Ο ρόλος του Φορέα Ευρωπαϊκών Ρυθμιστικών Αρχών για τις Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (BEREC) πρέπει να αλλάξει, δεδομένης της διεύρυνσης του ρυθμιστικού πεδίου των μελών του σε ευρύτερα οικοσυστήματα, δήλωσε σε συνέντευξή της στο Euractiv η Kamila Kloc, διευθύντρια της Διεύθυνσης B της Κομισιόν για την ψηφιακή δεκαετία και τη συνδεσιμότητα (Digital Decade and Connectivity).
Ο τομέας των τηλεπικοινωνιών της ΕΕ βρίσκεται τώρα ανάμεσα στην αυστηρή ευρωπαϊκή νομοθεσία και την ανάγκη επενδύσεων σε υποδομές, υποστηρίζουν οι κατεστημένοι φορείς εκμετάλλευσης. Ωστόσο, οι οργανώσεις καταναλωτών και οι ανταγωνιστές προειδοποιούν κατά της απορρύθμισης, η οποία θα αποτελούσε κίνδυνο για τις μικρές επιχειρήσεις και θα οδηγούσε σε υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές.
Σχολιάζοντας το γεγονός ότι η έκθεση της Επιτροπής για την Ψηφιακή Δεκαετία έδειξε ότι υπάρχει επείγουσα ανάγκη για μεταρρύθμιση, ενώ η επόμενη πράξη της ΕΕ για τις τηλεπικοινωνίες έχει αναβληθεί για την επόμενη θητεία, η Kloc δήλωσε ότι η Επιτροπή «έχει κάνει πολλά βήματα κατά τη διάρκεια αυτής της θητείας».
Ανέφερε τις πρωτοβουλίες της εργαλειοθήκης κυβερνοασφάλειας 5G, την πράξη για την υποδομή Gigabit, τη σύσταση για το Gigabit και τη λευκή βίβλο του Φεβρουαρίου για τις τηλεπικοινωνίες, «η οποία ουσιαστικά ανοίγει το δρόμο προς την οικοδόμηση μιας πιο απορρυθμιστικής προσέγγισης με λιγότερο επαχθείς διορθωτικές ενέργειες που επιβάλλονται στους φορείς εκμετάλλευσης».
Είπε ότι «αυτό που προτείναμε στη λευκή βίβλο είναι ορισμένες διατάξεις που σχετίζονται με την απορρύθμιση», εξηγώντας ότι πρόκειται για προσωρινά σενάρια, τα οποία αυτή τη στιγμή είναι ανοικτά σε διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους φορείς.
«Ένα από τα σενάρια που δοκιμάζουμε τώρα με τα ενδιαφερόμενα μέρη [συνίσταται] στη σύσταση λιγότερων αγορών και στη σύσταση μιας ενιαίας αγοράς σε επίπεδο ΕΕ που θα ρυθμίζεται», είπε.
«Αλλά λέμε επίσης ότι θα διατηρήσουμε τα τρία κριτήρια [για τον προσδιορισμό των φορέων εκμετάλλευσης με σημαντική ισχύ στην αγορά], τα οποία επιτρέπουν στις ρυθμιστικές αρχές να παρεμβαίνουν εάν είναι απαραίτητο».
Εξήγησε ότι, αν και «κάποιοι μπορεί να απογοητευτούν που δεν υπάρχει ρύθμιση στο πλαίσιο αυτής της εντολής, νομίζω ότι αντιμετωπίζουμε τόσο πολύπλοκα ζητήματα […] που ήταν σοφή απόφαση να ανοίξουμε μια μεγάλη διαβούλευση και να ζητήσουμε τη γνώμη πολλών ενδιαφερόμενων μερών προκειμένου να προετοιμάσουμε τη Λευκή Βίβλο, η οποία εξετάζει πραγματικά τις τεχνολογικές αλλαγές στην αγορά και τις τεράστιες αλλαγές που συμβαίνουν στην αγορά τηλεπικοινωνιών».
Ο ρόλος της ευρωπαϊκής ρυθμιστικής αρχής
Παρατηρώντας ότι «οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές που κάθονται στον BEREC ρυθμίζουν ήδη πολύ μεγαλύτερο οικοσύστημα, επειδή πολλές από αυτές εμπλέκονται [ή θα εμπλακούν] στη ρύθμιση των πλατφορμών, των δεδομένων [ή] της τεχνητής νοημοσύνης», η Kloc εξήγησε ότι, κατά την άποψή της, οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές αναγνωρίζουν ήδη ότι η Επιτροπή αναδιοργανώνει τη σχέση της με τις εθνικές διοικήσεις.
«Ο ρόλος του BEREC πρέπει να αλλάξει εξαιτίας αυτού», δήλωσε η ίδια.
Εναρμόνιση του φάσματος
Βασιζόμενη στην έκκληση της Επιτροπής για μια πιο ολοκληρωμένη διακυβέρνηση του φάσματος, η Kloc πιστεύει ότι «όλοι συνειδητοποιούν πως δεν είμαστε οι πιο επιτυχημένοι με την ανάπτυξη του 5G».
Κατά την άποψή της, τα προβλήματα προέρχονται από ένα «εντελώς διαφορετικό χρονοδιάγραμμα, αλλά συχνά πολύ διαφορετικές συνθήκες κατανομής των κύριων εύρων ζώνης, γεγονός που έχει αντίκτυπο σε ολόκληρη την ενιαία αγορά».
Υπενθύμισε επίσης ότι η δορυφορική βιομηχανία χρειάζεται επίσης ισχυρότερη εναρμόνιση του φάσματος, αλλά εξήγησε ότι η μεγαλύτερη εναρμόνιση «δεν σημαίνει ότι θα γίνει σε επίπεδο ΕΕ και ότι η Επιτροπή θα αποφασίζει και θα κατανέμει το φάσμα και θα παίρνει τα τέλη».
Σύσταση Gigabit
Παρόλο που ορισμένοι εμπειρογνώμονες θεωρούν ότι η σύσταση για το Gigabit αντιβαίνει στο πνεύμα του Ευρωπαϊκού Κώδικα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, του ρυθμιστικού πλαισίου της ΕΕ για τις τηλεπικοινωνίες, η Kloc δήλωσε ότι «η σύσταση από μόνη της δεν αλλάζει τη νομοθεσία, αλλά παρέχει καθοδήγηση στις εθνικές ρυθμιστικές αρχές».
Πρόσθεσε ότι «αναπτύσσει περαιτέρω ορισμένες έννοιες, στο πνεύμα του Κώδικα. Δίνει κατευθυντήριες γραμμές για την ανάλυση του τρόπου επιβολής διορθωτικών μέτρων», αναφέροντας ως παράδειγμα την πρόσβαση σε αγωγούς.
«Το κύριο εμπόδιο για την ανάπτυξη των δικτύων», εξήγησε, είναι «η πρόσβαση σε έργα πολιτικού μηχανικού, [που] είναι το πιο ακριβό μέρος της κατασκευής του δικτύου. Έτσι, αν πρέπει να παράσχετε τους αγωγούς, αυτό είναι σχεδόν το 80% του κόστους».
«Όλο και περισσότερες αγορές απελευθερώνονται. Έτσι, υπό αυτή την έννοια, [η ρύθμιση] περιορίζεται λίγο σε συγκεκριμένες καταστάσεις όπου εξακολουθούμε να έχουμε σημαντική ισχύ στην αγορά».
Νόμος για τις υποδομές Gigabit
Επανερχόμενος στον ευρυζωνικό νόμο της ΕΕ, τον νόμο για τις υποδομές Gigabit (GIA), ο οποίος αποσκοπεί στην επιτάχυνση της συνδεσιμότητας υψηλών ταχυτήτων, η Kloc χαρακτήρισε τον συμβιβασμό του Φεβρουαρίου σχετικά με την πρόσβαση στους αγωγούς «τον καλύτερο μηχανισμό», παρόλο που η αρχή της σιωπηρής έγκρισης που πρότεινε η Επιτροπή δεν έχει καταστεί υποχρεωτική.
Επιπλέον, δήλωσε «ικανοποιημένη με τον συμβιβασμό που επιτεύχθηκε» σχετικά με την κατάργηση των προσαυξήσεων στις ενδοκοινοτικές επικοινωνίες, εξηγώντας ότι, αφενός, «έχει μια πολύ σαφή προοπτική από την πλευρά των καταναλωτών για τη σταδιακή κατάργηση των προσαυξήσεων και, αφετέρου, διασφαλίζει τις επιχειρηματικές περιπτώσεις των φορέων εκμετάλλευσης».
Η Kloc είναι επίσης πεπεισμένη ότι δεν θα υπάρξει νομοθετικό κενό όσον αφορά τα ανώτατα όρια τιμών των SMS και των κλήσεων εντός της ΕΕ, καθώς «το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο είναι απολύτως δεσμευμένα να τηρήσουν την προθεσμία» της 14ης Μαΐου.
Πηγή: Εuractiv.gr
Leave a comment