Της Rebecca Fannin
Στην Κίνα, η δράση επικεντρώνεται σαφώς στο mobile internet, όπου ο αριθμός των χρηστών αυξήθηκε κατά 12% πέρυσι στους 700 εκατομμύρια. Ο χρόνος που ξοδεύουν οι χρήστες στην Κίνα στο διαδίκτυο μέσω κινητών αυξήθηκε αξιοσημείωτα, κατά 30% πέρυσι. Ακούστε αυτό: τα τρία τέταρτα των χρηστών περνούσαν πάνω από τέσσερις ώρες καθημερινά στο διαδίκτυο μέσω κινητού, παίζοντας παιχνίδια, αγοράζοντας αγαθά, παρακολουθώντας βίντεο, ακούγοντας μουσική και τα συναφή. Στις ΗΠΑ, οι ενήλικες χρήστες δαπανούν τρεις ώρες την ημέρα στο mobile internet.
Σε μια κοινωνία που εξαρτάται ολοένα περισσότερο από τα κινητά τηλέφωνα, όπως η κινεζική, οι πληρωμές μέσω κινητών αποτελούν ακόμη έναν δείκτη για το πόσο γρήγορα έρχεται η αλλαγή καθώς αντικαθίστανται τα μετρητά και οι πιστωτικές κάρτες. Ο όγκος πληρωμών μέσω κινητού διπλασιάστηκε πέρυσι στην Κίνα, στα 5 τρισ. δολάρια, με κυρίαχες τις AliPay και WeChat, που ελέγχουν την αγορά. Η πληρωμή μέσω κινητού τηλεφώνου είναι ιδιαίτερα δημοφιλής για μικρές συναλλαγές, όπως η αγορά σνακ από το δρόμο, η ενοικίαση ποδηλάτου, η το online πουρμπουάρ.
Το live streaming είναι ένα ακόμα παράδειγμα της Κίνας που ηγείται των ψηφιακών τάσεων. Είναι η Νο 1 πηγή εισοδήματος ανά ώρα στην Κίνα, ξεπερνώντας τα διαδικτυακά παιχνίδια, την τηλεόραση, το βίντεο, το ραδιόφωνο και τη μουσική. Αλλά στις ΗΠΑ, το live streaming δεν έχει πιάσει ακόμα τέτοιες επιδόσεις: δεν εμφανίζεται ούτε σε ένα γράφημα εσόδων από διαδικτυακές ψυχαγωγικές υπηρεσίες. Εκεί προτιμούν τα παιχνίδια, τα βίντεο, τη μουσική και τα βιβλία.
Στην online ψυχαγωγία της Κίνας, η Tencent κρατά τα ηνία με το WeChat, το QQ και με παιχνίδια, βίντεο, ειδήσεις και μουσική που φέρουν το brand της. Ακολουθεί η Alibaba με τα Weibo, Taobao και Youku. Ένα άλλο ενδιαφέρον γεγονός: Η Κίνα ηγείται παγκοσμίως σε έσοδα από διαδραστικά παιχνίδια.
Τι γίνεται με τη διαφήμιση μέσω διαδικτύου; Εδώ η εικόνα είναι πιο μικτή. Η Κίνα έχει το προβάδισμα στο ρυθμό ανάπτυξης, καταγράφοντας άνοδο 30% σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με 22% στις ΗΠΑ. Ωστόσο, η αγορά διαδικτυακών διαφημίσεων στις ΗΠΑ “ζυγίζει” 72 δισ. δολάρια, πολύ περισσότερο από τα 40 δισ. δολάρια της Κίνας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ηγέτιδες εταιρείες του διαδικτύου από όλο τον κόσμο έχουν μεταμορφωθεί σε επιχειρήσεις που βρίσκονται μακριά από τον τόπο προέλευσης. Αυτό ισχύει αν μιλάς για την Apple, την Google, την Amazon, το Facebook, την Tencent ή την Alibaba. Στην Κίνα, αυτή η τάση είναι πιο έντονη στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες με τις Ant Financial, WeChat Pay και JD Finance ως τις πιο προηγμένες.
Οι παγκόσμιες συγκρίσεις δεν είναι εύκολες, ωστόσο, υπάρχουν δείκτες που λένε την ιστορία τους εάν ψάξει κανείς λίγο βαθύτερα.
Η Rebecca Fannin είναι συνεργάτης του Forbes.com και οι απόψεις που εκφράζονται είναι προσωπικές
GEOPOLITICS.COM.GR