Πρόεδρος Ενοικιαζόμενων Αυτοκινήτων Ν. Χανίων και Γενικός Γραμματέας Πανελλήνιας Ομοσπονδίας

 

(Το άρθρο εκφράζει προσωπικές απόψεις και εκτιμήσεις)

Πηγή:Liberal.gr

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *