ΔΙΕΘΝΗ ΠΕΤΩΝΤΑΣ ΕΝΑ TORNADO «ΞΕΣΚΟΥΦΩΤΟ», ΕΠΙΤΗΔΕΣ!
ΠΕΤΩΝΤΑΣ ΕΝΑ TORNADO «ΞΕΣΚΟΥΦΩΤΟ», ΕΠΙΤΗΔΕΣ!

Το να γίνει αποκόλληση καλύπτρας σε μαχητικό εν πτήση είναι από τα σοβαρότερα ατυχήματα και μεγάλος κίνδυνος για τον πιλότο καθώς ξαφνικά βρίσκεται σε αποσυμπίεση, σε μεγάλο ψύχος και εκτεθειμένος σε ανέμους εκατοντάδων χιλιομέτρων την ώρα. Κι όμως η φωτογραφία που δημοσιεύουμε με ένα Tornado χωρίς καλύπτρα, δεν είναι από ατύχημα αλλά από δοκιμές!

Η συγκεκριμένη δοκιμή των διαδικασιών ασφαλείας και εγκατάλειψης του αεροσκάφους, έγινε το 1988 με το Tornado XZ630, που ήταν το πρώτο προπαραγωγής του τύπου και χρησιμοποιήθηκε για εκτεταμένους ελέγχους και για αφέσεις όπλων, ώστε να εξελιχθεί η τελική μορφή του μαχητικού-βομβαρδιστικού.

Πιλότος στη δοκιμή αυτή με ταχύτητα 500 κόμβους ήταν ο Keith Hartley, που είχε υπηρετήσει στην RAF και μετά στην BAE ως δοκιμαστής, τόσο του Tornado όσο και αργότερα του Eurofighter. Ο ίδιος έχει πετάξει τα πάντα «βρετανικά» από Lighting, Jaguar, Hawk, Buccanner, μέχρι Hunter και Gnat.

Είναι λοιπόν φανερό εδώ το πόσο «ταλαιπωρία» τραβάνε τα αρχικά αεροσκάφη κάθε τύπου και πόσο κίνδυνο διατρέχουν οι δοκιμαστές τους, που χωρίς προσομοιώσεις και υπολογιστικά μοντέλα, επιδιώκουν τις πιο επικίνδυνες καταστάσεις για να βεβαιωθούν ότι η πλατφόρμα τους θα τη «βγάλει καθαρή»

Παρουσίαση: Χρήστος Γ. Κτενάς

10 Δεκεμβρίου 2021

 

 

 

Πηγή: Ptisidiastima.com

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *