Η νέα BMW M5 (κατανάλωση μικτού κύκλου: 10,5 l/100 km*, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 241 g/km*) προάγει τη BMW M GmbH σε ένα άλλο επίπεδο, καθώς το sedan υψηλών επιδόσεων αποκτά για πρώτη φορά σύστημα M xDrive AWD. Αυτή η νέα φιλοσοφία δίνει νέα διάσταση στις δυναμικές δυνατότητες της Μ5, αναβαθμίζοντας την καθημερινή πρακτικότητα σε όλες τις οδηγικές συνθήκες. Το νέο αυτοκίνητο έχει τις ρίζες του σε ένα πρωτότυπο (το πολυτελές 4θυρο business sedan αγωνιστικού στυλ) που πρωτοείδαμε το 1984, με την πρώτη M5.
Το M xDrive που δημιούργησε η BMW M GmbH είναι -κατά τον κατασκευαστή- το πιο συναρπαστικό σύστημα AWD στην κατηγορία υψηλών επιδόσεων. Χρησιμοποιεί κεντρικό κιβώτιο τετρακίνησης με πολύδισκο συμπλέκτη και κατανέμει την ισχύ μεταβλητά μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, ανάλογα με τις απαιτήσεις. Ένα ακόμα συστατικό κορυφαίας πρόσφυσης σε όλες τις οδικές και καιρικές συνθήκες είναι το Active M Differential στον πίσω άξονα, που επίσης λειτουργεί μεταβλητά και προσφέρει ποσοστό εμπλοκής από 0 έως 100%.
Ο χαρακτήρας του M xDrive ρυθμίζεται σύμφωνα με τις επιθυμίες του οδηγού, που μπορεί να επιλέξει από πέντε διαφορετικά σεταρίσματα, ανάλογα με τους συνδυασμούς των DSC modes (DSC on, MDM, DSC off) και των M xDrive modes (4WD, 4WD Sport, 2WD). Στο βασικό σετάρισμα, με ενεργοποιημένο το DSC (Dynamic Stability Control) και 4WD, το σύστημα επιτρέπει ελαφρά ολίσθηση των πίσω τροχών κατά την επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών. Στο M Dynamic mode (MDM, 4WD Sport), το M xDrive επιτρέπει ελεγχόμενες υπερστροφές ισχύος (drifts). Τα τρία M xDrive modes με το DSC απενεργοποιημένο προορίζεται για ενθουσιώδεις οδηγούς και κυρίως για χρήση στην πίστα. Εδώ, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από τρία σεταρίσματα που περιλαμβάνουν και αμιγή πίσω κίνηση (2WD). Το συγκεκριμένο πρόγραμμα παρέχει δυνατότητα επιλογής της γωνίας ντριφταρίσματος, για γνήσια οδηγική απόλαυση.
Τα μεγάλα αποθέματα ισχύος της M5 παράγει ένας κινητήρας 4.4 λίτρων V8 bi-turbo, τεχνολογίας M TwinPower Turbo. Οι μηχανικοί του τμήματος M προχώρησαν σε σημαντικές βελτιώσεις του κινητήρα του απερχόμενου μοντέλου. Για παράδειγμα, νέοι υπερσυμπιεστές, υπέρ αποδοτική ψύξη αέρα υπερπλήρωσης και αυξημένη πίεση ψεκασμού καυσίμου αυξάνουν την ισχύ και κυρίως, τη ροπή. Ο κινητήρας αποδίδει 600 ίππους στις 5.600 – 6.700 στροφές, ενώ τεράστια ροπή 750 Nm είναι στη διάθεση του οδηγού από τις 1.800 στροφές μόλις, και παραμένει διαθέσιμη μέχρι τις 5.600 στροφές.
Μία ηλεκτρονικά χαρτογραφημένη, αντλία λαδιού πλήρως μεταβλητής παροχής διασφαλίζει την απαιτούμενη τροφοδοσία στη νέα M5, ακόμα και στην πίστα. Οι εντυπωσιακές επιδόσεις του αυτοκινήτου μιλάνε από μόνες τους: επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα σε 3,4’’, 0 – 200 χλμ/ώρα σε 11,1΄΄. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ/ώρα από τον ηλεκτρονικό κόφτη, ενώ το προαιρετικό M Driver’s Package μπορεί να παρατείνει την απόλαυση μέχρι τα 305 χλμ/ώρα.
Η νέα M5 μεταφέρει όλη αυτή την κινητήρια ισχύ μέσω ενός ειδικά χαρτογραφημένου 8τάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic. Σε D mode προσφέρει την άνεση και ευκολία των πλήρως αυτόματων αλλαγών σχέσεων, αλλά μπορεί να αλλάξει σε σειριακή λειτουργία με μηχανικές αλλαγές, μέσω του κομψού επιλογέα στην κεντρική κονσόλα ή των χειριστηρίων του τιμονιού (paddles). Με το Drivelogic, τα χαρακτηριστικά του κιβωτίου ρυθμίζονται σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού. Για χρήση στην πίστα, το 8τάχυτο M Steptronic αλλάζει ταχύτητες σαν αστραπή, προσφέροντας στη νέα M5 εξαιρετική ευελιξία και δυναμική αίσθηση.
Η ανάρτηση της νέας M5 είναι ομοίως σχεδιασμένη με στόχο τη μέγιστη πρόσφυση σε καθημερινή χρήση και τις υψηλές δυναμικές επιδόσεις στην πίστα. Όπως ο κινητήρας, το κιβώτιο και το σύστημα M xDrive, το σύστημα βελτιώθηκε από ειδικούς και οδηγούς αγώνων, μεταξύ άλλων, στην πιο απαιτητική πίστα δοκιμών σε όλο τον κόσμο, στο Nürburgring Nordschleife. Προηγμένα ενισχυτικά στοιχεία μπροστά και πίσω, διασφαλίζουν μία εξαιρετικά άκαμπτη δομή αμαξώματος και άμεση πληροφόρηση από το αυτοκίνητο (feedback), κυρίως σε έντονα σπορ οδηγικό στιλ.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει μεταξύ των Comfort, Sport και Sport Plus modes για το σύστημα Variable Damper Control (VDC) (που έχει ρύθμιση ειδική για Μ) και το σύστημα διεύθυνσης M Servotronic. Τα χαρακτηριστικά του κινητήρα διαμορφώνονται σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού μέσω των Efficient, Sport και Sport Plus modes. Μέσω των δύο μπουτόν M1 και M2 στο δερμάτινο τιμόνι M αποθηκεύονται δύο σεταρίσματα, συνδυάζοντας τις προτιμήσεις του οδηγού για κινητήρα, κιβώτιο και ανάρτηση και τα M xDrive mode, το DSC mode και τις ρυθμίσεις του Head-Up-Display. Ο οδηγός ενεργοποιεί το σετάρισμα που προτιμά πιέζοντας το σχετικό μπουτόν.
Το αμάξωμα της M5 περιλαμβάνει αναβαθμίσεις σε σχέση με το στάνταρ μοντέλο της Σειράς 5, ώστε να ανταπεξέρχεται στις υψηλότερες απαιτήσεις. Οι μηχανικοί έχουν επανασχεδιάσει τα φαρδύτερα εμπρός πλαϊνά πάνελ και το ένθετο του εμπρός προφυλακτήρα, ώστε να συμπεριλάβουν μεγαλύτερα ανοίγματα για τον αέρα που τροφοδοτεί τα συστήματα ψύξης και τα φρένα. Νέος είναι και ο πίσω διαχύτης, ενώ οι τέσσερις απολήξεις του συστήματος εξαγωγής υποδηλώνουν οπτικά την πλούσια ισχύ του μοντέλου και παράγουν τον κατάλληλο σπορ ήχο, μέσω των πεταλούδων ελέγχου. Ο οδηγός μπορεί με ένα μπουτόν να ρυθμίσει τον ήχο του κινητήρα σύμφωνα με τις επιθυμίες του.
Το καπό (σχεδίασης Μ), κατασκευάζεται από αλουμίνιο και έχει εντυπωσιακές ανάγλυφες γραμμές, που εκτείνονται μέχρι την οροφή από CFRP, κάτι στάνταρ στη νέα M5. Με τη μείωση βάρους που επιτυγχάνεται χάρη στην οροφή CFRP και άλλα εξαρτήματα όπως το σύστημα εξάτμισης, η νέα M5 με M xDrive AWD είναι ελαφρύτερη από την προκάτοχό της.
Η τελευταία M5 φέρει στάνταρ συνθετικά φρένα M, που είναι ελαφρύτερα από τα αντίστοιχα από χυτοσίδηρο και επομένως μειώνουν το βάρος του αυτοκινήτου. Με μπλε 6πίστονες δαγκάνες μπροστά και μονοπίστοντες πλευστές πίσω, συν διάτρητα, εσωτερικά αεριζόμενα δισκόφρενα παντού, τα συνθετικά φρένα M παρέχουν την ισχύ ακινητοποίησης που ταιριάζει στις ικανότητες του αυτοκινήτου. Τα (προαιρετικά) carbon φρένα M, που αναγνωρίζονται από τις χρυσαφί δαγκάνες και εξοικονομούν επιπλέον 23 κιλά από το βάρος της M5, αντέχουν ακόμα σε πιο δύσκολες συνθήκες.
Η M5 εξοπλίζεται στάνταρ με γυαλισμένες 19άρες ζάντες με πέντε διπλές ακτίνες (εμπρός: 9.5 x 19, πίσω: 10.5 x 19) σε Orbit Grey και ειδικά ελαστικά M (εμπρός: 275/40 R 19, πίσω: 285/40 R 19). Ζάντες 20 ιντσών διατίθενται προαιρετικά (εμπρός: ελαστικά 275/35 R 20 σε ζάντες 9.5 x 20, πίσω: ελαστικά 285/35 R 20 σε ζάντες 10.5 x 20). Ο στάνταρ εξοπλισμός της νέας M5 περιλαμβάνει δερμάτινα καθίσματα Merino και M με ηλεκτρική ρύθμιση. Η λίστα προαιρετικών επιλογών περιέχει νέα καθίσματα Μ πολλαπλών λειτουργιών, με δομή τύπου μπάκετ και ακόμα καλύτερη πλευρική στήριξη.
Το μοντέλο θα διατίθεται για παραγγελία από το Σεπτέμβριο του 2017, στην τιμή των €117.900, και οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν την άνοιξη του 2018. Την ημερομηνία που θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις του στάνταρ μοντέλου M5, έχει προγραμματιστεί το λανσάρισμα της M5 First Edition. Αυτή η ειδική έκδοση με περιορισμένη παρτίδα παραγωγής 400 οχημάτων σε όλο τον κόσμο, είναι βαμμένη σε BMW Individual Frozen Dark Red Metallic, φέρει αποκλειστικό εξοπλισμό και κοστίζει €19.500 επιπλέον σε σχέση με το στάνταρ μοντέλο.