Breaking News
ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΝΑΤΟΪΚΟΙ «ΣΥΝ-ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΙ» ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΓΑΛΛΙΑ
ΙΣΡΑΗΛ: ΕΞΙ ΕΓΚΥΕΣ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΒΛΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΟ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΤΟΥ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ
ΤΑ ΒΑΛΚAΝΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΜΒOΛΙΑ ΤΟΥ ΔΙΧΑΣΜΟY
ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΠΡΟΒΛΕΨΙΜΟ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΩΝ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΠΑΦΩΝ;
“ΔΕΙΠΝΟ ΣΥΜΦΙΛΙΩΣΗΣ” ΜΕΤΑΞΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
O ΝΕΟΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ: ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΙΣΧΥΟΥΝ ΑΠΟ ΔΕΥΤΕΡΑ – ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΕ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑΞΙ
TO KΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΜΑΓΕΥΤΙΚΗ ΘΕΑ ΚΑΙ Ο ΜΥΘΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΣΥΝΟΔΕΥΕΙ
24 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021: ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
ΤΟΥΡΚIΑ, ΗΓΕΜΟΝΙΚEΣ ΒΛEΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΥΡΗΝΙΚH ΕΝEΡΓΕΙΑ
ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΩΝ ΗΠΑ ΣΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΚΡΗΤΗ
«ΠΡΟΣAΡΤΗΣΗ» ΤΩΝ ΔΩΔΕΚΑΝHΣΩΝ ΚΑΙ OΧΙ EΝΩΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛAΔΑ;
ΠOΣΟ ΕΠΗΡΕAΖΟΥΝ ΟΙ ΜΕΤΑΛΛAΞΕΙΣ ΚΟΡΩΝΟΪΟY ΤΑ ΕΜΒOΛΙΑ
ΚΟΡΩΝΟΪOΣ – ΠΑΓΚOΣΜΙΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜOΣ ΥΓΕIΑΣ: ΟΙ ΥΦΑΣΜAΤΙΝΕΣ ΜAΣΚΕΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕYΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠO ΤΙΣ ΜΕΤΑΛΛAΞΕΙΣ
ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ: ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΜΕ «ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ» ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ
ΑΝAΓΚΗ AΜΕΣΗΣ ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓHΣ ΠΤΥΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Η ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΧΤΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΜΑΣ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ
ΕΠΕΣΤΡΑΦΗΣΑΝ ΚΛΕΜΜΕΝΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΝΑΖΙ
ΤΟ ΑΠΟΜΩΝΟΜΕΝΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ ΚΑΙ Η “ΜΑΧΗ” ΤΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΚΡΙΚΕΛΟΠΟΤΑΜΟ
Ο ΒΥΡΩΝΑΣ ΔΕΝ ΞΕΧΑΣΕ ΤΟΝ ΛΟΡΔΟ ΒΥΡΩΝΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΕΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ

Το ελληνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας των 32 δισ. ευρώ που παρουσιάστηκε εχθές, όπως αναφέρεται φιλοδοξεί να πυροδοτήσει μια αλλαγή υποδείγματος στην ελληνική οικονομία και τους θεσμούς.

Μέσα σε αυτό, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει δώσει προτάσεις για μεγάλα προς υλοποίηση έργα. Σημειωτέον ότι πρόκειται για μία πρώτη δόση έργων καθώς στην πορεία, ανάλογα με την πορεία υλοποίησης θα δούμε και άλλα έργα να εντάσσονται ή να απεντάσσονται.

Αυτό πάντως που έχει μεγάλη αξία στην παρούσα φάση είναι πως στο Ταμείο Ανάκαμψης πέρασαν μεγάλα οδικά έργα και όχι σιδηροδρομικά. Αυτό έγινε καθώς υπάρχουν πολλά διαθέσιμα ευρωπαϊκά κανάλια χρηματοδότησης ανοιχτά για σιδηροδρομικά (CEF-ΕΣΠΑ) αλλά όχι για οδικά έργα. Με λίγα λόγια στο Ταμείο Ανάκαμψης επιλέχθηκε να σταλούν έργα με μειωμένες δυνατότητες χρηματοδότησης από την Ε.Ε.

Βλέπουμε άλλωστε τις χρονοβόρες διαδικασίες που πλέον υφιστανται τα μεγάλα οδικά έργα για να πάρουν το πράσινο φως της υλοποίησης. Το Πάτρα-Πύργος και το νότιο τμήμα του Ε65 το αποδεικνύουν. Η πρώτη λίστα των μεγάλων έργων υποδομής του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών περιλαμβάνει τα κάτωθι έργα:

-Ολοκλήρωση αυτοκινητοδρόμου Ε65: πρόκειται για το βόρειο τμήμα Τρίκαλα-Κηπουρειό Γρεβενών που ενώνει τον Ε65 με την Εγνατία Οδό. Έχει μήκος 64χλμ και αφορά στην κατασκευή ενός κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Με την κατασκευή του ο αυτοκινητόδρομος μηκους 175 χιλιομέτρων ολοκληρώνεται και η Δυτική Μακεδονία και η Ήπειρος αποκτούν εύκολη πρόσβαση στον ΠΑΘΕ. Το κόστος έχει εκτιμηθεί σε 400 εκατ.ευρώ.

-ΒΟΑΚ: τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος: με το τμήμα αυτό ολοκληρώνεται η σύνδεση των 4 μεγάλων πόλεων της βόρειας ακτής της Κρήτης. Το τμήμα μήκους περίπου 14 χιλιομέτρων έχει ώριμες μελέτες και επιλέχθηκε ως ένα ακόμα οδικό έργο. Έχει σημαντικές πιθανότητες να ενταχθεί. Το κόστος εκτιμάται σε 140 εκατ.ευρώ.

-Ιόνια Οδός: τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά: αφορά στην φυσική επέκταση του αυτοκινητόδρομου Αντίρριο-Ιωάννινα που σήμερα τερματίζει στην περιοχή της Πεδινής. Πρόκειται για αξονα περίπου 68 χιλιομέτρων ο οποίος θα έχει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση μέχρι το Καλπάκι και 1 λωρίδα +ΛΕΑ μέχρι την Κακαβιά. Κατά το ήμισυ έχει ώριμες μελέτες. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 400 εκατ.ευρώ.

-Επεκτάσεις Αττικής Οδού: τρεις επεκτάσεις προτείνονται και αφορούν στην επέκταση της Λ.Κύμης μέχρι την Εθνική Οδό Αθήνας-Λαμίας, στην επέκταση προς Ραφήνα και στην αστική σήραγγα Κατεχάκη-Βουλιαγμένης. Το πρώτο έργο είναι ώριμο και θα δημοπρατηθεί εντός του 2021, τα άλλα δύο χρειάζονται ωρίμανση. Στο σύνολο τους απαιτούνται 1 δισ.ευρώ.

-Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος: ένα έργο που είναι σε διαγωνισμό εδώ και 4 χρόνια και οδεύει προς την ολοκλήρωση του. Ίσως να είναι και το πρώτο που με το βαθμό ωριμότητας αλλά και βιωσιμότητας που έχει να τραβήξει με άνεση την απαιτούμενη χρηματοδότηση. Το διεκδικούν 3 σχήματα. Το κόστος του αγγίζει τα 450 εκατ.ευρώ.

Στο Ταμείο Ανάκαμψης έχουν μπει και σημαντικά ενεργειακά έργα, εκ των οποίων τα κορυφαία είναι:

– Η ηλεκτρική διασύνδεση Αττικής-Κρήτης

– Η 4η φάσης της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κυκλάδων

– Οι έξυπνοι μετρητές της ΔΕΔΔΗΕ

Πηγή: Νews247.gr

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *