Breaking News
ΘΕΜΑ «ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑΣ» ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΣΑΒΟΥΣΟΓΛΟΥ ΣΤΗΝ ΙΣΛΑΜΙΚΉ ΔΙΆΣΚΕΨΗ
ΕΟΔΥ: «ΑΠΟΚΥΗΜΑΤΑ ΝΟΣΗΡΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ» ΠΕΡΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΔΙΠΛΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΕΘ «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ»: ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΗΝ ΠΑΤΗΣΑΜΕ – ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ
ΚΑΝΑΔAΣ: ΑΠΑΓOΡΕΥΣΕ ΤΗΝ ΕΞΑΓΩΓH ΠΟΛΛΩΝ ΦΑΡΜΑΚΩΝ ΣΤΙΣ ΗΠΑ
EΤΟΙΜΟΙ ΝΑ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦHΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΚH ΤΟΥΣ ΙΣΤΟΡIΑ ΣΤΑ ΣΚOΠΙΑ
Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ Β. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ- ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΕΣΠΕΣ «ΜΠΟΥΜΕΡΑΝΓΚ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΟΙΚΟΥΜ. ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ
ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΕΑ ΕΞΑΡΣΗ ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΟ-ΕΠΙΘΕΣΕΩΝ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ
“ΠΡΑΣΙΝΟ” ΦΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΤΗΣ ΚΛΕΙΣΟΥΡΑΣ ΣΤΟ ΕΣΠΑ
Η ΕΕ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΗ ΜΕ ΤΗΝ ΒΙΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2020: ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ (WEBINAR) ΜΕ ΘΕΜΑ: “Η ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ,  Η ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΠΥΡΗΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ” ΠΟΥ ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΔΙΣΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΕΣΒΕΙΑ ΤΗΣ ΛΙΘΟΥΑΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΚΟΡΩΝΟΪOΣ: ΝEΟ «ΜΑYΡΟ» ΡΕΚOΡ ΜΕ 121 ΘΑΝAΤΟΥΣ – 606 ΔΙΑΣΩΛΗΝΩΜEΝΟΙ ΚΑΙ 1.747 ΚΡΟYΣΜΑΤΑ
WIKILEAKS: 10 ΧΡOΝΙΑ ΑΠO ΤΗ ΜΕΓΑΛYΤΕΡΗ ΔΙΑΡΡΟH ΑΠOΡΡΗΤΩΝ ΕΓΓΡAΦΩΝ
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ – ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: ΕΝΙΣΧΥΕΤΑΙ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΛΟΙΜΩΞΙΟΛΟΓΩΝ ΜΕ ΔΥΟ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΥ ΟΙ ΠΡΕΣΒΕΙΕΣ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΑΠΕΙΛΕΣ ΤΗΣ ΤΕΧΕΡΑΝΗΣ
ΚΥΠΡΟΣ: ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΗ ΔΙΑΚΛΑΔΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ “ΜΕΔΟΥΣΑ 2020”
ΡΩΣIΑ: ΑΔΙAΒΑΣΤΟ ΣΧΟΛΙΑΡΟΠΑΙΔΟ Η ΓΕΡΜΑΝΙΔΑ ΥΠ. ΑΜΥΝΑΣ
ΚΟΡΟΝΟΪOΣ – ΣAΛΟΣ ΣΤΗ ΒΡΕΤΑΝIΑ: ΣΦAΛΜΑ ΣΕ ΕΡΓΑΣΤHΡΙΟ EΒΓΑΛΕ 1.300 ΘΕΤΙΚA ΤΕΣΤ
ΕΡΝΤΟΓΑΝ: ΕΤΣΙ «ΛΑΔΩΝΕΙ» ΤΟΥΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ – ΜΟΙΡΑΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ Η Ε.Ε. ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΕΠΑΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

Του Δρ. Δημητρίου Γκίκα*

Η αποτύπωση των περιοριστικών μέτρων λόγω πανδημίας διαφαίνεται στο σύνολο σχεδόν της κοινωνικής, πολιτικής και ψυχολογικής σφαίρας δραστηριότητας, καθώς ανέτρεψε βίαια την έως χτες κανονική καθημερινότητα. Ένα από τα βασικά στοιχεία της καθημερινότητας που περιορίστηκε σε μεγάλη έκταση είναι η φυσική επαφή. Ας δούμε κάποια παραδείγματα:

Η παγίωση της τηλεργασίας (η οποία φαίνεται δεν θα αποτελεί απλώς μια ανάμνηση, αλλά πιθανότατα θα μονιμοποιηθεί σε πολλές κατηγορίες εργασίας) δρομολόγησε την απώλεια της επαφής συναδέλφων, οι οποίοι επικοινωνούσαν εξ αποστάσεως, χωρίς μάλιστα να έχει ακόμα ερευνηθεί αν αυτό ενδυνάμωσε ή μείωσε την αποδοτικότητα. Η έλλειψη φυσικής επαφής στον χώρο εργασίας ψυχολογικά οδηγεί τόσο σε αποδυνάμωση της τυπικής οργάνωσης, όσο και στην κατάρρευση της μη τυπικής οργάνωσης, στοιχείο που αναγνωρίζεται από τον κλάδο της διοίκησης της επιχείρησης ως ιδιαίτερα σημαντικό για την επιτυχή οργάνωση του περιβάλλοντος εργασίας.

Η έλλειψη κοινωνικών επαφών (επισκέψεις, φιλικές ή οικογενειακές συγκεντρώσεις κλπ) – εννοώ τη φυσική κοινωνική επαφή, όχι την κοινωνική δικτύωση της σύγχρονης τεχνολογίας – μπορεί να προξενήσει εξίσου σοβαρές ψυχολογικές διαταραχές σε μεγάλη κλίμακα, ενώ μακροπρόθεσμα δημιουργεί δεδομένα πολιτικής και κοινωνικής «αφαίρεσης», αποδυναμώνει δηλαδή κάθε πολιτικό και κοινωνικό δρώμενο, αφαιρεί από τον άνθρωπο την αίσθηση της ενότητας και τον καθιστά μονήρη κι αδύναμο ψυχολογικά και κοινωνικοπολιτικά.

Ο κοινωνικός αποκλεισμός ορισμένων κατηγοριών ανθρώπων (παιδιά κι ηλικιωμένοι) οδήγησε σε σοβαρές αγχωτικές καταστάσεις και σε αίσθηση αποξένωσης. Τα παιδιά αρχικά (όταν θεωρήθηκαν δυνάμει υπερ-φορείς και υπαίτια για ενδεχόμενη μαζική μετάδοση του ιού) και οι ηλικιωμένοι σε όλη τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης (καθώς υπήρξε ισχυρή επιβολή να κλειστούν σπίτι ως ανήκοντες στις ευπαθείς ομάδες) είναι οι δύο κύριες κατηγορίες που υπέστησαν σοβαρούς ψυχικούς κλονισμούς, λόγω της κοινωνικής αποξένωσης που επιβλήθηκε, καθώς στοχοποιήθηκαν από την παγκόσμια ιατρική κοινότητα. Ακόμα δεν έχει μελετηθεί η έκταση αυτής της αποξένωσης, αλλά το γεγονός ότι πολλοί ηλικιωμένοι σε παγκόσμιο επίπεδο, είτε αποκόπηκαν από τις κοινωνικές επαφές, είτε αφέθηκαν να πεθαίνουν στα γηροκομεία, είτε οι ίδιοι, λόγω φόβου, αποξενώθηκαν, δείχνει ότι τα αποτελέσματα θα αποδειχθούν τραγικά, στην πρώτη σοβαρά έρευνα που θα πραγματοποιηθεί γύρω από αυτό το ζήτημα.

Στα παραπάνω, προσθέστε και τη βίαιη επιβολή συνθηκών που οδηγούν στην αγοραφοβία (αγχώδης διαταραχή που αναφέρεται στον φόβο του ανθρώπου να βρίσκεται σε μέρη πολυσύχναστα) και θα αντιληφθείτε τις συνέπειες των μέτρων κοινωνικής αποξένωσης που πάρθηκαν λόγω της πανδημίας, όχι μόνο στους ηλικιωμένους και τα παιδιά, αλλά στο σύνολο του ανθρώπινου πληθυσμού.

 

*Ο Δρ. Δημήτριος Ε. Γκίκας είναι εκπαιδευτικός, με σπουδές στους τομείς της Θεολογίας, της Φιλολογίας, της Φιλοσοφίας της Επιστήμης και της Πολιτικής Φιλοσοφίας. Είναι διδάκτωρ Πολιτικής Φιλοσοφίας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Έχει διδάξει σε κορυφαίους ιδιωτικούς Οργανισμούς δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι μέλος της φημισμένης παγκόσμιας εκπαιδευτικής πλατφόρμας “100mentors”, ασκώντας τον ρόλο του εκπαιδευτικού μέντορα σε ελληνικούς και διεθνείς εκπαιδευτικούς οργανισμούς όλων των βαθμίδων. Ειδικεύεται, εκπαιδευτικά και ερευνητικά, σε ζητήματα Θρησκειολογίας, Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, Πολιτικής Φιλοσοφίας, Φιλοσοφίας της Επιστήμης, Πολιτικής Επιστήμης και Ηγεσίας. Έχει διατελέσει Επιστημονικός και Ακαδημαϊκός Συνεργάτης σε πολλούς πολιτιστικούς, επιστημονικούς και εκδοτικούς φορείς. Έχει συγγράψει πλήθος βιβλίων, ενώ άρθρα, έρευνες και μελέτες του έχουν δημοσιευτεί σε Ελληνικούς και διεθνείς επιστημονικούς, δημοσιογραφικούς και ιστορικούς εκδοτικούς οργανισμούς. Υπήρξε επί σειρά ετών αρθρογράφος και επιστημονικός συνεργάτης του γνωστού ιστορικού περιοδικού «Ιστορικά Θέματα». Είναι Σύμβουλος 1ης Κοινότητας του Δήμου Καλλιθέας.

(Το άρθρο εκφράζει πρσοωπικές απόψεις και εκτιμήσεις)

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *