Στο πλαίσιο του πιο μεγάλου και φιλόδοξου προγράμματος εξέλιξης της ιστορίας της Honda, για τη δέκατη γενιά του Civic, στην επίτευξη του ρεκόρ του νέου Type R συνέβαλλαν αρκετές παράμετροι. Οι κυριότερες είναι ο δίλιτρος κινητήρας VTEC Turbo, το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων -που έχει κοντύτερη κλιμάκωση- και το αεροδυναμικό σύνολο που επιτυγχάνει την καλύτερη της κατηγορίας ισορροπία παραγωγής άντωσης και αεροδυναμικής αντίστασης.
Σε σχέση με το Type R της προηγούμενης γενιάς, το πλαίσιο του νέου είναι 16 κιλά ελαφρύτερο και η στρεπτική του ακαμψία έχει βελτιωθεί κατά 38 τοις εκατό. Συνδυάζεται με νέα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσεων στους πίσω τροχούς, η οποία μεταξύ άλλων βελτιώνει τη σταθερότητα κατά την πέδηση και τις κλίσεις του αμαξώματος – επιτρέποντας το φρενάρισμα πιο αργά στην είσοδο της στροφής και ανώτερη πρόσφυση στο κέντρο και στην έξοδό της.
Ο Ryuichi Kijima, επικεφαλής μηχανικός του σασί για το νέο Honda Civic Type R, εξηγεί: «Η κεκτημένη ταχύτητα μέσα στη στροφή διατηρείται σε υψηλότερα επίπεδα επειδή το νέο Type R έχει μεγαλύτερα μετατρόχια και ελαστικά, μεγαλύτερο μεταξόνιο, νέα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω και βελτιστοποιημένη αεροδυναμική, που αυξάνει την σταθερότητα.
»Για παράδειγμα, οι οδηγοί συνήθως μπαίνουν στη στροφή μετά τη Metzgesfeld με περίπου 150 km/h. Ακόμα και σε αυτή τη μέσης ταχύτητας στροφή, η ταχύτητα είναι περίπου 10 km/h υψηλότερη λόγω της εξαιρετικής σταθερότητας του νέου Type R. Έτσι, με αυξημένη απόδοση στις στροφές, μπορούμε να αυξήσουμε την ταχύτητα του αυτοκινήτου σε όλο τον γύρο».
Το νέο Honda Civic Type R θα κατασκευάζεται, από το καλοκαίρι του 2017, στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Swindon της Βρετανίας, μαζί με σύσσωμη τη δέκατη γενιά του ιαπωνικού hatchback για όλο τον κόσμο. Θα εξάγεται στην Ιαπωνία, ενώ αυτό θα είναι το πρώτο Type R με το έμβλημα της Honda που θα πωλείται στη Βόρεια Αμερική.