ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
ΔΟΚΙΜΗ: BMW 330i M SPORT

Στοχεύοντας απευθείας στην κορυφή της μεσαίας κατηγορίας, η νέα BMW Σειρά 3 συνδυάζει με επιτυχία τον δυναμισμό με την πολυτέλεια, ιδίως στην έκδοση 330i της δοκιμής μας.

Για τη BMW η Σειρά 3 είναι σίγουρα το μοντέλο που έχει σημαδέψει την πορεία της μάρκας στη σύγχρονη εποχή. Για 40 και πλέον άλλωστε χρόνια από την πρώτη γενιά της, η Σειρά 3 είναι κάθε χρόνο το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της BMW, με τις πωλήσεις της να αναλογούν ούτε λίγο ούτε πολύ, σχεδόν στο 30% επί των συνολικών ετήσιων πωλήσεων της εταιρείας.

Τα τελευταία χρόνια ωστόσο και με την επέλαση των SUV και ειδικά στην περίπτωση της BMW, των X3 και X1, η «3άρα» δέχεται έναν εσωτερικό ανταγωνισμό που… απειλεί τον τίτλο της ως το best-seller μοντέλο της μάρκας. Εξ ου λοιπόν και στη νέα, 7η γενιά της η βαυαρική μάρκα αποφάσισε να ενισχύσει το σεντάν της μοντέλο χαρίζοντάς του ό,τι καλύτερο διαθέτει στη φαρέτρα της: Την περίφημη ανώτερη πλατφόρμα της CLAR, τις νεότερες γενιές των TwinPower Turbo κινητήρων της, αλλά και τα πλέον προηγμένα συστήματα πολυμέσων –για 1ηφορά σε BMW και με ψηφιακό βοηθό. Τι σημαίνουν όμως όλα αυτά στην πράξη; Η δοκιμή μας με την ανώτερη –προς το παρόν– έκδοση 330i μας το δείχνει με τον πλέον πειστικό τρόπο.

Μικρή «5άρα»

Ξεκινώντας με τη σχεδίαση, το αμάξωμα της νέας BMW Σειρά 3 ακολουθεί τις νεότερες γραμμές των σεντάν μοντέλων της μάρκας και εμπνέεται από αυτές της μεγαλύτερης Σειρά 5 για να συνδυάσει τον αισθητικό δυναμισμό με το επιπλέον κύρος. Ξεχωρίζουμε στο εμπρόσθιο μέρος στοιχεία όπως τη χαρακτηριστική μεγάλη μάσκα της BMW με χρώμιο στο μοντέλο της δοκιμής, αλλά και τα νέα πιο μακρόστενα φώτα με τη χαρακτηριστική εγκοπή στο κέντρο τους. Προχωρώντας προς τα πίσω, από το πλάι το αμάξωμα καταλήγει στο πίσω μέρος πιο ομαλά, παραπέμποντας και σε 4πορτα κουπέ μοντέλα. Εκεί, τα πίσω φώτα είναι μεγαλύτερα από πριν και με σκουρόχρωμο γυαλί στο μισό τους τμήμα, ενώ παράλληλα η άνω άκρη της πόρτας του χώρου αποσκευών έχει ανασηκωθεί παίζοντας ρόλο και στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Στο πεδίο των διαστάσεων, το γεγονός ότι η νέα «3άρα» βασίζεται πάνω στη μεγαλύτερη πλατφόρμα CLAR έχει μακρύνει το μήκος της, ώστε για πρώτη φορά στην ιστορία το αυτοκίνητο να ξεπεράσει τα 4,7 μέτρα (4.709 mm, +76 mm). Αυξημένο κατά 16 mm είναι και το πλάτος, ενώ το μεταξόνιο έχει επίσης μακρύνει κατά 41 mm, με θετικό αντίκτυπο στους χώρους για τους επιβάτες.

Πολυτέλεια και τεχνολογία στον υπέρτατο βαθμό

Στο εσωτερικό της η νέα BMW Σειρά 3 ακολουθεί μια σχεδίαση, η οποία τονίζει τον hi-tech χαρακτήρα της προτάσσοντας την παρουσία τόσο το μεγάλου, πλήρως εντυπωσιακού και ευκρινούς ψηφιακού πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών, όσο και της δεύτερης οθόνης αφής των 10,25 ιντσών ψηλά στην κονσόλα για το νεότερο σύστημα πολυμέσων iDrive 7.0. Παράλληλα, πάνω στο τούνελ της κονσόλας και σε σημείο άμεσα προσβάσιμο από τον οδηγό (δίπλα ακριβώς από τον καλαίσθητο νέο επιλογέα για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων) υπάρχουν οι διακόπτες για τα οδηγικά set-up, το κουμπί του start-stop και διάφορα άλλα χρήσιμα μπουτόν που βολεύουν στη χρήση τους. Η θέση οδήγησης είναι απλά εξαιρετική και πλήρης ρυθμίσεων, βάζοντας ακριβώς μέσα στα χέρια του οδηγού το σπορτίφ τιμόνι με την παχιά στεφάνη. Ποιοτικά, η νέα Σειρά 3 παραδίδει μαθήματα άψογης συναρμογής και φινιρίσματος, ενώ και η επιλογή των υλικών με το συνδυασμό μαλακού πλαστικού και μεταλλικών επενδύσεων, είναι η ανώτερη δυνατή. Σε ό,τι αφορά στη χρήση του συστήματος πολυμέσων, η πληθώρα των πληροφοριών απαιτεί κάποιον χρόνο εξοικείωσης, όμως ο οδηγός μπορεί να χειριστεί εύκολα όλα τα μενού μέσω του ειδικού πιεζοπεριστροφικού διακόπτη στο τούνελ της κονσόλας, των κουμπιών στο τιμόνι ή ακόμη και του νέου «Προσωπικού Βοηθού» της BMW (BMW Intelligent Personal Assist), που απαντά στο «Hey BMW» και μέσω φωνητικών εντολών «συνομιλεί» μαζί του βοηθώντας τον σε διάφορα καθήκοντα.

Περισσότερη άνεση για τους επιβάτες

Στους χώρους των επιβατών, η νέα BMW Σειρά 3 τα καταφέρνει πολύ καλά, έχοντας τη δυνατότητα στο πίσω μέρος της να φιλοξενήσει με περισσότερη άνεση από ποτέ έως και 3 ενήλικες καθήμενους, προσφέροντας αρκετό χώρο για τα γόνατά τους και για τα κεφάλια τους. Μόνο το υψηλό τούνελ της μετάδοσης στο κέντρο ενδέχεται να δυσκολέψει τη μεταφορά του μεσαίου καθήμενου, αν και το διαθέσιμο πλάτος είναι παραπάνω από αρκετό. Στο πεδίο του πορτ-μπαγκάζ, ο χώρος αποσκευών παραμένει στα ίδια, 480 λίτρα σε σχέση με το παρελθόν, όντας σε θέση να ικανοποιήσει τις μεταφορικές τους ανάγκες.

2λιτρη turbo με εκρηκτικές επιδόσεις

Κάτω από το καπό της έκδοσης 330i της νέας BMW Σειρά 3 συναντούμε τον 4κύλινδρο, 2λιτρο TwinPower Turbo κινητήρα βενζίνης της γερμανικής μάρκας, ο οποίος προσφέρει ονομαστική απόδοση 258 ίππων και ροπή 40.8 kgm (διαθέσιμα από τις 1.550 στροφές). Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και προσφέρει στην 330i πολύ γρήγορες επιδόσεις (π.χ. 0-100 km/h σε 5.8 sec). Από πλευράς λειτουργίας, η δύναμη απλώνεται σε ένα μεγάλο εύρος στροφών και, σε συνδυασμό με την αμεσότητα που προσφέρει η εμπλοκή του κιβωτίου, παρέχεται απλόχερα στον οδηγό τη στιγμή που αυτός πατήσει πιο βαθιά το πεντάλ του γκαζιού. Η απόκριση του μοτέρ γίνεται ακόμη πιο άμεση εάν ο οδηγός επιλέξει το «Sport» από τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης, με την 3άρα να αποκτά μια σαφέστατη σπορτίφ χροιά. Σε ό,τι αφορά τώρα στην κατανάλωση, αυτή φυσιολογικά θα λέγαμε για μια τέτοια έκδοση είναι «τσιμπημένη», αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας καταγράψαμε μια μέση τιμή 10,7 lt./100 km.

Η πιο ώριμη «3άρα»

Βασιζόμενη πάνω στη μεγαλύτερη, CLAR πλατφόρμα της BMW, είναι λογικό η νέα Σειρά 3 να δείχνει στο δρόμο σαν ένα μοντέλο ακόμη μεγαλύτερης κατηγορίας, τόσο σε ό,τι αφορά στην πραγματικά απόλυτη αίσθηση ασφάλειας που μεταδίδει στον οδηγό της, όσο επίσης και στην κορυφαία ποιότητα κύλισης και αίσθηση «απομόνωσης» που εξασφαλίζει έναντι οποιουδήποτε εξωτερικού επίδοξου… εισβολέα. Ειδικά όμως στην έκδοση M Sport της δοκιμή μας με τη χαμηλότερη ανάρτηση (κατά 10 mm) και τους μεγαλύτερους τροχούς, η νέα μεσαία BMW «φωνάζει» και για τον δυναμισμό της – ένα στοιχείο άλλωστε που χαρακτήριζε και τις προηγούμενες γενιές της. Αυτός ο οδηγικός δυναμισμός της νέας 3άρας κρύβεται αριστοτεχνικά κάτω από τον εκλεπτυσμένο χαρακτήρα της στην καθημερινή οδήγηση, όμως όταν οι ρυθμοί ανέβουν και η διαδρομή γίνει πιο απαιτητική, η νέα μεσαία BMW δείχνει ότι έχει φτιαχτεί για να προσφέρει ευχαρίστηση στον οδηγό της. Είναι ο τρόπος που το πλαίσιο ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού από το τιμόνι, είναι το γεγονός ότι το αυτοκίνητο δείχνει σαν να… ελαφραίνει αυτόματα μέσα στη στροφή για να βγει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα από αυτή, είναι οι πραγματικά πολύ μικρές κλίσεις από το αμάξωμα…, σε κάθε περίπτωση αυτή η BMW Σειρά 3 έχει τα κότσια και το τσαγανό μια πραγματικής σπορ BMW, που δεν θέλει να απαρνηθεί το παρελθόν έναντι του νέου μέλλοντος.

Συμπέρασμα

Αδιαμφισβήτητα έχουμε να κάνουμε με ένα από τα καλύτερα μεσαία μοντέλα των τελευταίων ετών. Αυτή η «3άρα» είναι –με διαφορά– η πιο εκλεπτυσμένη, η πιο ποιοτική και φυσικά πιο hi-tech από κάθε άλλη. Παράλληλα, ιδίως στην έκδοση 330i M Sport της δοκιμής μας, η νέα Σειρά 3 δεν αφήνει στην άκρη τον οδηγικό της δυναμισμό, προσφέροντας πολύ γρήγορες επιδόσεις και μια σπορτίφ οδική συμπεριφορά που δεν θα απογοητεύσει τους παραδοσιακούς οπαδούς της.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.998 cc
Ισχύς: 258 PS/5.000-6.500 rpm
Ροπή: 40.8 kgm/1.550-4.400 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5.8 sec
Τελική ταχύτητα: 240 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.8 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 132 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 158,4 €
Βάρος: 1.545 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.709/1.827/1.442 mm
Μεταξόνιο: 2.851 mm
Χώρος αποσκευών: 480 lt
Τιμή: από 49.550€

Πηγή: Newsauto.gr

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *