Breaking News
ΠΕΘΑΝΕ Ο ΣΠΟΥΔΑΙΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΣΟΝ ΚΟΝΕΡΙ
ΕΚΤOΞΕΥΣΗ ΚΡΟΥΣΜAΤΩΝ ΚΑΙ Η ΡΑΓΔΑIΑ ΕΞAΠΛΩΣΗ ΕΞΑΝΤΛΟYΝ ΤΙΣ ΑΝΤΟΧEΣ ΤΟΥ ΕΣΥ
ΕΛΒΕΤΙΚΟ ΦΡΑΓΚΟ: ΠΡΟΔΙΚΑΣΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ Ε.Ε ΣΤΕΛΝΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ
ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: ΚΛΕΙΝΕΙ Η ΕΣΤΙΑΣΗ – ΜΕΡΙΚΟ LOCKDOWN ΣΕ ΑΤΤΙΚΗ ΚΑΙ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΔΙΚΟΓΡΑΦIΑ ΑΠO ΤΗΝ ΚΡΑΤΙΚH ΑΣΦAΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΡAΔΕΚΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦIΑ ΤΟΥ ΠΡYΤΑΝΗ
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: ΜΑΥΡΗ ΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ – ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ LOCKDOWN
ΚΟΡΩΝΟΪOΣ: ΣΤΙΣ 10:00 ΤΟ ΔΙAΓΓΕΛΜΑ ΜΗΤΣΟΤAΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΝEΑ ΜEΤΡΑ
ΣΕΙΣΜOΣ ΣAΜΟΣ: ΘΡHΝΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΚΡA ΠΑΙΔΙA – ΑΓΩΝIΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΡΑΥΜΑΤIΕΣ – 60 ΜΕΤΑΣΕΙΣΜΟI
ΠΑΤEΡΑΣ 17ΧΡΟΝΟΥ ΘYΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΣΕΙΣΜO ΤΗΣ ΣAΜΟΥ, ΣΤΟ ΓΙΟ ΤΟΥ: «ΝΑ ΞEΡΕΙΣ OΤΙ EΧΑΣΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛYΤΕΡΌ ΜEΡΟΣ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙAΣ ΜΟΥ.. »
Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΤΑΙ ΓΙΑ ΣΜΥΡΝΗ ΚΑΙ ΣΑΜΟ
ΣΕΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΣΑΜΟ: ΝΥΧΤΑ ΑΓΩΝΙΑΣ ΣΕ ΣΑΜΟ ΚΑΙ ΣΜΥΡΝΗ – ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 26 ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΓΓΕΛΑΔΟΥ
ΤΙ ΘΑ ΓIΝΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚOΚΚΙΝΟΥΣ ΧΡΥΣΑΥΓIΤΕΣ;
Η ΚOΠΩΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝIΑΣ, Ο ΜΕΓΑΛYΤΕΡΟΣ ΚIΝΔΥΝΟΣ…
ΕΠΙΣΤΡΕΠΤΕΑ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ: ΠΟΤΕ ΚΛΕΙΝΕΙ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΙΤΗΣΕΙΣ – ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ
ΕΙΚOΝΕΣ ΝΤΡΟΠHΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤIΑ
ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΚΟΡΟΝΟΙΟΥ – ΤΟ “ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ” ΥΙΟΘΕΤΕΙ Ο Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
ΣΕ 48 ΩΡΕΣ ΘΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΘΕΙ ΑΛΛΑ ΡΗΓΜΑΤΑ
31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2020: ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΙΚOΝΕΣ ΠΟΥ ΣΟΚAΡΟΥΝ: ΚΟΥΚΟΥΛΟΦOΡΟΙ ΠEΡΑΣΑΝ ΤΑΜΠEΛΑ ΣΤΟ ΛΑΙΜO ΤΟΥ ΠΡYΤΑΝΗ ΤΗΣ ΑΣΟΕΕ!
ΝΤΡΟΠH ΚΑΙ ΑIΣΧΟΣ! ΜΕΤΑΝAΣΤΕΣ ΣΤΗ ΣAΜΟ, ΕΙΣΒAΛΛΟΥΝ ΣΕ ΣΠIΤΙΑ ΚΑΙ ΜΑΓΑΖΙA ΚΑΙ ΚAΝΟΥΝ ΠΛΙAΤΣΙΚΟ ΜΕΤA ΤΟΝ ΦΟΝΙΚO ΣΕΙΣΜO ΤΩΝ 6,7 ΡIΧΤΕΡ! 60 ΣΥΝΟΡΙΟΦYΛΑΚΕΣ ΕΚΤAΚΤΩΣ ΣΤΟ ΝΗΣI!
ΕΛΛΑΔΑ
ΤΟΥΡΚΙΑ : ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΔΙΧΟΤΟΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΕ ΧΑΡΤΗ “ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗΣ” ΠΟΥ ΦΘΑΝΕΙ ΕΩΣ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ – ΤΙ ΑΠΑΝΤΑ Η ΑΘΗΝΑ

Ακόμη μια απόπειρα να υπονομεύσει τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα και την κυριαρχία των νησιών του Αιγαίου αποτελεί ο νέος τουρκικός χάρτης με τον οποίο η Αγκυρα εμφανίζεται να διεκδικεί τις αρμοδιότητες έρευνας και διάσωσης σε πολύ μεγάλο τμήμα του. 

Διεκδικώντας στην ουσία αρμοδιότητες τις οποίες κανονικά αναθέτουν οι διεθνείς οργανισμοί, η Αγκυρα επιχειρεί να εγκλωβίσει κι άλλο τα ελληνικά νησιά, προσπάθεια που έρχεται σε συνέχεια των επιδιώξεων του παράνομου τουρκολυβικού μνημονίου.

“Είναι κίνηση παράνομη, που δεν στηρίζεται  σε επιχειρησιακά κριτήρια, δεν εξυπηρετεί  τους σκοπούς της ασφάλειας ανθρώπινης ζωής και έρχεται να προστεθεί στο μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών”, απαντά το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών.

Η προσπάθεια της Αγκυρας να επεκτείνει παράνομα την περιοχη ευθύνης της για αρμοδιότητες έρευνας και διάσωσης, τις οποίες κανονικά αναθέτουν διεθνείς οργανισμοί, δεν είναι καινούργια. 

Η έκδοση τέτοιων χαρτών έχει ξεκινήσει τουλάχιστον από τα τέλη της δεκαετίας του 1980, επιχειρώντας να επεκτείνει τις αρμοδιότητές της μέχρι και το μέσο του Αιγαίου. Συνιστά εδώ και πολλές δεκαετίες πάγια τακτική της Αγκυρας να διεκδικεί την ευθύνη για αεροπορικά ατυχήματα σε όλο την περιοχή του FIR ΑΘΗΝΩΝ, αλλά και τις αρμοδιότητες διάσωσης για ναυτικά ατυχήματα σε επίσης ένα μεγάλο κομμάτι.

 

Προσπάθεια “ταύτισης” με το τουρκολυβικό μνημόνιο

 

Τούτη ωστόσο την φορά επιχειρεί κάτι καινούργιο. Επιδιώκει να επεκτείνει την περιοχή ευθύνης για έρευνα και διάσωση, προκειμένου αυτή να “κουμπώσει” με την παράνομη οριοθέτηση της τουρκικής υφαλοκρηπίδας, όπως αυτή αποτυπώνεται στο τουρκολιβυκό μνημόνιο που φθάνει μέχρι και τα χωρικά ύδατα των ελληνικών νησιών στην Αν.Μεσόγειο.

Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει ο τούρκος υπ. Μεταφορών, Αντίλ Καραϊσμαΐλογλου, η χώρα του επέκτεινε τις περιοχές έρευνας και διάσωσης «για να καλύπτει τις περιοχές στις οποίες πραγματοποιούν έρευνες τα πλοία μας στην ανατολική Μεσόγειο». «Χαιρετίσματα στο Φατίχ, στο Γιαβούζ και στο Κανουνί. Στη Γαλάζια Πατρίδα μας, την περιοχή ερευνών και διάσωσης την επεκτείναμε με τρόπο που θα περιλαμβάνει και τις περιοχές όπου πραγματοποιούν εργασίες τα ερευνητικά μας πλοία. Καλορίζικο το νέο σχέδιο έρευνας και διάσωσης!», αναφέρει χαρακτηριστικά ο τουρκος υπ. Μεταφορών.

Έντονη ήταν στα παραπάνω η αντίδραση του υπουργείου Εξωτερικών, το οποίο αφού πρώτα παρουσιάζει τα πραγματικά στοιχεία, σημειώνει ότι η τουρκική κίνηση είναι παράνομη και δεν παράγει νομικά αποτελέσματα. Επιπροσθέτως τονίζει ότι δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.

Συγκεκριμένα σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο Εξωτερικών αναφέρει ότι :

«H τουρκική περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης που ορίστηκε αυθαίρετα με τον νέο τουρκικό νόμο, όπως άλλωστε και αυτή που είχε ορισθεί με τον τουρκικό νόμο του 1988, είναι παράνομη στο μέτρο που επικαλύπτει περιοχές ελληνικής κυριαρχίας και δικαιοδοσίας, συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Πέραν όμως αυτού, δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.
 
Η ελληνική περιοχή ευθύνης, η οποία έχει καθορισθεί την δεκαετία του ’50 με Περιοχικές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας του ICAO και δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), συμπίπτει με το FIR Αθηνών και είναι σύμφωνη με τις συστάσεις του ΙΜΟ και ΙCAO, όπως περιλαμβάνονται στο Διεθνές Εγχειρίδιο  Αεροναυτικής και Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης (IAMSAR Manual). Υπογραμμίζεται ότι και στην πράξη η Ελλάδα, μέσω του αρμόδιου ελληνικού Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Joint  Rescue Coordination Center – JRCC) στον Πειραιά, συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή ευθύνης της, παρέχοντας εν προκειμένω υπηρεσίες σε όλα τα κινδυνεύοντα πλοία και αεροπλάνα.
 
Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, οι οποίες άλλωστε ευθύνονται για την άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της τελευταίας περιόδου. Οι τουρκικές ενέργειες θα προσκρούσουν και πάλι στην διεθνή νομιμότητα με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να συμφιλιωθεί».

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *