Uncategorized
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ: ΔΙΠΛΑ ΠΤΥΧΙΑ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ “ΣΦΡΑΓΙΔΑ” ΞΕΝΩΝ ΑΕΙ – ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Εκπρόσωποι 30 πανεπιστημίων των ΗΠΑ, έρχονται στην Ελλάδα τον Νοέμβριο του 2022, προκειμένου να εξετάσουν συνεργασίες με τα ελληνικά πανεπιστήμια. Ανάμεσα σε αυτά τα ιδρύματα περιλαμβάνονται και κορυφαία στο κόσμο ΑΕΙ όπως το Χάρβαρντ, το Γέιλ, το Κολούμπια της Νέας Υόρκης κ.α. Στο θέμα αυτό αναφέρθηκε και η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, η οποία έδωσε ένα παράδειγμα ως προς την εξέλιξη τέτοιων συνεργασιών μεταξύ ελληνικών και ξένων ιδρυμάτων, τονίζοντας ότι «ένας φοιτητής που σπουδάζει στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο να μπορεί να πάει για ένα επιπλέον χρόνο στο Κολούμπια και έτσι ο φοιτητής θα πάρει δύο πτυχία». Μάλιστα η υπουργός δήλωσε ότι «μέσω της παρουσίας μας στην Αμερική πετύχαμε στενότερη συνεργασία της Ελλάδος με κορυφαία πανεπιστήμια της Αμερικής.

Πάνω από 30 πανεπιστήμια των ΗΠΑ, όπως είναι το Χάρβαρντ, το Γέιλ, έρχονται για συνεργασία με ελληνικά πανεπιστήμια». Τέτοιες συνεργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει μεταξύ των πανεπιστημίων Γέιλ και Αθήνας για θέματα επιδημιολογίας, του Χάρβαρντ πάλι με το πανεπιστήμια Αθηνών σε θερινά προγράμματα για τις συνέπειες τις προσφυγικής κρίσης, ενώ ήδη στη χώρα μας λειτουργούν Ιατρικές σχολές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με αγγλόφωνα προγράμματα σπουδών τα οποία προσελκύουν όλο και περισσότερους ξένους φοιτητές. Αναφερόμενη σε αυτό η κ. Κεραμέως τόνισε ότι η «χώρα μας γίνεται ένας παγκόσμιος φάρος εκπαίδευσης στην Μεσόγειο, στην Ευρώπη, που θα προσελκύει κόσμο».

Συνεργασία του Οικονομικού πανεπιστημίου με ένα από τα κορυφαία Business Schools των ΗΠΑ.

Το οικονομικό πανεπιστήμιο της Αθήνας ανακοίνωσε τη συνεργασία του σε επίπεδο προπτυχιακών με το Kelley School of Business. Η συνεργασία θα ξεκινήσει το εαρινό εξάμηνο του ακαδ. έτους 2022-23 με τους πρώτους φοιτητές του Kelley να παρακολουθούν μαθήματα στο ΟΠΑ με πιστωτικές μονάδες οι οποίες προσμετρώνται σ’ αυτές του πτυχίου τους στις ΗΠΑ.

Πρόκειται για μια ακόμα συνεργασία του ΟΠΑ με ένα από τα κορυφαία Business Schools των ΗΠΑ. Πιο συγκεκριμένα, το Kelley School of Business έχει ανακηρυχθεί από το Princeton Review το 2021, ως το 3ο ΜΒΑ σε marketing και 7ο για την ποιότητα των καθηγητών του. Το QS MBA Rankings το 2021 έχει κατατάξει το Kelley ως το 38ο παγκόσμια. Ο Αντιπρύτανης Διεθνούς Συνεργασίας και Ανάπτυξης καθηγητής Βασίλης Παπαδάκης τόνισε ότι: «Πρόκειται για μια ακόμα διεθνή συνεργασία με ένα σημαντικό Πανεπιστήμιο των ΗΠΑ.

Φιλοδοξούμε αυτές να επεκταθούν σε ερευνητικές συνεργασίες σε αντικείμενα που θεραπεύουν τα δύο ιδρύματα, στην ανάπτυξη κοινών προγραμμάτων όπως τα θερινά σχολεία, καθώς και σε συνεργασίες και στα τρία επίπεδα σπουδών». Η διαδικασία αξιολόγησης και τελικής επιλογής του ΟΠΑ διήρκεσε περισσότερο από ένα έτος, στη διάρκεια του οποίου στελέχη του Kelley επισκέφθηκαν το ΟΠΑ και αξιολόγησαν τα προγράμματά του, το διδακτικό του προσωπικό και τις υποδομές του.

Σημαντικό ρόλο στην τελική απόφαση συνεργασίας διαδραμάτισε η αποτελεσματική λειτουργία του προγράμματος Erasmus του ΟΠΑ, καθώς και το ευρύτατο πρόγραμμα προσφερομένων μαθημάτων σε διεθνείς φοιτητές, τα οποία υπερβαίνουν τα 70 σε ετήσια βάση. Όπως αναφέρει το πανεπιστήμιο «πρόκειται για ένα ακόμα βήμα εμβάθυνσης στη συνεργασία των δύο ιδρυμάτων, η οποία ξεκίνησε τα τελευταία δύο χρόνια και μέσω αυτής έχουν ήδη υλοποιηθεί όχι μόνο ερευνητικές συνεργασίες μεταξύ καθηγητών των δύο ιδρυμάτων σε θέματα analytics, αλλά και συνεργασίες προπτυχιακών φοιτητών τους. Πιο συγκεκριμένα, το εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού Έτους 2021-22, οι φοιτητές του Kelley επισκέφθηκαν το ΟΠΑ και συνεργάστηκαν με φοιτητές των τεσσάρων Τμημάτων της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων. Οι φοιτητές χωρίστηκαν σε μικτές ομάδες και μελέτησαν μια γρήγορα αναπτυσσόμενη ελληνική νεοφυή επιχείρηση. Επιστέγασμα της συνεργασίας, την οποία επέβλεπαν καθηγητές των δύο ιδρυμάτων, ήταν οι παρουσιάσεις των προτάσεων των φοιτητών στη διοίκηση της ελληνικής επιχείρησης».

Πηγή: Εthnos.gr

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *