Breaking News
ΑIΓΥΠΤΟΣ: «ΦΡΕΝIΤΙΔΑ ΕΚΤΕΛEΣΕΩΝ» ΚΑΤΑΓΓEΛΛΕΙ Η ΔΙΕΘΝHΣ ΑΜΝΗΣΤIΑ
ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ “Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ” 1/12/2020
«ΡΙΝΓΚ» ΣΤΟ ΝΑΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚIΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΚH «ΑΣΠIΔΑ» ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΝΤΟΓAΝ ΣΤHΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΝΟΥΜΕ ΠΕΡΙΤΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΝ ΜΕΣΩ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ: ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΜΟΝΟ ΤΗ ΣΠΑΤΑΛΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΜΙΑ ΔΥΣΚΟΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΥΓΚΥΡΙΑ.
ΣΕΡΓΚΕΙ ΛΑΒΡΟΦ: ΑΝΕΥΘΥΝΟ ΑΙΤΗΜΑ Η ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΕΡΔΝΕΙΣΤΕΡΙΑ
ΚΩΝΣΤΑΝΤIΝΟΣ ΒΛAΣΗΣ: Η ΕΛΛAΔΑ ΩΣ ΠΑΓΚOΣΜΙΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚH ΔYΝΑΜΗ ΕΠΙΔΙΩΚΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΚΑΙ ΒΑΛΚΑΝΙΚΗ ΠΥΛΗ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΝΑ ΑΣΙΑΣ
ΤΖEΦΡΙ ΠAΙΑΤ: Η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛIΑ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΘΑΛΑΣΣΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΘΕΣΗ
ΣΤΟ ΧΕIΛΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚHΣ ΚΡIΣΗΣ ΚΑΙ ΝEΩΝ ΠΡOΩΡΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ: “ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΛΙΓΟ ΟΞΥΓΟΝΟ ΠΙΣΤΗΣ”
ΘΑ ΜΑΣ ΑΝΟIΞΕΙ ΤΑ ΜAΤΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚO RAPID TEST ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΪO;
Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ GOOGLE – OVH ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ CLOUD
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ: ΝΕΑ ΠΛΗΡΩΜΗ ΣΗΜΕΡΑ – ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΔΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΤΟΥΣ
Η ΣΑΟΥΔΙΚH ΑΡΑΒIΑ ΑΡΝΕIΤΑΙ ΚAΘΕ ΕΜΠΛΟΚH ΣΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝIΑ ΤΟΥ ΙΡΑΝΟY ΠΥΡΗΝΙΚΟY ΕΠΙΣΤHΜΟΝΑ
ΝΟΤΗΣ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: ΣΗΜΕΡΑ Η ΔΙΚΗ ΣΤΟ ΑΥΤΟΦΩΡΟ
2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2020: ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
Η ΔΥΝΑΤOΤΗΤΑ ΑΠΑΛΛΑΓHΣ ΤΩΝ ΔΙΟΙΚΟYΝΤΩΝ ΝΟΜΙΚA ΠΡOΣΩΠΑ ΑΠO ΟΦΕΙΛEΣ ΣΕ ΔΗΜOΣΙΟ ΚΑΙ ΕΦΚΑ ΜEΧΡΙ ΤΙΣ 31.12.2020
ΚΟΡΟΝΟΪOΣ: 111 ΘAΝΑΤΟΙ ΚΑΙ 2.199 ΝEΑ ΚΡΟYΣΜΑΤΑ – ΣΤΟΥΣ 596 ΟΙ ΔΙΑΣΩΛΗΝΩΜEΝΟΙ
ΕΚΘΕΣΗ ΠΙΣΣΑΡΙΔΗ: ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ – ΔΙΑΡΚΩΣ ΜΕΙΟΥΜΕΝΕΣ ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΙΑ ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: “ΟΙ ΕΥΡΩ-ΑΤΛΑΝΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ”
ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ
ΙΣΤΟΡΙΑ
Ο ΤΟΡΠΙΛΙΣΜOΣ ΤΗΣ «EΛΛΗΣ»

Ανήμερα της εορτής της Παναγίας το 1940, το ιταλικό υποβρύχιο «Ντελφίνο» τορπιλίζει και βυθίζει στο λιμάνι της Τήνου το ελληνικό καταδρομικό «Έλλη»…

Τον Αύγουστο του 1940 ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος κόντευε να συμπληρώσει ένα χρόνο. Η Ελλάδα, την οποία κυβερνούσε δικτατορικά ο Ιωάννης Μεταξάς, μπορεί να τηρούσε ουδέτερη στάση, αλλά ήταν εμφανές ότι βρισκόταν στο πλευρό της Αγγλίας, που εκείνη την περίοδο δοκιμαζόταν σοβαρά από τις αεροπορικές επιθέσεις της «Λουφτβάφε». Η φασιστική Ιταλία, σύμμαχος της ναζιστικής Γερμανίας, με τον ισχυρό στόλο της διεκδικούσε την πρωτοκαθεδρία στις θάλασσες της Μεσογείου από τη Μεγάλη Βρετανία.

Η διαταγή για τον τορπιλισμό της «Έλλης», ενός ελαφρού καταδρομικού πλοίου («ευδρόμου» με την ορολογία του μεσοπολέμου), δόθηκε από την ιταλό διοικητή των Δωδεκανήσων Τσέζαρε Μαρία Ντε Βέκι, ηγετικό στέλεχος του Φασιστικού Κόμματος της Ιταλίας και πρέπει να ήταν σε γνώση του Ιταλού δικτάτορα Μπενίτο Μουσολίνι. Το ιταλικό υποβρύχιο «Ντελφίνο» με διοικητή τον υποπλοίαρχο Τζουζέπε Αϊκάρντι ξεκίνησε από τη ναυτική βάση στο Παρθένι της Λέρου το βράδυ της 14ης Αυγούστου, με αποστολή να πλήξει εχθρικά πλοία στην Τήνο, τη Σύρο και στη συνέχεια να αποκλείσει τη Διώρυγα της Κορίνθου.

Τις πρωινές ώρες της 15ης Αυγούστου το ιταλικό υποβρύχιο βρέθηκε έξω από το λιμάνι της Τήνου «εν καταδύσει», με σκοπό να τορπιλίσει τα επιβατικά πλοία «Έλση» και «Έσπερος», που μετέφεραν προσκυνητές, αλλά οι Ιταλοί τα θεωρούσαν οπλιταγωγά και συνεπώς εχθρικά. Από το περισκόπιο ο Αϊκάρντι είδε να καταφθάνει στο λιμάνι ένα πολεμικό και δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη, όπως δήλωσε μετά τον πόλεμο. Επρόκειτο για το καταδρομικό «Έλλη», που κατέπλεε στην Τήνο για τις εορταστικές εκδηλώσεις της Μεγαλόχαρης.

Στις 8.25 π.μ., λίγη ώρα πριν από τη λιτάνευση της εικόνας της Παναγίας κι ενώ στην παραλία υπήρχε πολύς κόσμος, το «Ντελφίνο» έπληξε με τρεις τορπίλες το ελληνικό πολεμικό πλοίο. Η μία μόνο τορπίλη βρήκε στόχο, αλλά έπληξε καίρια το ελληνικό πλοίο στο μηχανοστάσιο και τις δεξαμενές πετρελαίου. Μία ώρα αργότερα, το «Έλλη» βυθίστηκε, παρά τις προσπάθειες του πληρώματος να το κρατήσουν στον αφρό. Οι άλλες δύο τορπίλες αστόχησαν και εξερράγησαν στην προκυμαία. Από την επίθεση του «Ντελφίνο» σκοτώθηκαν ένας υπαξιωματικός και οκτώ ναύτες του «Έλλη», ενώ οι τραυματίες ανήλθαν στους 24. Μία γυναίκα, που βρισκόταν στην παραλία, πέθανε από καρδιακή προσβολή μετά την έκρηξη της δεύτερη τορπίλης στην προκυμαία.

Μετά την εκτέλεση της αποστολής του, το «Ντελφίνο» απομακρύνθηκε χωρίς να γίνει γνωστή η ταυτότητά του. Μετά από λίγες ώρες κατέπλευσε στη Σύρο, αλλά αναχώρησε αμέσως άπρακτο, καθώς δεν υπήρχε κανένα πλοίο στο λιμάνι του νησιού. Το «Ντελφίνο» επέστρεψε εσπευσμένως στη Λέρο με διαταγή των ιταλικών αρχών, ακυρώνοντας την αποστολή του στην Κόρινθο. Η επιχείρηση δεν φαίνεται να ήταν σε γνώση των πολιτικών αρχών της Ρώμης (πλην ίσως του Μουσολίνι). Ο υπουργός Εξωτερικών, Γκαλεάτσο Τσιάνο, έγραψε στα απομνημονεύματά του ότι η βύθιση του ελληνικού πλοίου οφείλεται στη θρασύτητα του Ντε Βέκι.

Η έρευνα που διενήργησαν δύτες του Πολεμικού Ναυτικού, έδειξε ότι η τορπίλες ήταν ιταλικές και επομένως η επίθεση έγινε από ιταλικό υποβρύχιο. Η κυβέρνηση Μεταξά τήρησε απόλυτα μυστικό το πόρισμα της έρευνας, για να μην προκαλέσει την Ιταλία και διαταράξει την ουδετερότητα της Ελλάδας. Τελικά, δημοσιοποιήθηκε στις 30 Οκτωβρίου 1940, δύο ημέρες μετά την ιταλική επίθεση εναντίον της Ελλάδας. Παρά ταύτα, από την πρώτη στιγμή η ελληνική κοινή γνώμη δεν είχε καμία αμφιβολία για την εθνικότητα του υποβρυχίου.

Το 1950, στο πλαίσιο των πολεμικών επανορθώσεων, η Ιταλία παραχώρησε στην Ελλάδα το ελαφρύ καταδρομικό «Ευγένιος της Σαβοίας» (Eugenio Di Savoia), το οποίο μετονομάστηκε σε «Έλλη» τον Ιούνιο του 1951 και ύψωσε την ελληνική σημαία. Στα μέσα της δεκαετίας του ‘50 το ναυάγιο του «Έλλη» ανελκύστηκε τμηματικά και πουλήθηκε για παλιοσίδερα (σκραπ). Το 1985 Έλληνες δύτες ανακάλυψαν στο βυθό της Τήνου τα απομεινάρια της ιταλικής τορπίλης που βύθισε το «Έλλη». Το εύρημα εκτίθεται στο Ναυτικό Μουσείο Πειραιά.

Πηγή: Sansimera.gr

 

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *