Breaking News
ΑΦΑΙΡΕΘΗΚΕ Η ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΞΕΝΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ
ΣΤΗ ΜΕΓΓΕΝΗ ΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ Η ΙΤΑΛΙΑ – ΦΟΒΟΙ ΓΙΑ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
ΚΙΝΔΥΝΟΣ «ΒΥΘΙΣΗΣ» ΓΙΑ ΝΑΠΟΛΗ ΚΑΙ ΒΕΝΕΤΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2100: KΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΗΣΙΑ ΣΤΗΝ «ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΖΩΝΗ» (PIC)
ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΡΕΛΑΣ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ: ΤΟΝ ΝΑΡΚΩΣΑΝ ΓΙΑ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΚΑΙ ΞΥΠΝΗΣΕ… «ΑΧΕΙΡΟΥΡΓΗΤΟΣ»
EXEI H KOIΝΩΝΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΟΣΑ;
ΠΡΕΣΒΗΣ Ε.Τ. Κ. ΜΑΛΛΙΑΣ: «Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΤΟΧΗΣ»
ΚΟΤΖΙΑΣ: ΚΑΝΑΜΕ ΜΙΑ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΓΔΜ ΚΑΙ ΕΓΙΝΑ ΕΓΩ ΠΡΩΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟΙ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΙ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΡΕΓΑΤΑ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ BARBAROS
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΤΣΕΣΟΝ ΓΙΑ ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΚΥΠΡΙΑΚΟΥ ΤΟ 1964
ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΠΡΟΕΒΛΕΠΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ «ΜΝΗΜΟΝΙΟ» ΤΟΥ 1843
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ SIR EDWARD LAW ΣΤΗΝ ΠΤΩΧΕΥΜΕΝΗ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΜΑΛΤΑ ΥΠΟΔΕΧΘΗΚΕ 44 ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ, ΑΦΟΥ Η ΙΤΑΛΙΑ ΤΟΥΣ «ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ»
«ΜΗΝΥΜΑ» ΗΠΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΚΟΤΖΙΑ: ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΣΤΟ ΑΚΕΡΑΙΟ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ
ΒΥΖΑΝΤΙΟ 14ος ΑΙΩΝΑΣ: TA «EΓKΛHMATA» ΠOY ΕΦΕΡΑΝ ΤΟ ΤΕΛΟΣ !!!
KΡΟΑΤΕΣ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΟΛΙΝΙ, ΜΑΧΕΣ ΚΑΙ ΣΦΑΓΕΣ
Ο ΡΩΣΟ-ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ, ΟΙ ΕΞΩΘΕΝ ΠΙΕΣΕΙΣ, ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΚΙ ΕΜΕΙΣ
ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΠΟΙΟΙ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΑΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: OI ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ
ΔΙΕΘΝΗ ΜΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΟΤΖΙΑ
ΑΥΘΑΙΡΕΤΕΙ Ο ΖΑΕΦ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ: Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ ΜΑΣ
Ε.Ε ΚΑΙ ΔΥΤΙΚΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ: ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ, ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΥΘΕΙΑ Ο ΑΓΩΓΟΣ SOUTH STREAM 2: ΠΟΙΑ ΤΑ ΩΦΕΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Του Νικολάου Ι. Καραμπέτσου∗

Κατατέθηκε στο Υπουργείο Ενέργειας, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), που αφορά στο χερσαίο τμήμα (760 χλμ. περίπου) του αγωγού Poseidon, της ελληνο-ιταλικής κοινοπραξίας IGI Poseidon στην οποία μετέχουν ΔΕΠΑ 50% και Edison 50% και προορίζεται να μεταφέρει το ρωσικό φυσικό αέριο μέσω Τουρκίας και Ελλάδας στην Ιταλία.  Ο αγωγός «Poseidon» είναι, στην ουσία, ο «South Stream 2» και είναι η μοναδική ελπίδα για την Ιταλία που έχει πληγεί απ’ την οικονομική κρίση, να αποκτήσει άφθονο και σε χαμηλό κόστος φυσικό αέριο και να μπορέσει να ανταγωνιστεί σε βιομηχανικό επίπεδο τη Γερμανία που «απολαμβάνει» ήδη τον Nord Stream 1 και ετοιμάζεται να ξεκινήσει ήδη η κατασκευή του Nord Stream 2. 

O έτερος αγωγός ΤΑΡ (Trans Adriatic Pipeline) με το φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν, εκτός του ότι είναι μικρής χωρητικότητας, εκφράζονται σοβαρές αμφιβολίες κατά πόσο επαρκεί το κοίτασμα «Σαχ Ντενίζ» για να το κρατήσει «ζωντανό», ενώ δεν έχει ακόμα ξεκινήσει η κατασκευή του. Αξίζει να σημειωθεί ότι-αντίθετα με τον ΤΑΡ – ο South Stream 2 θα πληρώνει «ζεστό» χρήμα ως τέλος διέλευσης απ’ την Ελλάδα, ενώ φυσικά θα υπάρχει και προνομιακά χαμηλότερη τιμή, συμπιέζοντας προς τα κάτω το κόστος ενέργειας στην Ελλάδα. Η εκπόνηση της μελέτης του South Stream 2 απ’ το υπουργείο Ενέργειας αποσκοπεί στην προστασία του περιβάλλοντος, της πολιτιστικής κληρονομιάς, καθώς και στη μεγιστοποίηση των οικονομικών και κοινωνικών οφελών, στις πόλεις και τις 14 συνολικά περιφέρειες της χώρας, απ’ τις οποίες σχεδιάζεται να διέλθει ο νέος αγωγός.

Η ΜΠΕ θα περιλάβει, αναλυτική περιγραφή της προτεινόμενης όδευσης του αγωγού, καθώς και των συνοδευτικών εγκαταστάσεων (μόνιμων και προσωρινών) που θα αναπτυχθούν σ’ όλη τη διάρκεια της φάσης κατασκευής.  Σημειώνεται ότι, ο αγωγός αποτελείται από δύο τμήματα (χερσαίο και υποθαλάσσιο) συνολικού μήκους 976 χιλιομέτρων (!).  Το χερσαίο τμήμα, εκτείνεται σε μήκος περίπου 760 χλμ., ακολουθώντας δυτική πορεία, από τους Κήπους Έβρου και τον τουρκικό «Turkish Stream», μέχρι το Φλωροβούνι της Περιφερειακής Ενότητας Θεσπρωτίας, ενώ το υποθαλάσσιο τμήμα του εκτείνεται σε μήκος περίπου 216 χλμ., μέχρι το σημείο προσαιγιάλωσης του μετρητικού σταθμού της Περιφέρειας της Απουλίας (Οτράντο) στην Ιταλία.  Η προτεινόμενη όδευση προέκυψε έπειτα από διεξοδική μελέτη εμπειρογνωμόνων των δύο κρατών, Ελλάδας και Ιταλίας καθώς και σε συνεννόηση με τις τοπικές και περιφερειακές Αρχές, ενώ στόχος της κοινοπραξίας IGI, είναι προ πάντων η καλή συνεργασία με τους ενδιαφερόμενους φορείς, κατά το στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης, η οποία θα ακολουθήσει μετά τον έλεγχο πληρότητας της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από το ελληνικό Υπουργείο Ενέργειας.

∗ Ο Νικόλαος Ι. Καραμπέτσος είναι δημοσιογράφος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων

 

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ζώδια από το zodia123.gr

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"

error: Content is protected !!