Breaking News
GAULT & MILLAU HELLAS 2020: Η ΠΡΩΤΗ ΑΠΟΝΟΜΗ ΤΩΝ ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟΥ ΟΔΗΓΟΥ
Η ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΑΠΟΔΗΜΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΥΛΑΚΗΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ
ΣΕ ΠΡΟ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΕΠΙΠΕΔΑ ΟΙ ΛΙΑΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΖΩΝΗ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ
H ΟΥΑΣΙΝΓΚΤΟΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΜΙΞΗ ΞΕΝΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΣΤΗ ΛΙΒΥΗ
ΦΑΟΥΤΣΙ: ΣΥΣΤΗΝΩ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΑ ΓΥΑΛΙΑ ΓΙΑΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΙΟ
ΙΤΑΛΙΑ: ΣΤΟΥΣ ΨΥΧΙΑΤΡΟΥΣ ΟΣΟΙ ΑΝΕΡΡΩΣΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟ
ΜΠΟΡΕΙ Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ΕΝΩΜΕΝΗ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ;
ΤΡΑΓΩΔIΑ ΣΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟYΠΟΛΗ: ΤΡΟΧΑIΟ ΜΕ ΕΠΤA ΝΕΚΡΟYΣ ΣΤΗΝ ΕΓΝΑΤIΑ ΟΔO
ΠΛΗΡΟΦΟΡIΕΣ ΓΙΑ EΛΛΗΝΕΣ ΤΡΑΥΜΑΤIΕΣ ΣΤΗ ΒΗΡΥΤO
ΟΣΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΣΚΕΦΤΗΚΑΝ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΔΕΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΑΝ ΟΚΤΑΕΤΙΑ
ΑΝΤΙΠΡOΕΔΡΟΣ ΕΟΔΥ: OΣΟ Ο ΔΕIΚΤΗΣ R ΕIΝΑΙ ΣΤΟ 1 Η ΕΠΙΔΗΜIΑ ΔΕΝ ΘΑ ΣΒHΣΕΙ
ΟΜAΔΑ ΤΗΣ ΕΜΑΚ ΑΝΑΧΩΡΕI ΓΙΑ ΛIΒΑΝΟ
Η ΠΑΝΔΗΜIΑ ΤΟΥ 1918 ΚΑΙ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚH ΕΛΕΥΘΕΡIΑ
ΕΚΡHΞΕΙΣ ΣΤΗ ΒΗΡΥΤO: ΠAΝΩ ΑΠO 100 ΝΕΚΡΟI, 4.000 ΤΡΑΥΜΑΤIΕΣ – ΑΝΑΤΙΝAΧΘΗΚΑΝ 2.750 ΤOΝΟΙ ΝΙΤΡΙΚΟY ΑΜΜΩΝIΟΥ
ΙΣΧΥΡΕΣ ΕΚΡΗΞΕΙΣ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΑΝ ΤΗΝ ΒΗΡΥΤΟ – ΑΙΣΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΜΥΝΑΣ: “Η ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΙΕΞΑΓΕΙ ΕΝΑΝ ΔΥΣΚΟΛΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ”
ΕΠΙΤΡΟΠΟΣ ΓΙΟΧΑΝΣΟΝ: “ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΛΩΤΟΥ ΦΡΑΓΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΣΥΝΟΡΑ ΤΗΣ”
ΤΟΥΡΚΙΑ: Η “ΜΠΛΟΦΑ” ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΚΑΙ Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
ΕΝΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΩΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΩΣΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΥΜΕΡΕΙΑ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΚΟΜΨΟΤΑΤΟ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΟ MAZDA 6 SEDAN 2.2 SKYACTIV-D 184 PS AUTO

Του Κωνσταντίνου Ζωγλοπίτη

Γιατί γράψαμε ότι είναι διαφορετικό το Mazda 6 Sedan; Για δύο λόγους, έναν με ευρύτερη ισχύ και έναν με πιο τοπικό χαρακτήρα. Ο πρώτος έχει να κάνει με την αντιπαράθεση της κατασκευαστικής φιλοσοφίας της ιαπωνικής εταιρείας έναντι των ανταγωνιστών του. Ο δεύτερος, αφορά στο γεγονός ότι το ξαναβλέπουμε μετά από χρόνια απουσίας της Mazda από τη χώρα μας και φαντάζει τόσο «άλλο» από την καθιερωμένη (και τελικά συνηθισμένη) εικόνα των αντίστοιχων γερμανικών μοντέλων (κυρίως).

Τι χάσαμε όλο αυτό το διάστημα; Σε ό,τι αφορά την εταιρεία, τη διακοπή της συνεργασίας της με τη Fοrd και την έναρξη αυτής με την Toyota (το 2015). Σε ό,τι αφορά το Mazda 6, την εμπορική πορεία της τρίτης γενιάς του αλλά και την εποχή που αυτή επανασχεδιάστηκε και επικαιροποιήθηκε μηχανολογικά συνολικά τέσσερις φορές(!) και μορφοποιήθηκε στο αυτοκίνητο που βλέπουμε στις φωτογραφίες. Κι αυτό δείχνει σαν να θέλει να μας ξανασυστήσει την εταιρεία και να μας ξανασυστηθεί το ίδιο.

Δείχνει και είναι ξεχωριστό

Το Mazda 6 βασίζεται στην πλατφόρμα η οποία έχει την κωδική ονομασία «GJ» και η οποία χρησιμοποιήθηκε για τα μοντέλα της στη μεσαία κατηγορία. Η εμπρός ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης, ενώ πίσω υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων.

Το κομψό αμάξωμά του έχει δημιουργηθεί με βάση τη φιλοσοφία «Kodo» για την οποία οι άνθρωποι της εταιρείας είναι υπερήφανοι και το δείχνουν σε κάθε ευκαιρία. Η αλήθεια είναι ότι η μορφή του Mazda 6 είναι ελκυστικότερη από κάθε άλλου ανταγωνιστή του. Μάλιστα, υλοποιείται με τρόπο που να τονίζεται η κομψότητα σε κάθε τμήμα του αλλά και να «κρύβεται» ο όγκος του (το αυτοκίνητο είναι σχετικά μακρύ σε μήκος και αυτό δεν πρέπει να διαφεύγει του οδηγού).

Εσωτερικά, είναι ευρύχωρο και οι επιβάτες περιβάλλονται από υλικά που δείχνουν ποιοτικά και με πολύ καλή ποιότητα συναρμογής. Το ταμπλώ συνδυάζει με ιδιαίτερα αποδεκτό τρόπο τη λιτή σχεδίαση με τις ευθείες και καμπύλες γραμμές με την πληθώρα στοιχείων του εξοπλισμού.

Η γενικότερη εικόνα του (ταμπλώ) παραμένει σύγχρονη αλλά «δείχνει την ηλικία» της από το γεγονός ότι λείπουν οι πολλές και σχετικά μεγάλες έγχρωμες οθόνες που υπάρχουν πλέον στα αυτοκίνητα της μεσαίας κατηγορίας (και όχι μόνο). Ας μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο το οποίο παρουσιάστηκε το 2012 και έκτοτε έχουν αλλάξει πολλά σε ό,τι αφορά τις τάσεις και τα ζητούμενα από τους υποψήφιους αγοραστές.

Επί της ουσίας, Mazda

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MAZDA 6 2.2 SKYACTIV-D 184 PS AUTO

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ8

VALUE FOR MONEY8

ΣΥΝΟΛΟ83

Κάτω από το καπό του υπήρχε ο τεχνολογίας «Skyactiv-D» πετρελαιοκινητήρας των 2,2 λίτρων ο οποίος αποδεικνύει μια άλλη τάση. Αυτή που ακολουθεί η ιαπωνική εταιρεία για να κάνει τα πράγματα με τον δικό της τρόπο, ακόμα και «κόντρα» σε αυτό που επικρατεί ευρύτερα. Ο κινητήρας έχει χαμηλότερη συμπίεση απ’ ό,τι συνηθίζεται σε έναν ντίζελ (14,4:1 έναντι 16,0:1 ή περισσότερο) με σκοπό να επιτυγχάνει μικρότερη κατανάλωση καυσίμου (έως 20% σύμφωνα με τη Mazda) και λιγότερη εκπομπή ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα. Ο πετρελαιοκινητήρας έχει μειωμένο βάρος, αναπτύσσει μικρότερες θερμοκρασίες κατά τη λειτουργία του, διαθέτει υπερτροφοδότηση δύο σταδίων για καλύτερη απόδοση της ροπής από τις χαμηλές rpm (μία φτερωτή μικρότερης διαμέτρου και μία μεγαλύτερης). Επίσης, έχει σύστημα μεταβλητού χρονισμού όλων των βαλβίδων αλλά και μεταβλητού βυθίσματος αυτών της εξαγωγής, καθώς και σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης και ακρίβειας, όπου κάθε εγχυτήρας μπορεί να πραγματοποιήσει έως και εννέα μικροψεκασμούς ανά κύκλο καύσης.

Εντυπώσεις

Το στοιχείο που σε εντυπωσιάζει από την πρώτη στιγμή που θα αρχίσεις να οδηγείς το Mazda 6 με τον 2.2 «Skyactiv-D» των 184 ίππων είναι η απόδοση της ροπής του. Επιταχύνει πολύ γρήγορα αλλά σύντομα καταλαβαίνεις ότι δεν «συνεργάζεται» όσο καλά θα έπρεπε με το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων. Το τελευταίο, μοιάζει σαν να αργοπορεί στην επιλογή των σχέσεων και σίγουρα αυτό δεν κατατάσσεται στα θετικά. Πάντως, εάν ο οδηγός επιλέγει έναν πιο ήρεμο ρυθμό, δεν υπάρχει θέμα.

Το επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό είναι σχετικά χαμηλό και μόνο η χροιά του κινητήρα σε κάνει να συνειδητοποιείς ότι πρόκειται για πετρελαιοκίνητη έκδοση. Η κατανάλωση καυσίμου είναι χαμηλή για τα δεδομένα του οχήματος αρκεί ο οδηγός να μην πιέζει πολύ. Όμως ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, παρότι η κατανάλωση θα ξεπεράσει τα 10 l/100 km, η τιμή παραμένει ικανοποιητική. Πάντως, η μέση τιμή της δοκιμής μας ήταν 8,2 l/100 km.

Η οδική συμπεριφορά του Mazda 6 μάς άρεσε. Η ανάρτησή του είναι σχετικά σφιχτή και απόκριση του τιμονιού αρκετά άμεση, κάτι που δεν αναμένεις να συμβαίνει σε αυτόν τον βαθμό σε ένα όχημα με αυτές τις διαστάσεις. Η άνεση για τους επιβάτες δεν του λείπει και η ποιότητα κύλισης κρίνεται θετικά.

Το Mazda 6 θα σε γοητεύσει αλλά δεν θα σε ξεγελάσει. Δεν θα σου κρυφτεί αλλά και δεν θα σου αποκαλυφθεί πλήρως από την πρώτη στιγμή. Είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο το οποίο προέρχεται από μία καλή εταιρεία, αντίστοιχα. Κοντολογίς, είναι ένα Mazda.

 

Πηγή: Caranddriver.gr

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *