Breaking News
ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΠΟΛΕΜΟ
«ΤΣΑΡΙΚΟ ΧΑΣΤΟΥΚΙ» ΤΟΥ POUTIN ΣΤΟΝ ERDOGAN ΚΑΙ ΤΟΝ TRUMP
ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΑΚΤΑΙΩΡΟΥ «UMUT»
BΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΣΤΟ ΧΕΙΛΟΣ ΕΝΟΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΥ ΓΚΡΕΜΟΥ, ΚΑΘΩΣ ΓΛΙΣΤΡΑΜΕ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ
ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΞΑΝΘΗΣ
ΤΟ ΑΙΧΜΑΛΩΤΟ ΓΕΩΤΡΥΠΑΝΟ ΧΑΛΑΣΕ ΤΗΝ ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΕΥΩΧΙΑ
ΤΟ ΒΑΘΥ ΤΡΑΥΜΑ ΤΗΣ ΝΑΡΚΙΣΣΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ
ΤΕΩΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Ο ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗ NOVARTIS
Ο ΚΟΤΖΙΑΣ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΕΝΩ Ο ΖΑΕΦ ΒΛΕΠΕΙ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ
ΧΟΡΩΔΙΑ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΘΗΝΩΝ: ΜΙΑ ΦΩΝΗ ΑΛΛΙΩΤΙΚΗ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ
Η ΑΛΛΕΡΓΙΚΗ ΡΥΝΙΤΙΔΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ: ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΗΣ
ΦΙΛΙΠΠΙΝΕΖΑ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ
Ο “ΕΡΩΤΑΣ” ΤΟΥ ΡΑΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΠΕΡΝΑΕΙ ΑΠΟ ΤΟ “ΤΣΑΜΙΚΟ”. ΤΟ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΦΘΟΡΑ
ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ, ΑΛΛΑ Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ Η ΚΥΠΡΟΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΜΥΝΘΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ
ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΕΓΕΡΣΗ Η’ ΝΕΕΣ ΕΘΝΙΚΕΣ ΗΤΤΕΣ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ;
ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΥ ΘΥΣΑΥΡΟΥ ΣΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ ΤΟ ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ POWERPLAY KAI H TOYΡKIA
ΚΑΤΑΙΓΙΣΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ-Η ΑΓΚΥΡΑ ΑΠΕΙΛΕΙ ΤΟ ΓΙΕΡΕΒΑΝ-ΚΑΤΗΓΟΡΕΙ ΤΟΥΣ ΑΡΜΕΝΙΟΥΣ ΟΤΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΥΝ ΚΟΥΡΔΟΥΣ-ΦΟΒΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΘΕΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ-ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ Η ΜΟΣΧΑ
Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ!!
Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΡΩΣΙΑ: ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ…
O AΣΑΝΤ ΣΤΟ ΑΦΡΙΝ – Ο ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΣΕ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΟ ΑΔΙΕΞΟΔΟ
ΕΛΛΑΔΑ
ΠΟΙΟ ΕΠΙΚΑΙΡΟΣ ΑΠΟ ΠΟΤΕ Ο ΞΕΝΟΦΩΝ: “ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΟΤΑΞΕΙΣ ΚΑΠΟΙΟΝ ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟΝ”

Μπορεί να έχουν περάσει χιλιάδες χρόνια, αλλά είναι πάντα επίκαιροι οι αρχαίοι κλασικοί φιλόσοφοι.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα λόγια του Ξενοφώντος, ο οποίος είχε πει μεταξύ άλλων «για να υποτάξεις κάποιον φτωχοποίησέ τον», μια φράση που μοιάζει σαν να είναι βγαλμένη από τα τεκταινόμενα στη σύγχρονη Ελλάδα.

Είναι φορές που και η τυραννία γίνεται ακόμη και για τους τυράννους σκέτη τυραννία. Ο Ιέρων λόγου χάρη. Τύραννος των Συρακουσών, δυόμισι χιλιάδες χρόνια πριν. Ο πρώτος που εφάρμοσε δίκτυο κατασκοπείας. Μίσθωνε τακτικά κατασκόπους και πληροφοριοδότες χρησιμοποιώντας τους λεγόμενους “ωτακουστές”…

Ο Αριστοτέλης μας λέει ότι ο Ιέρων έστελνε για να ακούσουν τις ομιλίες και τις απόψεις των ανθρώπων στην πόλη («και ους ωτακουστάς εξέπεμπεν Ιέρων»: Πολιτικά Ε’, 1313β11). Ο Αριστοτέλης γνώριζε ότι ίσως ο Ιέρων είχε δανειστεί το πρότυπο των ωτακουστών από την Περσία.

Ας πάμε να διαβάσουμε ένα απόσπασμα από τον Ξενοφώντα από το έργο του “Ιέρων” ή Τυραννικός (Μτφρ. Λ. Τρουλινού) που αναλύει εξαιρετικά απλά και ουσιαστικά τον λόγο που κυβερνούν οι άδικοι και διώκονται οι δίκαιοι…

“Θα σου πω κι ένα άλλο από τα δυσάρεστα που παθαίνουν οι τύραννοι, Σιμωνίδη. Αυτοί, παρ’ όλο που αναγνωρίζουν τους γενναίους, τους σοφούς και τους δίκαιους όχι λιγότερο απ’ ότι οι ιδιώτες, τους φοβούνται μάλλον παρά τους θαυμάζουν.

Τους ανδρείους, μήπως και τολμήσουν κάτι για χάρη της ελευθερίας· τους σοφούς μήπως και μηχανευτούν κάτι· τους δίκαιους, μήπως τους θελήσει το πλήθος για κυβερνήτες του. Κι όταν οι τύραννοι από το φόβο τους τούς ξεπαστρέψουν αυτούς, ποιοι άλλοι θα τους μείνουν για να τους χρησιμοποιούν εκτός από τους άδικους, τους έκλυτους και τους δουλοπρεπείς;

Τους άδικους τους εμπιστεύονται, γιατί κι αυτοί φοβούνται, όπως οι τύραννοι, μήπως η πόλη κάποια μέρα γίνει ελεύθερη και ασκήσει πάνω τους την εξουσία της· τους έκλυτους εξαιτίας της ελευθερίας δράσης που έχουν προς το παρόν και τους δουλοπρεπείς, επειδή αυτοί δεν έχουν καμιά αξίωση να είναι ελεύθεροι.

Μου φαίνεται λοιπόν δυσάρεστο κι αυτό το πάθημα: άλλους να θεωρείς χρηστούς άνδρες κι άλλους να είσαι αναγκασμένος να χρησιμοποιείς.

Επιπλέον, ο τύραννος είναι αναγκασμένος να αγαπά την πόλη του· γιατί χωρίς αυτή δεν μπορεί, ούτε να υπάρχει, ούτε να ευτυχεί· η τυραννία όμως αναγκάζει τους τυράννους να εγκαλούν την ίδια την πατρίδα τους. Γιατί, δεν χαίρονται κάνοντας τους πολίτες πιο γενναίους ή εξοπλίζοντας τους καλύτερα αλλά ευχαριστιούνται περισσότερο καθιστώντας τους ξένους ισχυρότερους για να τους χρησιμοποιούν μετά ως φρουρούς τους, όπως αναφέρει το destora.

Ακόμη κι όταν έρχονται καλές χρονιές για τις σοδειές και υπάρχει αφθονία αγαθών, ούτε τότε χαίρεται ο τύραννος· γιατί πιστεύει πως όσο πιο φτωχοί είναι οι άνθρωποι τόσο πιο υποταγμένοι είναι ώστε να τους χρησιμοποιεί”.

Χαλεπὸν δ’ ἐρῶ σοι καὶ ἄλλο πάθημα, ὦ Σιμωνίδη, τῶν τυράννων. γιγνώσκουσι μὲν γὰρ οὐδὲν ἧττον τῶν ἰδιωτῶν τοὺς ἀλκίμους τε καὶ σοφοὺς καὶ δικαίους. τούτους δ’ ἀντὶ τοῦ ἄγασθαι φοβοῦνται, τοὺς μὲν ἀνδρείους, μή τι τολμήσωσι τῆς ἐλευθερίας ἕνεκεν, τοὺς δὲ σοφούς, μή τι μηχανήσωνται, τοὺς δὲ δικαίους, μὴ ἐπιθυμήσῃ τὸ πλῆθος ὑπ’ αὐτῶν προστατεῖσθαι. ὅταν δὲ τοὺς τοιούτους διὰ τὸν φόβον ὑπεξαιρῶνται, τίνες ἄλλοι αὐτοῖς καταλείπονται χρῆσθαι ἀλλ’ ἢ οἱ ἄδικοί τε καὶ ἀκρατεῖς καὶ ἀνδραποδώδεις; οἱ μὲν ἄδικοι πιστευόμενοι, διότι φοβοῦνται ὥσπερ οἱ τύραννοι τὰς πόλεις μήποτε ἐλεύθεραι γενόμεναι ἐγκρατεῖς αὐτῶν γένωνται, οἱ δ’ἀκρατεῖς τῆς εἰς τὸ παρὸν ἐξουσίας ἕνεκα, οἱ δ’ ἀνδραποδώδεις, διότι οὐδ’ αὐτοὶ ἀξιοῦσιν ἐλεύθεροι εἶναι. χαλεπὸν οὖν καὶ τοῦτο τὸ πάθημα ἔμοιγε δοκεῖ εἶναι, τὸ ἄλλους μὲν ἡγεῖσθαι ἀγαθοὺς ἄνδρας, ἄλλοις δὲ χρῆσθαι ἀναγκάζεσθαι. ἔτι δὲ φιλόπολιν μὲν ἀνάγκη καὶ τὸν τύραννον εἶναι· ἄνευ γὰρ τῆς πόλεως οὔτ’ ἂν σῴζεσθαι δύναιτο οὔτ’ εὐδαιμονεῖν· ἡ δὲ τυραννὶς ἀναγκάζει καὶ ταῖς ἑαυτῶν πατρίσιν ἐνοχλεῖν. οὔτε γὰρ ἀλκίμους οὔτ’ εὐόπλους χαίρουσι τοὺς πολίτας παρασκευάζοντες, ἀλλὰ τοὺς ξένους δεινοτέρους τῶν πολιτῶν ποιοῦντες ἥδονται μᾶλλον καὶ τούτοις χρῶνται δορυφόροις. ἀλλὰ μὴν οὐδ’ ἂν εὐετηριῶν γενομένων ἀφθονία τῶν ἀγαθῶν γίγνηται, οὐδὲ τότε συγχαίρει ὁ τύραννος. ἐνδεεστέροις γὰρ οὖσι ταπεινοτέροις αὐτοῖς οἴονται χρῆσθαι.

Pentapostagma.gr

Facebook Comments

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ζώδια από το zodia123.gr

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"

error: Content is protected !!