Breaking News
ΚΥΠΡΙΑΚΟ: ΠΩΣ ΑΦΗΣΑΜΕ ΑΝΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΟ ΤΟ «ΟΠΛΟ» 541
ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΑΡΩΓΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ
EINAI ΓΕΓΟΝΟΣ: Η ΕΕ ΙΔΡΥΕΙ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΑΤΑΣΚΟΠΩΝ & ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ!
ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ «ΦΩΤΙΑ» ΣΤΑ ΣΤΕΝΑ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ (+VIDEO)
ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΛΒΙΝΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε ΓΙΑ «ΑΝΤΙΠΟΙΝΑ»
Η ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΠΟΙΚΙΑ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ – Ο ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΘΕΛΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑ
ΣΥΝΕΛΗΦΘΗ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI
ΒΟΙΩΤΙΑ: ZHMIA 730.000 ΣΤΗ ΔΕΗ ΑΠΟ ΛΕΗΛΑΣΙΑ 217 ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΩΝ
ΧΑΜΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΚΛΟΠΕΣ HIGH TECH ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΠΟΥ ΣΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΝΑ ΜΠΕΙΣ ΜΕΣΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙ
ΠΛΑΦΟΝ ΣΤΙΣ ΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΕ «ΘΥΜΑΤΑ» ΤΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ
ΤΑ «ΣΥΝΟΡΑ» ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ
ΤΖΕΦΡΙ ΠΑΊΑΤ ΣΤΟ REPOSITIONING GREECE: Η ΕΛΛΑΔΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΣ ΚΟΜΒΟΣ
Η ΑΓΚΥΡΑ ΜΕ ΝΟΤΑΜ ΣΤΗΝΕΙ «ΝΟΜΙΚΑ» ΣΚΗΝΙΚΟ ΠΟΛΕΜΟΥ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ
TOYΡΚΙΚΟΙ ΤΥΧΟΔΙΩΚΤΙΣΜΟΙ ΕΠΙ ΧΑΡΤΟΥ
ΟΛΟΕΝΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΑΥΤΟΕΞΟΡΙΣΤΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΣΤΡΑΤΟΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΗΝΩΜΕΝΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, ΑΝ ΔΕΝ ΓΙΝΕΙ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒREXIT
ΟΛΙΚΗ ΕΚΛΕΙΨΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ, 11 ΙΟΥΛΙΟΥ 1988: Η ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΟ «CITY OF POROS»

Του Νικόλαου Ι. Καραμπέτσου∗

Το απόγευμα της 11ης Ιουλίου του 1988, το κρουαζιερόπλοιο «City of Poros», στο οποίο επέβαιναν 471 επιβάτες, κυρίως Αμερικανοί, Γάλλοι, Βρετανοί, Κύπριοι αλλά και τουρίστες απ’ την Ανατολική Ευρώπη, μετά την περιήγηση του στα Μέθανα, στον Πόρο και στην Αίγινα, πλησίαζε στο Τροκαντερό.  Ξαφνικά, πίσω απ’ τη γέφυρα του κρουαζιερόπλοιου, στην αριστερή πλευρά του άνω καταστρώματος, άρχισαν να ακούγονται εκκωφαντικοί κρότοι.  Οι ταξιδιώτες, οι οποίοι ως εκείνη τη στιγμή, βρίσκονταν στο κατάστρωμα και απολάμβαναν την κρουαζιέρα, προσπάθησαν έντρομοι, να αποφύγουν το θάνατο που σκορπούσε το ημιαυτόματο όπλο και οι χειροβομβίδες. 

Άνθρωποι πανικόβλητοι, έπεφταν νεκροί απ’ τους πυροβολισμούς κατά ριπάς.  Στις 2:45 το μεσημέρι της ίδιας μέρας, ένα αυτοκίνητο μάρκας Datsun Sunny, με αριθμό κυκλοφορίας ΥΙΖ 6963, εξερράγη απέναντι απ’ το Ναυτικό Όμιλο Αμφιθέας.  Στο αυτοκίνητο, υπήρχε αυτοσχέδιος εκρηκτικός μηχανισμός, ιδιαίτερα μεγάλης ισχύος που εξερράγη από άγνωστη αιτία.  Το αυτοκίνητο, κομματιάστηκε και μεταβλήθηκε σε άμορφες μάζες σιδερικών και οι άγνωστοι ως τότε επιβάτες του, σχεδόν εξαϋλώθηκαν.  Απ’ την έκρηξη δημιουργήθηκε κρατήρας βάθους ενός μέτρου και υπολείμματα ανθρώπινων μελών, βρέθηκαν σε  απόσταση μέχρι και 300 μέτρων (!).  Το «μακελειό» τελείωσε με μια έκρηξη, στη βάση του εξωτερικού περιβλήματος του πλοίου, κοντά στην καμπίνα του υπάρχου.  Απ’ την έκρηξη, την οποία όπως φάνηκε προκάλεσε ο τρομοκράτης, με εκρηκτική ύλη που είχε σε μια τσάντα, διαμελίστηκε ο ίδιος και σκοτώθηκε και ο ύπαρχος Αντώνης Δεϊμέζης, που βρισκόταν στο ίδιο ύψος, από την έσω πλευρά της γέφυρας και τον οποίο χώριζε απ’ τον τρομοκράτη, μόνο μια λαμαρίνα.  Τραγικός απολογισμός: 13 νεκροί, εκ των οποίων οι 4 ήταν οι επιβάτες του αυτοκινήτου στο Τροκαντερό και οι 9 του κρουαζιερόπλοιου, όπου υπήρχαν επίσης 98 τραυματίες (!), απ’ το διαρκές πυρ και τις αλλεπάλληλες εκρήξεις χειροβομβίδων.  Μεταξύ των 9 νεκρών του κρουαζιερόπλοιου ήταν και 3 Γάλλοι: οι φοιτητές Λοράν Βινιερόν και Ανί Όντζαν, που επρόκειτο-κατά τραγική ειρωνεία-να γιορτάσουν τους αρραβώνες τους και μια 21χρονη γραμματέας, η Ιζαμπέλ Μπισμίτ, η οποία νωρίτερα έπαιζε χαρτιά με το δράστη, για τον οποίο δεν είχε την παραμικρή υποψία.

Έξι μέρες μετά, κατόπιν ερευνών της Αστυνομίας, δόθηκε στη δημοσιότητα το όνομα του κεντρικού πρωταγωνιστή.  Ήταν ο 38χρονος Χατζάμπ Τζαμπάλα, ο οποίος είχε γεννηθεί στη Βεγγάζη και είχε εισέλθει στην Ελλάδα, με χρήση λιβυκού διαβατηρίου, την 1η Ιουνίου 1988, προερχόμενος απ’ την Κοπεγχάγη.  Αυτός ήταν ο οργανωτής, αλλά όχι ο εμπνευστής και ο ιθύνων νους της επίθεσης, όπως αποδείχθηκε απ’ τις περαιτέρω έρευνες.  Ο Ιορδανός Σαμίρ Χαϊντίρ, πιστεύεται ότι ήταν ο αρχηγός της ομάδας.  Από ευρήματα στο διαμέρισμα του Τζαμπάλα, στην οδό Γρηγορίου Λαμπράκη 6 στη Γλυφάδα, διαπιστώθηκε ότι ήταν ο κατασκευαστής των εκρηκτικών, που χρησιμοποιήθηκαν στο Τροκαντερό, ενώ είχε όλα τα σχέδια και στοιχεία που αφορούσαν την κίνηση των υπολοίπων μελών της ομάδας.  Στην οργάνωση, συμμετείχαν ακόμη ο Αμούντ Αμπούλ Χαμίντ, ο Μεχρί Μεγεντίν, οι οποίοι είχαν έλθει στην Ελλάδα δύο μήνες νωρίτερα, απ’ τη Σόφια και το Βελιγράδι αντίστοιχα και συνεργάζονταν με τον Τζαμπάλα και ένα άλλο άτομο, για το οποίο βρέθηκαν μόνο κομμάτια της φωτογραφίας του.  Τελευταίος, ο 21χρονος Μοχάμεντ Σοζάντ Αντνάν, ο οποίος ήταν και ο «εκτελεστής» του City of Poros.  Είχε έλθει στην Ελλάδα, στις 3 Απριλίου 1988 απ’ τη Βηρυτό και συμμετείχε στην κρουαζιέρα, εφοδιασμένος κανονικά με εισιτήριο στο όνομα του.  Αργότερα, η έρευνα έδειξε ότι, πίσω απ’ την επίθεση ήταν η παλαιστινιακή οργάνωση «Φατάχ-Επαναστατικό Συμβούλιο» του Αμπού Νιντάλ, ο οποίος πέθανε το 2002.  Εναντίον των κατηγορουμένων, εκδόθηκε διεθνές ένταλμα σύλληψης από το 1992, αλλά είναι άγνωστο εάν βρίσκονται ακόμη στη ζωή.

 

∗Ο Νικόλαος Ι. Καραμπέτσος είναι δημοσιογράφος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ζώδια από το zodia123.gr

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"

error: Content is protected !!