Breaking News
ΥΠΑΡΧΟΥΝ «ΠΥΡΑΜΙΔΕΣ» ΣΤΗΝ ΜΕΣΟΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΤΑΦΡΟ ΣΤΟΝ ΑΤΛΑΝΤΙΚΟ;
ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ SULPHUR CAP ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΤΗ ΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΑ
ΤΖΟΝ ΜΠΟΛΤΟΝ : Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΡΑΤΑ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΑΝΟΙΚΤΗ ΓΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ
H ΑΠΟΥΣΙΑ ΗΘΙΚΗΣ ΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΠΡΟΤΙΜΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΕΚΕΙΝΗ ΤΟΥ ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΜΟΥ
AMAΘΟΙ ΣΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ
ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ – ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ
ΚΕΝΤΡΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΩΝ ΕΠΕΙΣΟΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΣΤΟΡΙΑ ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΙΣΝ
ΔΙΕΞΗΧΘΗ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΦΩΤΙΑΣ ΣΤΟ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΤΟ ΟΠΛΟΣΤΑΣΙΟ ΤΩΝ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ
26 ΙΟΥΝΙΟΥ 2019: ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΙ ΦΑΚΟΙ ΕΠΑΦΗΣ – ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ!
Ο “ΙΚΑΡΟΣ ΠΕΤΑΞΕ” ΜΕ ΤΗΝ AEGEAN
Η ΒΕΝΕΤIΑ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΕI ΣΤΟΝ ΚΑΤAΛΟΓΟ ΤΟΥ ΟΗΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠOΛΕΙΣ ΣΕ ΚIΝΔΥΝΟ
Ο ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ ΤΖΟΝ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΕ ΤΙΣ ΑΦΙΣΕΣ – ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΑ ΤΟΥ 60ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
ΤΟ ΜΕΞΙΚΟ, ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΩΝ ΑΓΝΟΟΥΜΕΝΩΝ
ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΗΣ ΚΟΡΕΑΣ: ΟΙ 110 ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΙΚΗΣΑΝ 3.000 ΚΙΝΕΖΟΥΣ ΣΤΟΝ ΛΟΦΟ ΧΑΡΡΥ
ΣΤΟ ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΟ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΚΡΑΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η ΕΛΛΑΔΑ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΠΑΝΑΚΗΣ: Η ΝΙΚΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΣΤΑ ΝΟΤΙΑ
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΣ ΣΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΤΡΑΓΚΑ: «Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΘΑ ΚΑΤΣΕΙ ΣΤΟ ΣΚΑΜΝΙ ΣΑΣ ΤΟ ΥΠΟΣΧΟΜΑΙ»
25 ΙΟΥΝΙΟΥ 2019: ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
ΑΠΟΨΕΙΣ
ΣΚΟΠΙΑΝΟ, «ΠΛΩΤΟΠΟΙΗΣΗ» ΠΟΤΑΜΙΩΝ ΣΥΝΔΕΣΕΩΝ, ΤΙ ΠΑΙΖΕΤΑΙ, ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟ;
Toυ Δρ Αθανάσιου.Ε.Δρουγου*
Σχετικά με  το ενδιαφέρον ως και ανακίνηση του ζητήματος της «πλωτοποίησης»  και ποτάμιας σύνδεσης του Δούναβη-Μοράβα και Αξιού.
 

 


1)Aυτά είναι παλιά, γνωστά κι Φαραωνικά σχέδια.Δύσκολα υλοποιούνται σε μία 20ετία.Πολλοί τα εγείρουν χωρίς να γνωρίζουν τι κρύβεται πίσω από αυτά.Προφανώς  για λόγους εντυπωσιασμού..Στο παρελθόν ο αείμνηστος στρατάρχης Αλέξανδρος Παπάγος στα απομνημονευματα του , είχε θεωρήσει ως ύπουλο το θέμα της εκτροπής της κοίτης του Μοράβα προς Αξιό.Θυμάμαι συζητήσεις με τον μακαρίτη πατέρα μου για αυτά τα σχέδια,που τα είχε χειριστεί ως νεαρός αξιωματικός στην δεκαετία του 60. Είναι πολύ σημαντικό να αξιολογηθεί στο σήμερα τι κερδίζουμε. Ποιοί ευνοούνται και ποιοι μη.Με στοιχεία και όχι στηριζόμενοι σε μια μελέτη κάπου 20-25 σελίδων δύο Σέρβων αναλυτών.Η πλωτοποίηση είναι πολλή δύσκολη περίπτωση.Έχω σταθεί αρκετά ψύχραιμα και διεισδυτικά στο συγκεκριμένο θέμα. Οι επιπτώσεις είναι τεράστιες.Μην το βλέπουμε μόνο από την σκοπιά παρόμοιων παραποτάμιων και ποτάμιων διασυνδέσεων στην Κεντρική και Δυτική Ευρώπη.

2)Σε ότι αφορά τους γεωπολιτικούς σχεσιασμους των Μεγάλων θεωρώ ότι. η πλωτότητα του Αξιου δεν θα καταστεί εφικτή καθοσον η ‘οποια εκτροπή υδάτινων όγκων του Δούναβη προς Αξιό – Αιγαίο θα επιφέρει και πτώση της στάθμης από το σημείο διασυνδεσης με Αξιο μεχρι τις εκβολες του στον Εύξεινο Ποντο και θα επηρεάσει το όλο οικοσύστημα ιδίως των χωρών Σερβίας Βουλγαρίας και Ρουμανίας, τις οποίες και διασχίζει  αλλά και προβλήματα προσχώσεων στο Δέλτα του Αξιού και στο ευρύτερο χώρο του λιμανιού της Θεσ/κης  ‘οπως συμβαίνει  και με το Δέλτα του Έβρου και το θαλάσσιο χώρο της Αλεξανδρούπολης  ,  για αυτό και γίνονται συνεχείς εκβαθύνσεις λόγω  μεταφοράς ποτάμιων υλικών από τις προσχώσεις.

3)Τέλος, η αξιοποίηση των δευτερευόντων λιμένων οι οποίοι ειναι μικρής δυναμικότητας (Ασπροβάλτα, Σερραϊκή Ακτή, εμπορικό λιμάνι Καβάλας, Πορτο-Λάγος, Μαρώνεια) με εξαίρεση τα κύρια λιμάνια Καβάλας και Αλεξ/πολης, θα χρειαστούν αρκετές οικονομικές παρεμβάσεις ‘ηπιας μορφής για τη διαμόρφωση τους ώστε να μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ‘οποιες ανάγκες των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ γενικότερα. Ενας άλλος λόγος είναι το ανάγλυφο του έδαφους αλλά και το υφιστάμενο συγκοινωνιακό δίκτυο το οποίο είναι χαμηλής απόδοσης. Οι στρατηγικές μεταφορές απαιτούν δίκτυα συγκοινωνών μεγάλης απόδοσης και μεταφορικής ικανότητας,σιδηροδρόμους αεροδρόμια και λιμάνια με τις ανάλογες υποδομές και φυσικά τη διασύνδεση ‘ολων αυτών μεταξύ τους.
4)Ένα τέτοιο έργο φαραωνικών προδιαγραφών απαιτεί χρήμα και χρόνο. Και δεν ξέρω αν υπάρχει η βούληση των ΗΠΑ να αλλάξουν το γεωπολιτικό τοπίο ιδίως στην Αν. Μακεδονία και Θράκη, επενδύοντας αρκετά δις δολάρια. Προσωπικά θα ηθελα να έβλεπα μια σιδηροδρομική Εγνατία, από τα Ελληνοτουρκικά σύνορα ως την Ηγουμενίτσα και τη σιδηροδρομική διασύνδεση Αλεξανδρούπολης – Μπουργάζ και Καβάλας – Βάρνας (μεσω Ξάνθης – Κομοτηνής – Πότκοβα- Κίρτζαλι), που ειναι πιο εφικτός στόχος και σε κάθε περίπτωση αναβαθμίζει το γεωπολιτικό ρόλο της περιοχής. Αυτά τα θέματα πέραν γεωπολιτικής-γεωοικονομικής και γεωστρατηγικής ανάλυσης  άπτονται υδροποπολιτικής- υδροποταμογραφικής  ως και ευρύτερων  κατασκευαστικών μελετών.Δεν νομίζω ότι έχουνε αυτά τα σχέδια να κάνουνε με το ονοματολογικό της FYROM.
* Διεθνολόγος,  Στρατιωτικος Αναλυτης.
(Σημ, Το άρθρο εκφράζει προσωπικές απόψεις και εκτιμήσεις) 
Πηγή: Analystsforchange.org

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!