Breaking News
ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΕΣ ΤΟΥ ΚΑΝΤΑΦΙ ΑΝΑΤΙΝΑΖΟΥΝ BOEING 747 ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΛΟΚΕΡΜΠΙ ΤΗΣ ΣΚΩΤΙΑΣ. Ο ΟΗΕ ΖΗΤΑ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΤΑ 270 ΘΥΜΑΤΑ ΚΑΙ Ο ΚΑΝΤΑΦΙ ΑΠΟΖΗΜΙΩΝΕΙ. ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΒΡΕΤΑΝΟΙ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΑΝ ΤΟΝ ΔΡΑΣΤΗ…
ΤΑ ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΦΩΤΟΒΟΛΙΔΕΣ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΤΥΠΩΣΕΩΝ
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ
ΤΟΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ Η ΈΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ «ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2018»
SUPERLEAGUE: ΤΑ ΔΥΟ ΕΜΠΟΔΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΟΚ ΤΩΝ FIFA-UEFA
ΤΟΝ ΔΙΑΔΟΧΟ ΤΟΥ ΥΠΕΡΗΧΗΤΙΚΟΥ CONCORDE ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΙ Η NASA
Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΑΕΙ ΚΑΝΝΕΣ
ΒΥΘΙΣΤΗΚΕ ΠΛΟΙΟ ΣΤΗ ΣΑΛΑΜΙΝΑ
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ – ΠΟΙΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΛΕΙΣΤΟΙ
ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ ΑΠΟ ΤΑ 2.500 ΤΑ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ ΙΛΑΡΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ο ΧΩΡΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΤΗΣ ΕΕ
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΑΘΙΟΥ ΝΙΜΙΤΖ: ΕΝΑ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
ΤΙ ΜΕΤΑΔΙΔΟΥΝ ΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΜΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΛΟΓΙΕΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ
ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΟΥ ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ ΣΤΟ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
OI ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΤΗΣ ΣΥΡΙΑΣ ΞΕΠΕΡΝΟΥΝ ΤΑ ΣΧΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΝΩΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ
ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΗ BΟΜΒΑ: H ΕΛΛΑΔΑ “ΓΕΡΝΑΕΙ” ΤΑΧΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΝΕΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ Η ΝΕΑ ΦΟΡΟΛΟΤΑΡΙΑ -ΠΟΤΕ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΚΛΗΡΩΣΕΙΣ
ΠΑΤΡΑ: ΠΗΡΕ ΕΞΙΤΗΡΙΟ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΚΑΙ ΠΕΘΑΝΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΕΝΤΕ ΩΡΕΣ
Η ΓΑΛΛΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΛΑΤΕΣ ΤΩΝ ΗΠΑ ΕΚΤΟΠΙΖΕΙ ΤΗΝ “ΞΕΔΟΝΤΙΑΣΜΕΝΗ” ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ ΚΑΙ ΤΗ ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ
5 ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΤΙ Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΑΒΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΦΕΝΕΤΑΙ (ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΑΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΕΠΙΡΡΟΗ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ)
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Οι αλλαγές στον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας είχαν ξεκινήσει κατά τη δεκαετία του 1880 και συνεχίστηκαν με ρυθμούς γοργούς μέχρι το 1901.

Ήδη από το 1869 είχε αρχίσει να λειτουργεί ο σιδηρόδρομος, το 1882 εμφανίστηκε το πρώτο ιππήλατο τραμ στους δρόμους της πρωτεύουσας, αν και οι άμαξες είναι ακόμη πολύτιμες και τα προβλήματα συγκοινωνίας ιδιαιτέρως σοβαρά.

Δύο χρόνια αργότερα, το πρώτο λεωφορείο με σιδερένιους τροχούς, ατμοκίνητο,  μπορούσε να μεταφέρει τουλάχιστον 14 επιβάτες από την Αθήνα στη Θήβα και στη Λειβαδιά. Επονομάζετο  «Μεγαθήριον» και ήταν μάρκας  Γκάρντνερ.

gfdg

Μέχρι την κατασκευή  του σιδηροδρόμου, τη γραμμή εξυπηρετούσαν ιππήλατα  λαντώ, τα οποία κάλυπταν την απόσταση σε περίπου οκτώ ώρες. Το ατμήλατο λεωφορείο κάλυπτε την απόσταση σε 4 ώρες, αλλά κατά τη διέλευσή του από τη Θήβα, διαβάζουμε στον Τύπο της εποχής, «ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών από τους αμαξηλάτας, σαγματοποιούς, πεταλωτάς κ.α., οι οποίοι θεώρησαν ότι θα θιγούν τα συμφέροντά των, αλλά και από τους κτηνοτρόφους, επειδή με την τερατώδην εμφάνισίν του και τον εκκωφαντικόν θόρυβον που προκαλούν οι μεταλλικοί τροχοί κατατρομάζει τα ζώα των».

Την ίδια πάνω κάτω εποχή, το 1884,  πρώτη φορά η πρωτεύουσα είδε ηλεκτρικό φως, από προβολείς του Ναυτικού, επ’ ευκαιρία των τελετών  ενηλικίωσης του Διαδόχου. Δύο χρόνια πριν ο 19ος αιώνας ολοκληρώσει τη διαδρομή του, κυκλοφόρησαν στην Αθήνα λεωφορεία, τα οποία έσερνα δύο άλογα, αλλά οι σιδερένιοι τροχοί έφθειραν τα οδοστρώματα, όπως διαμαρτύρονταν οι μηχανικοί της εποχής.

Για να δώσουμε μια εικόνα για τις συνθήκες κίνησης των μαζικών μέσων μεταφοράς τη χρονιά τέλεσης των Ολυμπιακών Αγώνων, σημειώνουμε πως το τραμ της οδού Κηφισιάς, όπως τότε ονομαζόταν η  Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας, το οποίο ερχόταν από τα Πατήσια, ακολουθούσε τη Λεωφόρο Πανεπιστημίου και, στρίβοντας αριστερά, ανέβαινε την ανηφορική  οδό μεταξύ Πανεπιστημίου και Ακαδημίας και για να φτάσει στον δρόμο που έφερε το όνομά του,  δυσκολευόταν πολύ  να κινηθεί στον ανήφορο, παρά τα τρία ή τέσσερα άλογα που το έσερναν.

gfgfhf

Για να υπερνικηθεί η δυσκολία,  ένα τέταρτο άλογο παρέμενε, μαζί με  τον   «ιπποκόμο»  του, στην κάτω γωνία της Ακαδημίας το τραμ που θα ανέβαινε.

Μόλις το τραμ ξεκινούσε, το άλογο ξεκινούσε μόνο του την κατάλληλη στιγμή και πήγαινε να τοποθετηθεί κατά τέτοιον τρόπο  κοντά στα άλλα άλογα, ώστε να τρέξει μαζί τους χωρίς να κόψει τη φόρα του, και να διευκολύνει τον οδηγό του,  ο οποίος ανέβαινε συγχρόνως  στο ανάβαθρο για να γαντζώσει το όχημα.

Μόλις, ωστόσο, έφτανε το τραμ σε ορισμένο σημείο της οδού Ακαδημίας, όπου έπαυε ο πολύς ανήφορος, το άλογο μόνο του έκοβε τον καλπασμό, γύριζε προς τα δεξιά, ενώ συγχρόνως ο οδηγός του το ξεγάντζωνε αμέσως για να μην παρασυρθούν τα άλλα άλογα, τα οποία την παραμικρή σημασία δεν έδιναν  στη μανούβρα που μόλις ακούσαμε.

Με μανούβρες, ακριβώς,  θα ασχοληθούμε και στην επόμενη διαδρομή μας.

Ηλίας Καφάογλου

Newsbeast.gr

Facebook Comments

Related Post

Ζώδια από το zodia123.gr

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"

error: Content is protected !!