Breaking News
AMEΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ TAXISNET
FIFA: Ο ΙΝΦΑΝΤΙΝΟ ΣΥΝΕΧΑΡΗ ΤΟΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ
ΚΟΡΩΝΟΪOΣ: ΜΗΧΑΝΙΣΜΟI ΤΗΣ ΘΡOΜΒΩΣΗΣ ΜΕΤA ΤΑ ΕΜΒOΛΙΑ ASTRAZENECA- J&J ΠΟΥ ΠΕΡΙEΧΟΥΝ ΑΔΕΝΟΪO
16 AΠΡΙΛΙΟΥ 2021: ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
ΗΠΑ: ΠΥΡΟΒΟΛΙΣΜΟΙ ΣΕ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ FEDEX- ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΘΥΜΑΤΑ
ΛΩΡIΔΑ ΤΗΣ ΓAΖΑΣ: ΙΣΡΑΗΛΙΝA ΠΛHΓΜΑΤΑ ΣΕ ΑΝΤIΠΟΙΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤOΞΕΥΣΗ ΡΟΥΚEΤΑΣ
Ν. ΤΖΑΝΑΚΗΣ: ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ 200.000 ΤΑ ΕΝΕΡΓΑ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ – ΤΙ ΕΙΠΕ ΓΙΑ ΠΑΣΧΑ
Η ΟΔΗΓΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΣΕ ΔΕΝΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΝΤΑΣΗΣ
ΤΑ ΡΟΜΠOΤ ΑΠΟΚΤΟYΝ ΝΕΥΡΙΚO ΣYΣΤΗΜΑ
ΠΥΡΟΒΟΛΙΣΜΟΙ ΚΑΤΑ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΤΗ ΝΥΧΤΑ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΡΥΘΡΑΙΑ
ΕΝΑ ΣΚΛΗΡΟ ΡΟΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ
Ο ΔΕΝΔΙΑΣ ΔΕΝ ΕΠΕΣΕ ΣΤΗΝ ΠΑΓΙΔΑ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ
ΟΙ ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΑΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ – ΑΠΕΛΑΣΗ 10 ΡΩΣΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΩΝ
Η ΕΛΛAΔΑ ΚΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓOΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΣΗΚΩΣΑΝ ΤΟ ΑΝΑΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΕΡΝΤΟΓΑΝ
ΖΕΛΕΝΣΚΙ ΖΗΤΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ ΣΕ Ε.Ε ΚΑΙ ΝΑΤΟ
ΙΣΡΑΗΛ-ΙΡΑΝ: ΜΙΑ ΛΑΝΘΑΝΟΥΣΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ
«ΘΕΡΜΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ» ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΕΝΔΙΑ – ΤΣΑΒΟΥΣΟΓΛΟΥ
ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚEΣ ΠΗΓEΣ: Ο Ν. ΔEΝΔΙΑΣ ΕIΧΕ ΕΝΤΟΛH ΑΝ ΠΡΟΚΛΗΘΕI ΝΑ ΑΠΑΝΤHΣΕΙ
ΤΟ ΙΡΑΝ ΠΑΙΖΕΙ ΤΟ ΕΥΡΑΣΙΑΤΙΚΟ ΧΑΡΤΙ
ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚA ΡΟYΧΑ ΤΑ ΜEΛΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚHΣ ΟΙΚΟΓEΝΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΗΔΕIΑ ΤΟΥ ΦIΛΙΠΠΟΥ – ΑΠOΦΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΙΣAΒΕΤ
ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
Ο ΙΡΛΑΝΔΟΣ: ΕΙΔΑΜΕ ΤΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΧΝΙΚΟ ΓΚΑΝΓΚΣΤΕΡΙΚΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ ΣΚΟΡΤΣΕΖΕ ΓΙΑ ΤΟ NETFLIX
Ο Ιρλανδός προβάλλεται από σήμερα (15/11) έως και την Κυριακή (17/11) σε επιλεγμένες αίθουσες στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη από την Odeon. Η ταινία θα κάνει πρεμιέρα στους κινηματογράφους στις 21 Νοεμβρίου, ενώ θα προβάλλεται στο Netflix με ελληνικούς υπότιτλους από τις 27 Νοεμβρίου.

«Ο Ιρλανδός» («The Irishman») / *****
Σκηνοθεσία: Μάρτιν Σκορσέζε / Παίζουν: Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Αλ Πατσίνο, Τζο Πέσι, Χάρβεϊ Καϊτέλ

Προστάτης του Χόφα και προσωπικός φίλος, ο Σίραν διηγείται όλα όσα συνέβησαν πριν από τη δολοφονία του διάσημου συνδικαλιστή στις 30 Ιουλίου 1982, αποκαλύπτοντας τις πολύπλοκες δοσοληψίες που οδήγησαν στην ανεξιχνίαστη ως σήμερα «εξαφάνιση» μιας καθοριστικής για τα αμερικανική πολιτική σκηνή προσωπικότητας…

«Μια ταινία σαν τον “Ιρλανδό” αφορά το πώς μαθαίνει κανείς να πεθαίνει» είπε σε πρόσφατη συνέντευξή του σε μεγάλο αμερικανικό Μέσο ο Μάρτιν Σκορσέζε – μια φαταλιστική φράση που περικλείει όλη την ουσία του διάρκειας 3,5 ωρών γκανγκστερικού έπους που γύρισε με την χρηματοοικονομική υποστήριξη του Netflix. Διατρέχοντας πάνω από 50 χρόνια αμερικανικής ιστορίας μέσα από το ανεξακρίβωτο ως προς την αλήθεια των λεγόμενων του Σίραν, που ήταν υπαρκτό πρόσωπο, βιβλίο «I Heard You Paint Houses» του Τσαρλς Μπραντ, ο Σκορσέζε επιστρέφει στους γκάνγκστερ των ταινιών του σκεπτόμενος αναθεωρητικά, τελεσίδικα.

Η ιστορία ξεκινάει με μια αφήγηση κυνική, ζουμερή και παιχνιδιάρικη, έχοντας ένα σενάριο, δομημένο σε τρία επίπεδα και διαφορετικούς χρόνους από τον οσκαρικόΣτίβεν Ζέιλιαν (Η Λίστα του Σίντλερ). Ο σαρκασμός είναι διάχυτος, η αργκό του υποκόσμου δονείται ρυθμικά και παρασέρνει στην παράδοξη δυναμική ενός διαπλεκόμενου σύμπαντος στις παρυφές του νόμιμου κράτους, ενώ τα βλέμματα στον χώρο, ο ηδονισμός της εξουσίας είναι όλα μεγαλόστομα σε μία ατμόσφαιρα χαρούμενης μαυρίλας και διαφθοράς.

Διασκεδαστικά, αβίαστα και σχεδόν απροβλημάτιστα, παρασυρόμαστε στη φονική πλευρά του αμερικανικού ονείρου μέχρι που το πλήρωμα του χρόνου φουντώνει, γιγαντώνεται. Αργά αργά η αφήγηση αλλάζει, η σιωπή τρομάζει και η ταινία αποκαλύπτεται σαν μια πολύ πικρή ελεγεία για την ασημαντότητα της ανθρώπινης ύπαρξης στον αδηφάγο χρόνο που απευθύνεται σε καθέναν από εμάς ξεχωριστά. Οι μουσικές επιλογές του Ρόμπι Ρόμπερτσον έχουν πολλές διακλαδώσεις και συνδιαλέγονται απευθείας με το συναίσθημα όταν πρέπει – οι επιλογές δε διαφορετικών σάουντρακ, με κορυφαίο το ιλαρό κλείσιμο του ματιού στον «Νονό», είναι κομβικές.

Ο Σκορσέζε χτίζει το υπαρξιακό κρεσέντο του στη διάρκεια που χρειάζεται: 3,5 ώρες κινηματογραφικού και τηλεοπτικού χρόνου. Δίνει –καίρια επιλογή– τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον ηθοποιό με τον οποίο διένυσε την πιο συναρπαστική διαδρομή του: τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο των «Κακόφημων δρόμων», του «Ταξιτζή», του «Οργισμένου ειδώλου», των «Καλών παιδιών» και του «Καζίνο», αλλά και του «Νονού» του Κόπολα, και τον μετατρέπει σε έναν εκτελεστή/στρατιώτη/ προστάτη της μαφίας και αλληγορική φιγούρα 50 και βάλε σκοτεινών χρόνων αμερικανικής Ιστορίας.

Διότι η ιστορία της Αμερικής βρίσκεται πάντα στο μπακγκράουντ – από την άνοδο του οργανωμένου εγκλήματος και τη δολοφονία του Τζον Φ. Κένεντι ως την εποχή Νίξον και τους βομβαρδισμούς του ΝΑΤΟ στη Σερβία.

Απαθής, σοκαριστικά μεταμορφωμένος για τις ανάγκες της αφήγησης που μετακινείται ξανά και ξανά σε διαφορετικές χρονικές περιόδους με την αρωγή των εφέ της ILM, ο Ντε Νίρο είναι o έμπιστος Ιρλανδός στους κόλπους του μαφιόζικου συστήματος, ένας γκάνγκστερ που δύσκολα αποκρυπτογραφείται μέχρι που στην τελευταία φάση της ζωής του γίνεται η προσωποποίηση της Ενοχής στο φάσμα του χριστιανικής καθολικής θρησκείας, ένας γέρος, φτιαγμένος όπως κάθε άνθρωπος από σάρκα και οστά.

Στο πλευρό του ο Αλ Πατσίνο (πρώτη φορά σε σκορσεζικό φιλμ) είναι όλα όσα περιμένεις να εισπράξεις από εκείνον σε μια πληθωρική, πότε επιδεικτική και πότε μετρημένη εκδοχή του Χόφα, ενώ ο Τζο Πέσι, βραβευμένος με Όσκαρ β’ ανδρικού ρόλου για τα «Καλά Παιδιά», εδώ ως Ράσελ Μπαφαλίνο, είναι ο σκιώδης εξουσιαστής σε μια ερμηνεία-υπόδειγμα της αμφισημίας στην υποκριτικής.

Υλοποιημένος από το Netflix για την μικρή αλλά και τη μεγάλη οθόνη, ο Ιρλανδός του Σκορσέζε μπορεί κάλλιστα να αποτελέσει μελέτη για το πώς το σινεμά και η τηλεόραση μπορούν να ενωθούν σε μία οντότητα για τον θεατή του 21ου αιώνα.

Το φορμά σε αυτή την περίπτωση δεν είναι περιοριστικό, τα πλάνα έχουν πνοή και όγκο, το μονοπλάνο στην αρχή και το φινάλε είναι διαπεραστικό, ουσιώδες, σχολιάζει την ιστορία το ίδιο και η διεύθυνση φωτογραφίας του Ροντρίγκο Πριέτο, υπογραμμίζοντας τη σχέση τεχνικής και Τέχνης, κινηματογράφου και τεχνολογίας, μικρής οθόνης και μεγάλης.

Αυτό όμως που εντυπωσιάζει περισσότερο στην περίπτωση του Ιρλανδού είναι ότι σε «βρίσκει» με την αιχμηρότητά του αφού πέσουν οι τίτλοι τέλους. Σε αυτή την αναπάντεχη κρυφή συνομιλία μεταξύ θεατή, θεάματος και ιστορίας εντοπίζεται το μεγαλείο της ταινίας-σταθμός από μόνη της στα χρονικά του Χόλιγουντ ως τόπος δημιουργικής συνάντησης των μεγαλύτερων ταλέντων που έβγαλε το αμερικανικό σινεμά εδώ και μισό αιώνα, αλλά και ως χαιρετισμός τελευταίος του δημιουργού της στο είδος του γκανγκστερικού δράματος το οποίο και τον καθιέρωσε.

  • Περισσότερα για τον Ιρλανδό του Μάρτιν Σκορσέζε θα ακολουθήσουν με την έξοδο της ταινίας στις αίθουσες στις 21 Νοεμβρίου.

Πηγή: Ethnos.gr

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *