LIFESTYLE
ΜΠΕΝΙ ΧΙΛ: ΟΙ ΑΣΤΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΔΙΑΣΗΜΟΥ ΚΩΜΙΚΟΥ ΠΟΥ ΚΥΝΗΓΗΘΗΚΕ ΑΝΕΛΕΗΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΕΣ

Μεγάλωσε γενιές και γενιές και με το σπαρταριστό του χιούμορ έκανε τους πάντες -ή μάλλον σχεδόν τους πάντες- να κλαίνε από τα γέλια. Εξάλλου, ποιος από τους μεγαλύτερους δεν έχει να θυμάται με γλυκιά νοσταλγία το «The Benny Hill Show»; Και ποιος δεν έχει γελάσει με τις χοντροκομμένες πλάκες του «ασεβούς» για αρκετούς, Μπένι Χιλ;

Ο Βρετανός κωμικός ηθοποιός αποτέλεσε μία ιδιαίτερη περίπτωση. Και σίγουρα υπήρξε μία αμφιλεγόμενη προσωπικότητα, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Ανατρεπτικός, αλλά και κωμική διάνοια -που τον μετέτρεψε σε έναν από τους δημοφιλέστερους ψυχαγωγούς του κοινού όλων των εποχών-, ο Μπένι Χιλ με το σόου του απέκτησε φανατικό κοινό, αλλά και ορκισμένους εχθρούς.

Μάλιστα, δέχθηκε σφοδρές επιθέσεις για τη δουλειά του, κυρίως λόγω των χοντροκομμένων αστείων τους για τις γυναίκες και το ρόλο που είχαν εκείνες στο σόου του. Οι «Άγγελοι του Χιλ», όπως τις έλεγαν, ήταν νεαρές όμορφες γυναίκες, οι οποίες πρωταγωνιστούσαν στα περισσότερα επεισόδια, φορώντας συνήθως μπικίνι ή καυτά σορτς και στα σκετς πότε έδερναν, πότε έβριζαν και πότε κυνηγούσαν ή αδιαφορούσαν επιδεικτικά για τον «γκαφατζή… πορνόγερο» πρωταγωνιστή.
Τα σκετς αυτά, αλλά και τα αστεία και τα σχόλια για τις γυναίκες θεωρήθηκαν από τις φεμινίστριες της εποχής ως «σεξιστικά και προσβλητικά για το γυναικείο φύλο». Επιδόθηκαν σε ένα ανελέητο κυνηγητό εναντίον του Χιλ, ενώ οι επιθέσεις πήραν τη μορφή χιονοστιβάδας, σηματοδοτώντας, έτσι και αντίστροφη μέτρηση για το τέλος της καριέρας του.
Αλλά και σε προσωπικό επίπεδο, οι ιστορίες γύρω από το πρόσωπό του ήταν πολλές και κάποιες εξ΄ αυτών πήραν διαστάσεις αστικού μύθου. Όπως για παράδειγμα, πως ο Μπένι Χιλ, ο λάτρης του γυναικείου φύλου, ο τηλεοπτικός «γκαφατζής πορνόγερος» πέθανε παρθένος!

Ο γαλατάς που έγινε ένας από τους καλύτερους κωμικούς του 20ου αιώνα

Γεννημένος στις 21 Ιανουαρίου 1925 στο Σάουθαμπτον της Βρετανίας ως Άλφρεντ Χόθορν Χιλ, ο «Μπένι» μεγαλώνει σε μια μεσοαστική οικογένεια. Από νωρίς, φάνηκαν οι χιουμοριστικές του διαθέσεις, αλλά και η κλίση του προς την υποκριτική, με τον πιτσιρικά να συχνάζει στα δύο θέατρα της πόλης παρακολουθώντας όλα σχεδόν τα προγράμματα.

Λάτρευε τον τρόπο που οι γνωστοί κωμικοί της εποχής έκαναν τις γυναίκες να γελούν, όταν και συνέλαβε τη μεγάλη ιδέα: «Μα για στάσου, αυτό μπορώ να το κάνω κι εγώ»! Γνωστός χιουμορίστας λοιπόν από τα μικράτα του, αποφάσισε να κυνηγήσει το κωμικό του όνειρο από νωρίς, γι’ αυτό και έφυγε για το Λονδίνο σε ηλικία 16 ετών, αναζητώντας μια καριέρα στον χώρο της σόουμπιζ.

Ωστόσο, η ανάγκη για επιβίωση τον έκανε να ασχοληθεί με μία σειρά από δουλειές του ποδαριού. Δούλεψε ως οδηγός, ντράμερ, ακόμη και σε τσίρκο, όμως, για εκείνον έμεινε αξιομνημόνευτη η εποχή που δούλευε ως γαλατάς. Το 1941, έκανε το ντεμπούτο του στο κωμικό σόου «Stars in Battledress», χρησιμοποιώντας για πρώτη φορά το καλλιτεχνικό του όνομα «Μπένι Χιλ», θέλοντας με αυτό να τιμήσει τον αγαπημένο του κωμικό, Τζακ Μπένι.

Το 1942 συνελήφθη από τη στρατιωτική αστυνομία, επειδή είχε αποφύγει την υποχρεωτική κατάταξη. Έτσι, βρέθηκε στο στρατό και στον πόλεμο υπηρετώντας μέχρι και το 1947. Μετά την αποστράτευση και μέχρι το ξεκίνημα της τηλεόρασης, ο Χιλ εργάστηκε σε ραδιοφωνικές εκπομπές.

Το σόου που απογείωσε την καριέρα του

Το 1955 υπέγραψε με το BBC συμβόλαιο, με δικό του σόου. Μία συνεργασία που κράτησε πολλά χρόνια και τον κατέστησε δημοφιλή τηλεοπτικό διασκεδαστή. Ωστόσο, η καριέρα του απογειώθηκε με τη μετεγγραφή του «The Benny Hill Show» από το συντηρητικό BBC στο δίκτυο Thames Τelevision, το 1969.

Πλέον, αισθανόταν πιο απελευθερωμένος καλλιτεχνικά, και στο σόου του είχε σκετς που έστελναν περίπατο την πολιτική ορθότητα και τον καθωσπρεπισμό. Το «The Benny Hill Show» θεωρήθηκε ως ένα αμφιλεγόμενο για την εποχή πρόγραμμα, που, όμως, η Thames Τelevision κατάφερε να το πουλήσει, σχεδόν σε όλον τον κόσμο.

Εκατομμύρια τηλεθεατές το παρακολουθούσαν, αποκτώντας το φανατικό του κοινό. Ανάμεσά τους λαμπεροί αστέρες, όπως ο Τσάρλι Τσάπλιν που έγραφε τα επεισόδια για να τα παρακολουθεί ξανά και ξανά, ο Μάικλ Τζάκσον, ο Μάικλ Κέιν και ο Μπαρτ Ρέινολτς. Απέκτησε, όμως, και ορκισμένους εχθρούς, όπως οι φεμινίστριες της εποχής, αλλά και πολλοί συντηρητικοί Βρετανοί.

Τα φεμινιστικά κινήματα εναντίον του Μπένι Χιλ

Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’80, η κριτική που δεχόταν για το χιούμορ του ήταν ιδιαίτερα σφοδρή, με το «σεξιστής» και «ρατσιστής» να πηγαίνει σύννεφο σε Τύπο και δημόσιο λόγο. Ο ίδιος προσπαθούσε να υπερασπισθεί τη δουλειά του, κάνοντας λόγο για παρερμηνεία των αστείων του ή την εσκεμμένα στρεβλωμένη μετάφρασή τους.

Οι γυναίκες είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο στο σόου του και οι γυναίκες ήταν εκείνες που του έδωσαν την χαριστική βολή. Φεμινιστικές οργανώσεις, κινήματα υπέρ των δικαιωμάτων των ομοφυλοφίλων, αλλά και άλλοι πολλοί επέμεναν να βλέπουν στον κωμικό του λόγο ρατσιστικές διαθέσεις, με την κριτική να μην έχει όμοιό της σε κανέναν άλλο διασκεδαστή του κόσμου.

Τη δεκαετία του ’80 τα φεμινιστικά κινήματα του επιτέθηκαν με σφοδρότητα. Τον κατηγορούσαν ότι στα επεισόδια του σόου του, προωθούσε τον σεξισμό και υποτιμούσε το γυναικείο φύλο. Μάλιστα, στο πλευρό των φεμινιστριών βρέθηκαν και δημόσια υπερσυντηρητικά πρόσωπα της βρετανικής κοινωνίας, που υποστήριζαν ότι το σόου του έκανε τις γυναίκες να φοβούνται να περπατήσουν στο δρόμο.

Τον κατηγορούσαν, ακόμη, ότι έφερε μεγάλη ευθύνη για την αύξηση των βιασμών εκείνη την εποχή. Ο Μπένι Χιλ απαντούσε ότι το σόου δεν είχε αυτόν τον σκοπό, ότι αυτός που γελοιοποιούνταν στις σκηνές ήταν ένας ηλικιωμένος κύριος -δηλαδή ο ίδιος- και ότι στα σκετς συνήθως οι γυναίκες έτρεχαν πίσω του.

Η ιστορία αυτή έπληξε την τηλεοπτική του καριέρα και σε πολλές χώρες σταμάτησε η μετάδοση του «The Benny Hill Show». Η εκπομπή άρχισε να παίρνει την κάτω βόλτα, για να διακοπή οριστικά το 1989, 20 χρόνια δηλαδή μετά την πρώτη προβολή του. Η επίσημη αιτιολογία από τα στελέχη του καναλιού ήταν η χαμηλή τηλεθέαση που έκανε και το μεγάλο κόστος παραγωγής.

Από κει κι έπειτα, η παρακμή θα του χτυπούσε την πόρτα, με τον ίδιο να μη συνέρχεται ποτέ από το χτύπημα. Στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν μέχρι τον θάνατό του, στις 19 Απριλίου 1992, θα έδινε μπόλικες συνεντεύξεις και θα εμφανιζόταν περιστασιακά στην τηλεόραση, με μνημειώδη το στερνό επετειακό σόου από τη Νέα Υόρκη το 1991.

Φήμες και αστικοί μύθοι για την προσωπική του ζωή

Ο Μπένι Χιλ δέχθηκε πόλεμο και σε προσωπικό επίπεδο. Οι φήμες που κυκλοφορούσαν κατά καιρούς για εκείνον, ήταν πολλές. Κάποιες, μάλιστα, εξελίχθηκαν και σε αστικό μύθο, όπως για παράδειγμα πως πέθανε παρθένος. Και η αλήθεια είναι πως οι περισσότερες ιστορίες που ακούγονταν για τον ηθοποιό, είχαν να κάνουν με την ερωτική του ζωή. Άλλωστε, ο ίδιος στην πραγματικότητα ήταν ιδιαίτερα συγκρατημένος και ήπιων τόνων, αποφεύγοντας τις κοσμικές συναντήσεις και τα συναπαντήματα.

Δεν παντρεύτηκε ποτέ και δεν απέκτησε παιδιά, παρά το γεγονός ότι ο θρύλος τον ήθελε να έχει κάνει δύο αποτυχημένες προτάσεις γάμου, μιας και καμία τους δεν ήθελε να τον παντρευτεί.  Αν και οι βιογράφοι του λένε ότι στην πραγματικότητα, αιτία για τα «όχι» ήταν ο ντροπαλός και εσωστρεφής χαρακτήρας του, που τις έκανε να διστάζουν να ζήσουν μαζί του. Επίσης, ένας ακόμη λόγος ήταν η απίστευτη τσιγγουνιά του, αλλά και η προσκόλληση που είχε στη μητέρα του.

Επίσης, για ένα μεγάλο διάστημα κυκλοφορούσε μία έντονη φημολογία πως ο Μπένι Χιλ ήταν ομοφυλόφιλος. Άλλοι, πάλι, υποστήριζαν πως είχε αδυναμία στις ιερόδουλες, με τις οποίες δεν ερχόταν ποτέ σε ολοκληρωμένη επαφή, αλλά τις χρησιμοποιούσε ως ερέθισμα για την αυτοϊκανοποίησή του.

Τον πρόδωσε η καρδιά του

Το άδοξο τέλος της καριέρας του επιβάρυνε την υγεία του. Στα τέλη της δεκαετίας του ’80 ο Μπένι Χιλ αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα με την καρδιά του. Τον Φεβρουάριο του 1992 οι γιατροί του συνέστησαν να χάσει βάρος και να εισαχθεί για εγχείρηση by pass, αλλά εκείνος απέρριψε την πρόταση.

Πέθανε στις 20 Απριλίου 1992, σε ηλικία 68 ετών. Μια ημέρα αργότερα, οι γείτονές του ειδοποίησαν την αστυνομία, η οποία τον βρήκε νεκρό στην πολυθρόνα του. Γύρω υπήρχαν μερικά άπλυτα πιάτα, ποτήρια και σκόρπια χαρτιά με ιδέες για σενάρια. Απέναντί του η τηλεόραση ήταν ακόμη ανοικτή.

Τραγική ειρωνεία: εκείνες τις ημέρες είχε φτάσει στο σπίτι του ένα νέο συμβόλαιο από τηλεοπτικό κανάλι, που ήθελε να προβάλλει ξανά τα επεισόδια του θρυλικού «The Benny Hill Show».

Πηγή: Newsbeast.gr

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *