Breaking News
ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ – ΠΟΙΑ ΜΕΤΡΑ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ: ΜΑΣΚΕΣ ΚΑΙ ΣΕ «ΠΡΑΣΙΝΕΣ» ΠΕΡΙΟΧΕΣ, ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΝΥΧΤΕΡΙΝΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΝΩΡΙΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΙΣ 00.30
ΗΠΑ ΚΑΙ ΜEΣΗ ΑΝΑΤΟΛH: ΤΙ ΘΑ AΛΛΑΖΕ Ο ΜΠAΙΝΤΕΝ;
Η ΕΠΙΛΟΓH ΤΗΣ 28ης ΟΚΤΩΒΡIΟΥ 1940 ΩΣ ΕΘΝΙΚHΣ ΜΑΣ ΕΟΡΤHΣ
ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΡΙΣΗ: Η ΨΥΧΟΣΥΝΘΕΣΗ ΜΙΑΣ ΟΛΕΘΡΙΑΣ ΣΧΕΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ
Ο ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΣΜOΣ ΤΟΥ ΙΣΛAΜ ΣΤΙΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚEΣ ΚΟΙΝΩΝIΕΣ: ΤΟ ΓΕΝΙΚO ΠΛΑIΣΙΟ
ΚΟΡΩΝΟΪOΣ: 1.211 ΝEΑ ΚΡΟYΣΜΑΤΑ, 12 ΘAΝΑΤΟΙ, 114 ΟΙ ΔΙΑΣΩΛΗΝΩΜEΝΟΙ
ΤΡΑΓΩΔIΑ ΣΤΗ ΡOΔΟ: ΣΥΝΕΛHΦΘΗ EΝΑΣ 51ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘAΝΑΤΟ ΤΩΝ ΔYΟ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΣΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 60 ΧΡΟΝΙΑ Η ΙΣΟΤΗΤΑ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΔΡΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
ΣΤΟ ΣΤOΧΑΣΤΡΟ ΦΑΝΑΤΙΚΩΝ Η ΓΑΛΛΙΑ: ΤΡΕΙΣ ΑΙΜΑΤΗΡΕΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΣΕ ΝΙΚΑΙΑ, ΑΒΙΝΙΟΝ, ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ
ΝΤ. ΣΑΣOΛΙ ΓΙΑ ΕΠIΘΕΣΗ ΣΤΗ ΝIΚΑΙΑ: EΧΟΥΜΕ ΚΑΘHΚΟΝ ΝΑ ΣΤΑΘΟYΜΕ ΜΑΖI ΕΝAΝΤΙΑ ΣΤΗ ΒIΑ
Ο ΜΑΚΡΟΝ ΠΑΓΙΔΕΥΣΕ ΤΟΝ ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΕΝΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΓΙΔΕΥΤΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ
Ο ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΚΛΕΙΝΕΙ. ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ!
ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΠΡΙΝ ΤΟ LOCKDOWN Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΟΥΡΕΣ ΓΙΑ RAPID TESTS – ΠΡΟΣ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΑΝΑΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ
ΤΙ ΜΕΤΡΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ
ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΟΜΟΨΥΧΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΟΥ ΟΧΙ – ΛΙΤΑ ΤΙΜΗΣΑΝ ΤΗΝ 28Η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
O ΟΗΕ ΑΠΕΥΘΥΝΕΙ ΕΚΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΗΝ ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΕΙΑ
EKTOΣ ΕΛΕΓΧΟΥ Ο ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΟΙ ΛΟΙΜΩΞΙΟΛΟΓΟΙ ΚΑΙ Ο “ΓΡΙΦΟΣ” ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ HW – ÖSTERREICHISCH/GRIECHISCHER INTEGRATIONSVEREIN
29 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2020: ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ “Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ” 27/10/2020
ΑΠΟΨΕΙΣ
ΤΙ ΑΠΑΝΤΑ Ο ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΖΙΑΖΙΑΣ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΤΗΣ «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ» ΠΟΥ ΖΗΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΑΣ!

Του Κωνσταντίνου Ζιαζιά*

Σε άρθρο δημοσιογράφου της εγκρίτου εφημερίδας  “H Καθημερινή”, η τιμημένη και ιστορική φουστανέλα του τσολία,  χαρακτηρίζεται ως γελοία και γυναικεία , επισημαίνοντας ότι οι Εύζωνες ντύνονται γυναικεία από την μέση και κάτω με μίνι φούστα, καλτσόν και χοντροπάπουτσα (τσαρούχια) και προτείνει στην Εξοχοτάτη κυρία Πρόεδρο της Δημοκρατίας μια ανανέωση της Ευζωνικής στολής. Εκτιμω ,όχι πόλυ εμβάθης και σοβάρη  ανάλυση του θέματος…..από «δημοσιογράφο» έγκριτου εφημερίδος  και πιστεύω όχι με εμπάθεια και αντιμιλιταριστική αντίληψη .

Η Ευζωνική στολή αποτελεί ένα από τα εθνικά μας Σύμβολα που συνδέεται με θυσίες, αίμα, στιγμές δόξας, εθνικές μνήμες, υπερβάσεις και εθνικά οράματα στην νεότερη ιστορία του Εθνους . Ως εκ τούτου κάθε προσπάθεια λοιδορίας ή απαξίωσης των εθνικων μας Συμβόλων, έστω και χωρίς πρόθεση, προσβάλλουν βάναυσα το εθνικό μας συναίσθημα, την τιμή και αξιοπρέπεια του Ελληνισμού και τις Ένοπλες Δυνάμεις μας.  

Ωφείλατε ιστορικά να γνωρίζετε…… ότι η  φουστανέλα, σύμφωνα με ιστορικούς, ανάγει την ιστορική προέλευση της, ως εξέλιξη ενδυμασίας ακόμη και στην εποχή της αρχαιότητας και συγκεκριμένα από τον ανδρικό δωρικό χιτώνα.

Ωφείλατε  να γνωρίζετε……….Ότι η ιστορικη  φουστανέλα, κρύβει από….. «κάτω» της, πολύ ανδρισμό , τόσο που δεν φαντάζεσαι κύριε δημοσιογράφε και είναι η «αιτία» που εσεις σήμερα, έχετε την ευκαιρια , εχετε την ελευθερια να τη λοιδορειτε!!! 

Αυτή η τιμημένη φουστανέελα , απελευθέρωσε την ελλάδα, αυτή η τιμημένη φουστανέλα έγραψε ιστορίες δόξης και μεγαλείου ,στους βαλκανικούς πολέμους, στους παγκόσμιους πολέμους  με τα συντάγματα ευζώνων , αλλά και στην μικρασιατική εκστρατεία έσωσε την τιμή και την αξιοπρέπεια του έθνους………που είδατε το γελοίο και το γυναικείο της υποθέσεως;……… 

Κάλο είναι όμως να ασχοληθείιτε περισσότερο  με τη «φούστα» αυτών που καθημερινά και κατά περίσταση ,υμνολογείτε, αυτών που έφθασαν την χώρα μας σε αυτή την κατάσταση …. αυτών που σίγουρα δεν θέλατε να είναι τα πρώωτυπα της κοινωνίας μας……αυτών που με πράξεις  και λογια ,όλα αυτά τα χρόνια ,δεν τίμουν τα «παντελόνια τους»……. 

Είναι εθνικά ωφέλιμο ότι πριν από κάθε αναφορά σε τέτοιας μορφής θέματα, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τόσο η Ελληνική ιστορία, τα ήθη και έθιμα και η πατριδογνωσία, καθόσον η ζημιά που γίνεται, έστω και μη ηθελημένα, είναι κεφαλαιώδους σημασίας για το εθνικό φρόνημα του απανταχού Ελληνισμού, ιδιαίτερα σήμερα στις δύσκολες και μουντές στιγμές που διέρχεται η χώρα .

Η επιχειρούμενη προσπάθεια ,από ορισμένους «πρόθυμους» και οπαδούς της παγκοσμιοποίησης , αποεθνικοποίησης και η “μιθριδατοποίηση” του Ελληνικού λαού, με την βεβήλωση εθνικών συμβόλων και τη διαχυση του δηλητηριου της δειλίας που διαχεουν στην Πατρίδα  μας , δεν πρέπει να περάσει  στην κοινωνία μας .

Απαντες πρέπει να γνωρίζουμε: Οι εύζωνοι (ευ + ζώνες = οι καλά ζωσμένοι) είναι επίλεκτοι στρατιώτες του ελληνικού στρατού, ευρύτερα γνωστοί ως τσολιάδες, από τη στολή που καθιερώθηκε επίσημα από τον Βασιλέα Όθωνα της Ελλάδας, την οποία έφερε και ο ίδιος σε επίσημες εμφανίσεις. 

Στις μέρες μας «εύζωνες» καλούνται οι στρατιώτες της Προεδρικής Φρουράς, οι οποίοι εκτελούν αποστολές συμβολικού χαρακτήρα, με κεντρική τη φύλαξη του Μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη και του Προεδρικού Μεγάρου. Οι εύζωνοι είναι παγκοσμίως γνωστοί για την ενδυμασία που φέρουν. Η φουστανέλα σχεδιάστηκε ως στολή για την Ανακτορική παλιότερα και σήμερα Προεδρική Φρουρά. Βάση για τη δημιουργία της στολής των ευζώνων αποτέλεσε η φουστανέλα της Ναυπάκτου, που θεωρείται ο νεότερος τύπος φουστανέλας και κατά τα παλιότερα χρόνια εντοπιζόταν σε ολόκληρη τη Στερεά Ελλάδα, την Πελοπόννησο και τη Θεσσαλία. 

Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός συμβολισμών που αποδίδονται στα χαρακτηριστικά της ευζωνικής στολής. Για παράδειγμα, ο αριθμός των δίπλων της φουστανέλας φημολογείται πως είναι ίσος με τη διάρκεια (σε έτη) της περιόδου της Τουρκοκρατίας, δηλαδή 400. Παρόλ’ αυτά, οι φουστανέλες που φέρουν στις μέρες μας οι εύζωνοι σπάνια έχουν ακριβώς 400 δίπλες. 

Τα υπόλοιπα μέρη που συγκροτούν την ευζωνική στολή είναι:   

Το φάριο (ή φάρεο). Είναι το καπέλο του εύζωνα. Το φάριο έχει κόκκινο χρώμα και είναι κατασκευασμένο από τσόχα. Στη θέση του μετώπου φέρει το ελληνικό εθνόσημο. Χαρακτηριστικό κομμάτι του φάριου αποτελεί η μακριά μαύρη φούντα, κατασκευασμένη από μετάξι. Το σχήμα της θεωρείται πως συμβολίζει το δάκρυ του Χριστού  . 

Το πουκάμισο. Είναι λευκού χρώματος και έχει χαρακτηριστικά μεγάλο άνοιγμα μανικιών. Το λευκό χρώμα, το οποίο κυριαρχεί σε ολόκληρη την ευζωνική στολή, θεωρείται πως συμβολίζει την αγνότητα των εθνικών αγώνων. 

Η φέρμελη. Είναι το γιλέκο του εύζωνα. Αποτελεί το δυσκολότερο, όσον αφορά την κατασκευή του, κομμάτι της ευζωνικής στολής. Διαθέτει λευκά και επίχρυσα νήματα, με τα οποία απεικονίζονται σχέδια λαογραφικής σημασίας. Ένα από αυτά αποτελούν τα αρχικά Χ και Ο, τα οποία θεωρείται ότι αντιστοιχούν στις λέξεις χριστιανός και ορθόδοξος.   

Οι κάλτσες. Είναι λευκές και κατασκευασμένες από μαλλί. Κάθε εύζωνας φέρει από δύο κάλτσες σε κάθε πόδι. Οι κάλτσες στηρίζονται στη μέση του εύζωνα, κάτω από τη φουστανέλα, με τη βοήθεια μιας δερμάτινης ζώνης που ονόμάζεται ανάσπαστος. 

Οι καλτσοδέτες. Είναι μαύρου χρώματος και κατασκευασμένες από μετάξι. 

Τα τσαρούχια. Είναι τα υποδήματα του εύζωνα. Είναι κόκκινου χρώματος και κατασκευασμένα από δέρμα. Στη σόλα κάθε τσαρουχιού βρίσκονται καρφωμένα περίπου 60 καρφιά (προκαδούρες), τα οποία είναι υπεύθυνα για τον επιβλητικό ήχο που ακούγεται κατά το βηματισμό ενός εύζωνα. Κατά μέσο όρο, το κάθε τσαρούχι ζυγίζει τρία κιλά. Χαρακτηριστικό κομμάτι των τσαρουχιών αποτελούν οι μαύρες φούντες στις οποίες καταλήγουν οι μύτες τους. Θεωρείται πως η αρχική τους χρήση ήταν να κρύβονται σε αυτές μικρά κοφτερά αντικείμενα που θα μπορούσαν αιφνιδιαστικά να τραυματίσουν τον εχθρό σε μία «σώμα με σώμα» μάχη. Άλλη άποψη είναι ότι οι φούντες προστάτευαν τα δάχτυλα των ποδιών από το χιόνι και τα κρυοπαγήματα.

Οι δερμάτινες φυσιγγιοθήκες. 

Οι εύζωνοι που φυλάσσουν το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη φέρουν την επίσημη στόλη μόνο τις Κυριακές ή κατά τη διάρκεια εθνικών εορτών. Τις υπόλοιπες μέρες φέρουν την καθημερινή ευζωνική ενδυμασία. Σε αυτήν το λευκό πουκάμισο, η φέρμελη και η φουστανέλα αντικαθίστανται από τον ντουλαμά, τη χαρακτηριστική στολή των αγωνιστών του Μακεδονικού Αγώνα, βασισμένη στην παραδοσιακή ενδυμασία του χωριού Άλωνα Φλώρινας. Ο χειμερινός ντουλαμάς είναι σκούρου μπλε χρώματος, ενώ ο θερινός ανοικτού καφέ. 

Σε εθιμοτυπικές εκδηλώσεις της Προεδρικής Φρουράς ορισμένοι εύζωνοι φέρουν τις παραδοσιακές στολές της Κρήτης , του Αιγαίου και του Πόντου, ως αναγνώριση της συμβολής αυτών των περιοχών στους εθνικούς αγώνες.   

Μια παραλλαγή της ευζωνικής ενδυμασίας (την οποία έφερε και ο Όθων) συναντάται στους αξιωματικούς της φρουράς, οι οποίοι δε φορούν κάλτσες, καλτσοδέτες και τσαρούχια, αλλά περισκελίδα (παντελόνι), μακρύτερη φουστανέλα και σταβάλια (μπότες). 

*Ο Αντιστράτηγος Κωνσταντίνος Ζιαζιάς κατάγεται από το χωριό Καρυά Ολύμπου και γεννήθηκε στην Αυλίδα Χαλκίδος. Αποφοίτησε από τη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων το 1978, ως Ανθυπίλαρχος Τεθωρακισμένων. Έχει υπηρετήσει σε όλο το γεωγραφικό χώρο της Ελλάδος και έχει διοικήσει όλα τα κλιμάκια Διοικήσεως μέχρι και το  επίπεδο.Μεραρχίας. Συγκεκριμένα υπηρέτησε ως Διοικητής: -Υπομονάδας στην 1η Επιλαρχία Μέσων Αρμάτων (ΑΜΧ-30) στον Έβρο, επί 4 έτη. -Μονάδος στην 26η Επιλαρχία Μέσων Αρμάτων (LEOPARD) της ΧΧIV ΤΘΤ επί 2 έτη. -Ταξιαρχίας Κέντρου Εκπαιδεύσεως Τεθωρακισμένων επί 1 έτος στην Αυλώνα Αττικής. -80 ΑΔΤΕ επί 1 έτος στην Περιοχή του Βορείου Συγκροτήματος Δωδεκανήσου. -95 ΑΔΤΕ επί 1έτος στην περιοχή του Νοτίου Συγκροτήματος Δωδεκανήσου. Έχει υπηρετήσει ως Επιτελής, σε διάφορες θέσεις όπως Δντής 3ου ΕΓ Ταξιαρχίας (ΧΧIV ΤΘΤ), Επιτελής 3ου ΕΓ Μεραρχίας (95 ΑΔΤΕ), Επιτελάρχης της 80 ΑΔΤΕ, Επιτελάρχης της ΑΣΔΕΝ. Διετέλεσε Δντής Δ΄ Κλάδου του ΓΕΣ επί 1 έτος. Είναι Πτυχιούχος Αλεξιπτωτιστής από το 1979. Είναι Απόφοιτος της Ανωτέρας Σχολής Πολέμου και της Σχολής Εθνικής Αμύνης. Έχει τιμηθεί με όλα τα προβλεπόμενα παράσημα για το βαθμό του, μετάλλια και διαμνημονεύσεις. Γνωρίζει Αγγλικά και συμμετείχε σε αποστολές του Στρατού στο εξωτερικό. Είναι παντρεμένος με τη Δήμητρα Ζιαζιά , με την οποία έχει δύο παιδιά. Την Έλενα Ζιαζιά 27 ετών πτυχιούχο της Φαρμακευτικής Αθηνών και το Γεώργιο Ζιαζιά πτυχιούχο της ΑΣΟΕ του Τμήματος Πληροφορικής.

 

(Σημ: To άρθρο εκφράζει προσωπικές απόψεις και εκτιμήσεις)

Πηγή:Militaire.gr

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *