Breaking News
ΑΡΝΑΟΥΤΟΓΛΟΥ: ΕΡΧΕΤΑΙ ΝΕΑ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΚΑΙΡΟΥ – ΠΟΣΟ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΜΕ ΑΠΟ ΕΝΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ «ΛΑ ΝΙΝΙΑ»
ΚΥΠΡΟΣ: ΥΠΕΓΡΑΦΗ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΣΥΝΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ
Η ΣΥΡIΑ ΚΑΤΗΓΟΡΕI ΤΟ ΙΣΡΑHΛ OΤΙ ΣΚOΤΩΣΕ ΠΡΩΗΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΗΣ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΓΚΟΛΑΝ
ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ – ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ: ΑΠΟ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΟΙ ΑΝΗΛΙΚΟΙ, ΜΕΝΤΟΡΕΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ
ΑΡΤEΜΙΔΑ: ΤΟ «ΛΕΜOΝΙ», Ο «ΜΠAΝΙ» ΚΑΙ Ο ΤΡOΠΟΣ ΔΡAΣΗΣ ΜΕΓAΛΗΣ ΣΥΜΜΟΡIΑΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΛΗΘΗΣ ή ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ;
ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ
ΛΙΒΑΝΟΣ: ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΝΙΣΕ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΤΟΥ, Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΑΘΟΛΙΚΟΣ ΜΑΡΩΝΙΤΗΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ
Τ. ΕΡΝΤΟΓΑΝ: ΟΙ ΗΠΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑΝ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΤΩΝ F-16 ΩΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΑ F-35
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΕΡΚΕΛ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ: ΚΛΕΙΔΩΣΕ ΓΙΑ 29 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΔΙΕΘΝΗ
ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΠΡΑΤΗΡΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΣΤΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΑ – ΠΤΩΧΕΥΟΥΝ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ

Πρατήρια καυσίμων που διαχειρίζονται η βρετανική BP και η αμερικανική ExxonMobil έκλεισαν στη Βρετανία λόγω των ελλείψεων σε καύσιμα, που οφείλονται στα προβλήματα παράδοσης στη χώρα, τα οποία προκάλεσε η έλλειψη οδηγών φορτηγών.

Ο κολοσσός των υδρογονανθράκων BP ανέφερε σήμερα ότι ένας «μικρός αριθμός» πρατηρίων καυσίμων στη Βρετανία «έκλεισε προσωρινά λόγω των ελλείψεων αμόλυβδης βενζίνης και ντίζελ».

Σε ένα δελτίο τύπου που εστάλη στο Γαλλικό Πρακτορείο, ο όμιλος παραδέχεται πως «αντιμετωπίζει προβλήματα προμήθειας βενζίνης σε ορισμένα σημεία πωλήσεων στη Βρετανία», τα οποία προκαλούν «οι καθυστερήσεις παράδοσης, λόγω της έλλειψης οδηγών φορτηγών στη Βρετανία».

Από την πλευρά του, ο αμερικανικός κολοσσός ExxonMobil, ιδιοκτήτης των σταθμών Esso, ανέφερε πως ένας «μικρός αριθμός» από τα 200 πρατήριά του στα σούπερ μάρκετ Tesco βρέθηκε αντιμέτωπος με το πρόβλημα αυτό, μεταδίδει το πρακτορείο ειδήσεων PA.

Αυτά τα προβλήματα προμήθειας οφείλονται κυρίως στην πανδημία, η οποία είχε ως αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί φορτηγών, οι περισσότεροι ξένοι, να επιστρέψουν στις χώρες τους, ενώ τα κέντρα εκπαίδευσης για τους νέους οδηγούς παρέμειναν κλειστά για μήνες.

Παράλληλα, η άφιξη νέων οδηγών από την Ευρωπαϊκή Ένωση περιπλέκεται από το Brexit, με τις διαδικασίες μετανάστευσης να είναι πλέον πιο περίπλοκες.

Η BP λέει πως εργάζεται για την επίλυση αυτών των δυσκολιών και δίνει «προτεραιότητα στα πρατήρια καυσίμων στους αυτοκινητοδρόμους, στις μεγάλες οδικές αρτηρίες και στα σημεία με τη μεγαλύτερη ζήτηση».

Προκειμένου να αποφύγει το ενδεχόμενο πανικόβλητων αγορών στα πρατήρια βενζίνης, η βρετανική κυβέρνηση θέλει να καθησυχάσει τους καταναλωτές, διαβεβαιώνοντας πως δεν υπάρχει «έλλειψη καυσίμων στη Βρετανία» και καλώντας τους πολίτες να «αγοράζουν καύσιμα κανονικά».

«Αναγνωρίζουμε τις δυσκολίες τις οποίες αντιμετωπίζει ο τομέας (εφοδιασμού) και λάβαμε μέτρα για την αύξηση της διαθεσιμότητας των οδηγών βαρέων οχημάτων, διευκολύνοντας τις διαδικασίες για τους νέους οδηγούς και αυξάνοντας τον αριθμό των εξετάσεων για άδειες οδήγησης», επισήμανε μια κυβερνητική εκπρόσωπος.

Εταιρείες φυσικού αερίου κηρύσσουν πτώχευση η μία μετά την άλλη

 

Ακόμα δύο βρετανικές εταιρείες παροχής φυσικού αερίου, η Avro Energy και η Green, κήρυξαν πτώχευση, ανεβάζοντας το σύνολο στις έξι μέχρι στιγμής στην κλιμακούμενη ενεργειακή κρίση που βιώνει το Ηνωμένο Βασίλειο.

Πλέον 1,5 εκατομμύριο καταναλωτές βρίσκονται προς αναζήτηση νέου – και πιθανότατα ακριβότερου – παρόχου, καθώς κυρίως μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις ενέργειας δεν μπορούν να επιβιώσουν στο ράλλυ των τιμών στο φυσικό αέριο. Το κόστος χονδρικής αγοράς έχει τετραπλασιαστεί, κάτι που όμως δεν μπορούν να μετακυλήσουν στους πελάτες τους, που προστατεύονται από το ανώτατο όριο τιμής.

Η βρετανική κυβέρνηση δέχεται έντονη κριτική από φορείς της αγοράς, καθώς συνειδητά έχει αφήσει τις πιο αδύναμες εταιρείες ενέργειας αβοήθητες, ενώ φαίνεται πως η βασική στρατηγική της είναι να “τζογάρει” στο ότι οι μεγάλες εταιρείες ενέργειας θα απορροφήσουν όλους τους πελάτες και θα αντέξουν την κρίση. Ο υπουργός Επιχειρήσεων και Ενέργειας, Κούασι Κουαρτένγκ, έχει αναγνωρίσει ότι θα κλείσουν και άλλες εταιρείες πριν το τέλος του χρόνου, ενώ βρίσκεται σε καθημερινή επικοινωνία με την Ρυθμιστική Αρχή της αγοράς Αερίου και Ηλεκτρισμού (Ofgem), ώστε να παρακολουθεί στενά την κατάσταση στην αγορά.

Η Ofgem προσπαθεί να καθησυχάσει τους καταναλωτές, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτοί από τον Οκτώβριο κιόλας θα δουν αύξηση στους λογαριασμούς τους, της τάξης του 12%, μια από τις υψηλότερες που έχουν ποτέ καταγραφεί, πιέζοντας ακόμα περισσότερο τα κυβερνητικά στελέχη.

Πως ξέσπασε η ενεργειακή κρίση στο Ηνωμένο Βασίλειο;

Το πρόβλημα έχει γίνει μείζονος σημασίας για την χώρα: Το 85% των νοικοκυριών στο Ηνωμένο Βασίλειο χρησιμοποιούν φυσικό αέριο, ενώ ακόμα και ένα μεγάλο μέρος της παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος γίνεται μέσω καύσης φυσικού αερίου, καθιστώντας έτσι τη χώρα απόλυτα εξαρτημένη.

Επομένως, η αύξηση των τιμών το τελευταίο διάστημα δημιούργησε μια τεράστια πίεση. Κύριος λόγος, σύμφωνα με αναλυτές, είναι ότι τα αποθεματικά επί βρετανικού εδάφους, που καλύπτουν το 50% της ζήτησης, έχουν εξαντληθεί μετά τον κρύο περσινό χειμώνα. Παράλληλα πολλές πλατφόρμες εξόρυξης φυσικού αερίου στη Βόρεια θάλασσα παραμένουν κλειστές λόγω εργασιών συντήρησης, οι οποίες είχαν αναβληθεί τη περίοδο του λοκντάουν.

Ο πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον πριν λίγες ημέρες είχε τονίσει ότι το πρόβλημα αποδίδεται στην απότομη αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης, με στόχο την επανεκκίνηση της οικονομίας, ενώ κάποιοι “δείχνουν” τη Ρωσία ως υποκινητή της κατάστασης για πολιτικούς λόγους.

Mε πληροφορίες από: ΑΠΕ ΜΠΕ/DW

 

 

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *