ΔΙΕΘΝΗ
Η ΚIΝΑ ΕΠΕΚΤΕIΝΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚH ΜEΣΩ ΔΑΝΕIΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ – ΟΥΓΓΑΡΙΑ Η ΝΕΑ ΧΩΡΑ

Η Κίνα ασκεί μια εξωτερική πολιτική, πιεστική σε πολλές περιπτώσεις, με την χορήγηση δανείων. Στην νοτιοανατολική Ασία, την Αφρική αλλά και μικρά νησιά-χώρες του Ειρηνικού ωκεανού, αναγκάζονται να δεχτούν αυτά τα δάνεια τα οποία είναι κυρίως γεωπολιτικές «τανάλιες». Πρόσφατα τέσσερις χώρες διέκοψαν διπλωματικές σχέσεις με την Ταϊβαν κάτω από τις πιέσεις της Κίνας, και ο λόγος αυτών των πιέσεων ήταν τα δάνεια που είχε χορηγήσει η τελευταία

Στην Ευρώπη αυτή την πολιτική το Πεκίνο την έχει εφαρμόσει στις Βαλκανικές χώρες. Μαυροβούνιο, Σερβία και Βοσνία έχουν δεχτεί κεφάλαια από την Κίνα, ενώ η ίδια προχώρησε σε εξαγορές εμβληματικών και στρατηγικών επιχειρήσεων.

Τώρα και η Ουγγαρία υπέγραψε δανειακή συμφωνία με την Κίνα για τη χρηματοδότηση της κατασκευής μιας σιδηροδρομικής σύνδεσης ανάμεσα στη Βουδαπέστη και στο Βελιγράδι, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Οικονομικών Μιχάλι Βάργκα.

Ο Βάργκα είπε σε ένα βίντεο που αναρτήθηκε στη σελίδα του στο Facebook ότι το δάνειο φέρει σταθερό επιτόκιο και δικαίωμα (option) πρόωρης αποπληρωμής αλλά δεν είπε ποιοι είναι οι ακριβείς όροι.

Ένα κρίσιμης σημασίας στοιχείο στη δανειακή συμφωνία είναι το επιτόκιο που θα καταβάλει η Ουγγαρία.

Νωρίτερα αυτό τον μήνα η Ουγγαρία συνέταξε νομοσχέδιο για την κατηγοριοποίηση όλων των στοιχείων που περιλαμβάνονται στα συμβόλαια για το σιδηροδρομικό πρότζεκτ ύψους 2,1 δισεκ. δολαρίων που θα χρηματοδοτηθεί από χρήματα των φορολογουμένων για τα επόμενα δέκα χρόνια.

«Έχουμε μια δανειακή συμφωνία που είναι επωφελής και ασφαλής για την Ουγγαρία», λέει στο βίντεο ο Βάργκα και προσθέτει πως οι όροι του δανείου είναι «ευνοϊκοί σε σχέση με τους διαθέσιμους αυτή τη στιγμή όρους χρηματοδότησης δανείων».

Περίπου το 85% της χρηματοδότησης προέρχεται από την Κίνα ως δάνειο, ενώ το 15% καλύπτεται από την Ουγγαρία, είπε.

Ο Βάργκα είπε πως η νέα σιδηροδρομική σύνδεση, που αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2025, θα επιτρέψει στην Ουγγαρία να είναι ένα κέντρο για τα ευρωπαϊκά δίκτυα επιμελητείας καθώς κινεζικά προϊόντα ταξιδεύουν από την Ελλάδα προς τη δυτική Ευρώπη.

Το μήκους 150 χλμ. ουγγρικό τμήμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης θα κατασκευαστεί από την κοινοπραξία CRE που περιλαμβάνει την εταιρία συμμετοχών Opus Global, που ελέγχεται από τον Λόρινς Μίσαρος, συνεργάτη του πρωθυπουργού Βίκτορ Ορμπάν.

Το υπόλοιπο 50% της κοινοπραξίας κατέχουν οι China Tiejiuju Engineering & Construction Kft. και China Railway Electrification Engineering Group Kft., που εκπροσωπούν την κρατική κινεζική εταιρία σιδηροδρόμων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Opus το 2019, η εταιρία μπορεί να έχει έσοδα αξίας περίπου 295 δισεκ. φιορινιών από το πρότζεκτ στη διάρκεια της σχεδιαζόμενης κατασκευαστικής περιόδου.

Το πρότζεκτ έχει υποστεί σημαντικές καθυστερήσεις. Η Κίνα, η Σερβία και η Ουγγαρία υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης για τη μήκους 370 χλμ. σιδηροδρομική διαδρομή τον Δεκέμβριο του 2014 στο Βελιγράδι.

 

Πηγή: Via Diplomacy.gr

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *