Breaking News
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΤΣΕΣΟΝ ΓΙΑ ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΚΥΠΡΙΑΚΟΥ ΤΟ 1964
ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΠΡΟΕΒΛΕΠΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ «ΜΝΗΜΟΝΙΟ» ΤΟΥ 1843
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ SIR EDWARD LAW ΣΤΗΝ ΠΤΩΧΕΥΜΕΝΗ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΜΑΛΤΑ ΥΠΟΔΕΧΘΗΚΕ 44 ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ, ΑΦΟΥ Η ΙΤΑΛΙΑ ΤΟΥΣ «ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ»
«ΜΗΝΥΜΑ» ΗΠΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΚΟΤΖΙΑ: ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΣΤΟ ΑΚΕΡΑΙΟ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ
ΒΥΖΑΝΤΙΟ 14ος ΑΙΩΝΑΣ: TA «EΓKΛHMATA» ΠOY ΕΦΕΡΑΝ ΤΟ ΤΕΛΟΣ !!!
KΡΟΑΤΕΣ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΟΛΙΝΙ, ΜΑΧΕΣ ΚΑΙ ΣΦΑΓΕΣ
Ο ΡΩΣΟ-ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ, ΟΙ ΕΞΩΘΕΝ ΠΙΕΣΕΙΣ, ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΚΙ ΕΜΕΙΣ
ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΠΟΙΟΙ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΑΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: OI ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ
ΔΙΕΘΝΗ ΜΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΟΤΖΙΑ
ΑΥΘΑΙΡΕΤΕΙ Ο ΖΑΕΦ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ: Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ ΜΑΣ
Ε.Ε ΚΑΙ ΔΥΤΙΚΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ: ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ, ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΡΩΣΟ-ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΚΑΙ Η ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΑΟΖ
ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΥΞΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΕΞΕΤΑΖΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
ΕΥΚΑΙΡΙΑ: MΟΝΙΜΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΜΕ ΝΕΑ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΓΙΑ 550 ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΑΣΥΜΜΕΤΡΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ….
ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Η ΕΕ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΕΧΕΤΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ ΛΕΕΙ ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΑΠΕΜΠΛΑΚΕΙ
«ΑΔΙΑΣΕΙΣΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΤΙ O ΚΑΣΟΓΚΙ ΔΟΛΟΦΟΝΗΘΗΚΕ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ» ΛΕΕΙ ΤΟΥΡΚΟΣ ΑΞΙΩΜΑΤΟΥΧΟΣ
ΤΟ ΠΑΡΑΞΗΛΩΣΑΝ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ …
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο ΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ ΚΑΙ Η «ΗΠΙΑ» ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΗΣ ΙΣΛΑΜΙΚΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ

Του Σπύρου Μπαμιατζή

Η κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης και του κομμουνισμού στο τέλος της δεκαετίας του 1980, καθώς και οι Βαλκανικοί Πόλεμοι της Δεκαετίας του 1990, έφεραν μεγάλες αλλαγές στην περιοχή των Βαλκανίων και ανέδειξαν το Ισλάμ ως μία από τις κύριες πολιτικές δυνάμεις της περιοχής.


Για να κατανοήσουμε πως το Ισλάμ απέκτησε πολιτική δύναμη και επιρροή, μια ιστορική αναδρομή
1) της εξέλιξης της Μουσουλμανικής θρησκείας στα Βαλκάνια
2) των διαφορών μεταξύ των Μουσουλμάνων κατοίκων στα Αν. Βαλκάνια και στα Δυτ. Βαλκάνια, και
3) της πολιτιστικής, και θρησκευτικής εκπαίδευσης και επιρροής από την χρηματοδότηση, και όχι μόνο, από τα Μουσουλμανικά κράτη, στους Μουσουλμάνους των Βαλκανίων, είναι οντολογικά αναγκαία, για να μπορέσουμε να εξηγήσουμε τις πολιτικές αλλαγές στο βόρειο περίγυρο της Ελλάδας, και προ παντός να εξηγήσουμε εν συντομία την εξωτερική πολιτική της Τουρκίας.

Το Ισλάμ εμφανίσθηκε και υπέταξε τα Βαλκάνια τον 15ο αιώνα, με την εμφάνιση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, που κράτησε μέχρι τις αρχές του 20ου αιωνα. Αλλά ακόμα και με την λύση του Τουρκικού ζυγού, οι Ισλαμικές συνήθειες, ήθη και έθιμα ακόμα υπάρχουν ως κληρονομιά της πάλαι ποτέ Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Στην διαδικασία του Βαλκανικού εξ-Ισλαμισμού πρέπει να αναφερθούν ορισμένες ιδιαιτερότητες που διαφέρουν από τον εξ-Ισλαμισμό των Βαλκανικών Λαών και τον εξ-Ισλαμισμό άλλων λαών. Και οι ιδιαιτερότητες αυτές είναι:

  1. H ύπαρξη εθνικής ταυτότητας των διαφόρων Βαλκανικών εθνοτήτων,
  2. Η διαφορετική γλώσσα των Βαλκανικών Λαών και
  3. η γεωγραφική τοποθεσία κάθε εθνικότητας.

Έτσι αν και οι περισσότεροι Μουσουλμάνοι Βαλκάνιοι ανήκουν στους Σούνι Μουσουλμάνους, προσκολλημένοι στην ιδιαιτερότητα του Χαναφισμού, άλλοι Μουσουλμάνοι όπως στην Αλβανία και στο Κόσοβο, ακολουθούν την Ισλαμική παράδοση από την Σχολή του Μπεκτασί, ενω οι Μουσουλμανικές μειονότητες της Ελλάδας και της Βουλγαρίας ακολουθούν την Μουσουλμανική σκέψη των Αλεβιστών. Αυτό εξηγεί γιατί σε περιοχές όπως η Δυτ. ΠΓΔΜ, το Νοτ. Κόσοβο, στις ορεινές περιοχές, της οροσειράς της Ροδόπης, (Ελλάδα, Βουλγαρία), και στην περιοχή της Δοβρουτσας στην Ρουμανία, οι Μουσουλμάνοι ζουν μεταξύ τους ειρηνικά, αν και είναι όλοι προιόντα εξ-Ισλαμισμού.

Προς το τέλος του 19ου αιώνα, και αρχές του 20ου οι Μουσουλμάνοι των Βαλκανίων μη θέλοντας να ταυτίσουν τις τύχες τους με την παραπαίουσα Οθωμανική Αυτοκρατορία, προβαίνουν στη αναζήτηση ενός διαφορετικού Ισλάμ, που θα έχει πιο πολύ «τοπικό χαρακτήρα». Με άλλα λόγια το «Τουρκικό Ισλάμ», αρχίζει μια εκ των έσω αναζήτηση ταυτότητας, έναν εκ των ουκ άνευ ρεφορμισμό. Έτσι Μουσουλμάνοι διανοούμενοι και ακαδημαϊκοί, προσπαθώντας να βρουν ένα Μουσουλμανικό μοντέλο προς παραδειγματισμό, επεκτείνουν τους ορίζοντες της πνευματικής τους αναζήτησης μακρυά απο τα Βαλκάνια και προσπαθούν να αντλήσουν παραδείγματα από τον Αραβικό κόσμο, τις μακρινές Ινδίες, ακόμα και σκέψεις από Μουσουλμάνους της Τσαρικής Ρωσίας. Οι έρευνες τους τους οδηγούν στον Σαλαφισμό και στις ιδέες των Τζαμαλουντίν Αλ-Αφγανί και του συνοδοιπόρου του Μουχαμάντ Αμπντού. Συγχρόνως προβαίνουν σε αναζήτηση νέων συμβόλων αντιπροσωπευτικών της επιβίωσης του Μουσουλμανικού πολιτισμού, και μέσα σ’αυτό το πλαίσιο αναλώνονται στην δημιουργία θρησκευτικών εκπαιδευτικών κέντρων, όπως οι μανδράσσες, σε χρηματοδοτήσεις θρησκευτικών ιδρυμάτων, και σε δικαστήρια που γνωμοδοτούν με βάση την Σαρία. Από πολιτικής πλευράς, ένεκα της μειoψηφίας τους και της κοινωνικής, οικονομικής πολιτικής περιθωροιοποίησης τους περιορίζονται στο να προσκολλώνται σε πολιτικούς μη-Μουσουλμανικούς άξονες εξουσίας, με μονές εξαιρέσεις την Αλβανία και την Βοσνία όπου και αποτελούν την πλειοψηφία. Στην δε Βοσνία ιδρύεται και Μουσουλμανικό πολιτικό κόμμα. Αυτές οι αλλαγές στον τρόπο ζωής των Μουσουλμάνων, μπορεί να μην είναι συνταρακτικά γεγονότα αυτά καθ’εαυτά, αλλά επηρέασαν την Μουσουλμανική σκέψη, τον τρόπο ζωής, μαζί και την εξωτερική αμφίεση των Μουσουλμάνων, καθώς και την σχέση του Ισλάμ με τον Ευρωπαϊκό τρόπο ζωής και σκέψης.

Η Κεμαλική Επανάσταση επέφερε έναν πνευματικό διαχωρισμό στους Μουσουλμάνους των Βαλκανίων, με την προοδευτική διανόηση να υποστηρίζει την Ευρωπαϊκή στροφή της Τουρκίας, και τους συντηρητικούς διανοούμενους του Ισλαμικού νόμου, (Ουλεμά), να υποστηρίζουν τους παραδοσιακούς Μουσουλμάνους που διωχτήκανε απο την Τουρκία και βρήκανε καταφύγιο στην Ελλάδα και στην Βουλγαρία. Αυτή η «ιδεολογικά κατευθυντήρια» διάσπαση δημιούργησε μια κρίση Βαλκανικής Μουσουλμανικής ταυτότητας. Και έτσι οι οπαδοί της παράδοσης, αποβάλλανε την επωνυμία «Τούρκοι» από θρησκευτικής και όχι εθνικής άποψης και αποδέχθηκαν να καλούνται «Μουσουλμάνοι», ενώ οι προοδευτικοί Μουσουλμάνοι αποδέχθηκαν μια εθνο-θρησκευτική ταυτότητα με το να αποκαλούνται «Σέρβοι», «Κροάτες», που ακολουθούν την Ισλαμική Πίστη, και τελευταία οι Μουσουλμάνοι της Ελλάδας και της Βουλγαρίας, ταυτίστηκαν με το Τουρκικό Έθνος.

Kατά την διάρκεια του Μεσοπολέμου, καθώς καινούργιες πολιτικές εντάσεις άρχισαν να κάνουν έντονη την παρουσία τους στα Βαλκάνια Ισλαμιστικές, και παν-Ισλαμιστικές ιδεολογίες άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους στην περιοχή. Το 1941 ο Χίτλερ προσπάθησε να δημιουργήσει ρήγμα στις σχέσεις εθνικιστών και Μουσουλμάνων στα Βαλκάνια. Με αυτό το σκοπό μάλιστα επιστρατεύτηκε και ο Αμίν Αλ Χοσεινί ο Μέγας Μουφτής των Ιεροσολύμων, ο οποίος ήρθε στην Βοσνία για να στρατολογήσει Μουσουλμάνους να πολεμήσουν στο πλευρό των SS. Μέλος δε της Μουσουλμανικής Μεραρχίας ήτανε και ο μετέπειτα Πρόεδρος της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης Ιλία Ιζετμπέγκοβιτς. Απώτερος σκοπός του Χίτλερ ήτανε είτε η δημιουργία ανεξάρτητων Μουσουλμανικών Κρατών στην Αλβανία και την Βοσνία, είτε η δημιουργία Μουσουλμανικού Κράτους στα Βαλκάνια, αποτελούμενο από τους Μουσουλμάνους της περιοχής. Τα σχέδια απέτυχαν όταν η Τουρκία προβλέποντας την ήττα της Γερμανίας, δεν προσχώρησε στον Άξονα.

Mεταξύ της επιβολής του κομμουνισμού και της δεκαετίας του 1990, οι Μουσουλμάνοι των Βαλκανίων με μόνες εξαιρέσεις την Γιουγκοσλαβία όπου το Μουσουλμανικό στοιχείο άρχισε να επεκτείνεται και να κάνει συμμαχίες με άλλα Μουσουλμανικά κράτη της Ανατολής και του Κόλπου, βρεθήκανε σε αποκλεισμό από το γενικότερο γίγνεσθαι της περιοχής.

Με την έναρξη του πολέμου στην Βοσνία το 1992, έχουμε μια ριζοσπαστική αλλαγή στις σχέσεις των Βαλκανίων Μουσουλμάνων με τον υπόλοιπο Μουσουλμανικό στοιχείο. Είναι η πρώτη φορά, από την πολιορκία της Βιέννης το 1683 από τους Τούρκους που αρχίζει μια τελείως ανεμπόδιστη και σε πολλές περιπτώσεις ενισχυμένη και βοηθούμενη από την Δύση εισβολή του ριζοσπαστικού Μουσουλμανισμού, στα Βαλκάνια, και από κει στην Ευρώπη, και στον υπόλοιπο κόσμο. Το Ιράν, η Σ. Αραβία, η Τουρκία, το Πακιστάν, βοήθησαν με αρκετά δις. δολάρια και οπλισμό τους Βόσνιους στον αγώνα τους εναντίον των Σέρβων. Η Βοσνία έγινε ένα ανεμπόδιστο ξέφραγο αμπέλι, για την είσοδο τζιχαντιστών από το Αφγανιστάν, Ιράν, Αίγυπτο, Υεμένη, και για κάθε επίδοξο ανά τον κόσμο τζιχαντιστή. Η Βοσνία έγινε το προπύργιο και το εκπαιδευτικό στρατόπεδο μελλοντικών Ισλαμιστών. Ο Οσάμα Μπιν Λάντεν είχε έντονη παρουσία και συνεργασία με την κυβέρνηση του Ιζετμπέτγκοβιτς.Ο αρχιτέκτων της 9/11 Καλιντ Σεικχ Μοχαμμεντ, η ΚΣΜ όπως ονομάστηκε αργότερα πολέμησε με τους τζιχαντιστές κατά των Σερβών, καθώς και οι Σαουδάραβες, Ναβαφ Αλ-Χαμζι και Καλεντ Αλ-Μιντχαρ αεροπειρατές της Πτήσης 77 της American Airlines που έπεσαν στο Πεντάγωνο στις 9/11. Ο Αβντ Αλ-Ταηιμ Αλ-Νασηιρι έλαβε μέρος στην επίθεση κατά του Αμερικανικού πολεμικού πλοίου USSCole και άλλοι πολλοί που πήραν μέρος σε άλλες τρομοκρατικές επιθέσεις αρχής γενομένης από την Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Ανατ. Αφρική μέχρι την επίθεση στην Βομβάη τον Νοέμβριο του 2008, περάσανε από το «εκπαιδευτήριο της Βοσνίας.Με άλλα λόγια ο πόλεμος στην Βοσνία Ερζεγοβίνη κατά πρώτο λόγο και δευτερευόντως ο πόλεμος στο Κόσοβο είναι οι αιτίες της Ισλαμοποίησης των Βαλκανίων. Και με αυτή την Ισλαμοποίηση εννοούμε την είσοδο των Νεο-Σαλαφιστών, και του Ουαχαμπισμού στην Μουσουλμανική κοινότητα των Βαλκανίων και στην γενικότερη περιοχή. Κατά μερικούς δε αναλυτές, ένας από τους λόγους που η Αλ Κάιντα δεν έχει κάνει τρομοκρατική επίθεση στα Βαλκάνια, είναι επειδή υπάρχουν ακόμα αρκετά απομεινάρια αυτής της οργάνωσης στον χώρο των Βαλκανίων.Αυτό όμως που πρέπει να ειπωθεί είναι ότι, αν και ο εξτρεμισμός υπάρχει στους Μουσουλμανικούς πληθυσμούς των Βαλκανίων, η αλήθεια είναι ότι μεγάλο μέρος του Μουσουλμανικού πληθυσμού δεν πρόσκειται στους τζιχαντιστές, και μέσα σε αυόο το πλαίσιο κινείται και η εξωτερική πολιτική της Τουρκίας με φόντο τα Βαλκάνια.

Δύο είναι τα στοιχεία που προσδιορίζουν την Βαλκανική εξωτερική πολιτική της Τουρκίας. Το πρώτο είναι η σύγκρουση της Τουρκίας με την Ελλάδα και το δεύτερο είναι η προσπάθεια της Τουρκίας, να γίνει μέλος της Ευρωπαϊικής Ένωσης. Γι’αυτό το λόγο η Τουρκία έχει υπογράψει εμπορικές και στρατιωτικές συμβάσεις με τις περισσότερες Βαλκανικές χώρες. Επίσης η Τουρκία με αυτό τον τρόπο προσπαθεί να εκθρονίσει τις άλλες Αραβικές χώρες, από τον ευρύτερο χώρο των Βαλκανίων, όπως η Σ. Αραβία, η το Ιράν οι οποίες ακόμα χρηματοδοτούν σχολεία, ιδρύματα, παρέχουν υποτροφίες για Μουσουλμανικές σπουδές σε νεαρούς Μουσουλμάνους στις χώρες τους, κατασκευάζουν η επιδιορθώνουν τζαμιά κτλ.

Συγχρόνως η Τουρκία έχει αναπτύξει την δική της θρησκευτική εξωτερική πολιτική στα Βαλκάνια δια μέσου της Γραμματείας Θρησκευτικών Υποθέσεων. Αυτός ο οργανισμός είναι ένας οργανισμός προπαγάνδας της Τουρκίας και ο σκοπός που ιδρύθηκε ήτανε να δημιουργήσει στενές σχέσεις με άλλα Ισλαμικά θρησκευτικά κέντρα στην περιοχή και να παράσχει υλική βοήθεια έμμεσα (πληρώνοντας τα έξοδα για φοιτητές, που επισκέπτονται Τουρκικά Παν/μια), η άμεσα όπως πληρωμές Ιμάμηδων. Μια άλλη προσπάθεια της Τουρκίας να εμφανιστεί ως η ηγέτιδα του Ισλαμικού κόσμου στα Βαλκάνια ήταν η ίδρυση το 1995 της Ισλαμικής Ευρωασιατικής Συνέλευσης – μια προσπάθεια η οποία έφερε σε επαφή τα Ισλαμικά θρησκευτικά ιδρύματα και οργανισμούς της Τουρκίας των Βαλκανίων, του Καυκάσου, και της Κεντρικής Ασίας.

“Οι Τούρκοι ηγέτες εργάζονται σε έναν καινούργιο Νεο-Οθωμανισμό» ήπιας μορφής είχε πει ο Αμιρ Ζούκιτς, του Τουρκικού Πρακτορείου Ειδήσεων Αναντολού στο Σαράγεβο, στο οποίο και έχει επεκταθεί τελευταία. «Η Τουρκία, συνεχίζει ο Ζούκιτς, σαν πρώην περιφερειακή δύναμη, προσπαθεί να επιστρέψει στην περιοχή με έναν πολύ δυναμικό τρόπο». Μακέτες διαφημίζουν αεροπορικά ταξίδια στην Κωνσταντινούπολη με $75 μετ’επιστροφής. Δυο Τουρκικά Πανεπιστήμια με μαθήματα στα Αγγλικά δεσπόζουν στην Βοσνία, στο ένα εκ των οποίων , το Διεθνές Πανεπιστήμιο του Σεράγεβο, οι φοιτητές εισέρχονται κάτω από το επιβλητικό βλέμμα του Σουλτάνου Μεχμέτ του Πολιορκητή, του Οθωμανού ηγέτη που εισήγαγε το Ισλάμ στην Βοσνία το 1463. Oι Μουσουλμάνοι των Βαλκανίων θεωρούν την Τουρκία ως τον φυσικό προστάτη τους και τον Ερντογάν ως ενα αξιόπιστο συνομιλητή. Ο γιος το Ιλία Ιζετμπέγκοβιτς, Μπακίρ Ιζεμπετγκοβιτς Μουσουλμάνος πρόεδρος της Τριανδρικής Προεδρικής Επιτροπής της Βοσνίας, ανέφερε ότι « ο πατέρας του έχει «κληροδοτήσει» στον Ερντογάν το μέλλον της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης». Και η Τουρκία κάνει το παν για να αποδείξει του λόγου του το αληθές. Ο Τουρκικός Διεθνής Οργανισμός Συνεργασίας και Ανάπτυξης σε συνεργασία με Μουσουλμανικές Οργανώσεις ανακαινίζει Μουσουλμανικά μνημεία, βιβλιοθήκες και τεμένη. Τουρκικά σχολεία, δημοτικά και γυμνάσια, και Πανεπιστήμια στην περιοχή προετοιμάζουν τα νέα παιδιά και τις ηγετικές μελλοντικές γενιές, των Μουσουλμάνων των Βαλκανίων. Ο πρώην Υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας Μεχμέτ Νταβούτογλου, σε μια ομιλία του το 2010 μπροστά στο Συμβούλιο Συνεργασίας της Νότιο-Ανατολικής Ευρώπης ανέφερε ότι η «Τουρκία ενδιαφέρεται να κάνει τα Βαλκάνια κομβικό σημείο για έργα υποδομής, συγκοινωνιών, ενέργειας και οικονομικών επιχειρήσεων». Τουρκικές επιχειρήσεις κερδίζουν τους διαγωνισμούς για μετατροπές δημοσίων επιχειρήσεων σε ιδιωτικές.

Η Τουρκική  οικονομική δραστηριότητα δεν επεκτείνεται μόνο στους Μουσουλμάνους των Βαλκανίων αλλά και στους Χριστιανούς. Το 2009 ο Πρόεδρος της Τουρκίας Αμντουλάχ Γκιουλ πήρε την πρωτοβουλία και επισκέφθηκε την Σερβία, για πρώτη φορά που Τούρκος αξιωματούχος επισκέφθηκε αυτή τη χώρα μετά από 23 χρόνια, και υπέγραψε συμφωνίες διμερών σχέσεων. Τον Μάρτιο του 2010, το Σερβικό Κοινοβούλιο, πέρασε μια «Απόφαση», σύμφωνα με την οποία η Σερβία εκφράζει την συγγνώμη της που δεν μπόρεσε να σταματήσει την σφαγή της Σερμπρένιτσας (sic!).

Στις 24 Απριλίου του 2010, οι πρόεδροι της Τουρκίας, Βοσνίας-Ερζεγοβίνης και Σερβίας, υπέγραψαν την Δήλωση Ειρήνης και Σταθερότητας στα Βαλκάνια της Κωνσταντινούπολης, η οποία και διαβεβαίωσε την εδαφική ακεραιότητα και κυριαρχία της Βοσνίας. Τον Απρίλιο του 2010 η Τουρκία με κατάλληλες διπλωματικές κινήσεις, κατόρθωσε να πείσει το ΝΑΤΟ, να δώσει έναν οδικό χάρτη στη Βοσνία, το Σχέδιο Εφαρμογής Μέλους (η Κύπρος;;;), για να μπορέσει η Βοσνία να γίνει μέλος του ΝΑΤΟ. Μια άλλη δραστηριότητα που έχει επενδυθεί απο την Τουρκική διπλωματία υποθάλπτοντας τα συμφέροντα της Ελλάδας, είναι η απεριόριστη και αμέριστη συμπαράσταση στην ΠΓΔΜ να γίνει μέλος του ΝΑΤΟ, άσχετα αν έχει επιλυθεί το θέμα της ονομασίας με την Ελλάδα. Στις 6 Μαίου αυτού του έτους, στο Τούρκο-Σερβικό Επιχειρηματικό Συνέδριο, που έγινε στην Κων/νούπολη, ο Ερντογάν και ο Πρόεδρος της Σερβίας συμφώνησαν να αυξήσουν το εμπόριο τους από το $1 δις. που βρίσκεται τώρα στα $3 δις. στα επόμενα τρία χρόνια. Η Ελλάδα έχει γύρω στα $400 εκ. εμπορικές ανταλλαγές με την Σερβία. Η Τουρκία επίσης χρηματοδοτεί την εθνική οδό που θα ενώνει το Σεράγεβο με το Βελιγράδι.

Αξίζει δε να αναφερθεί ότι ο αρχιτέκτονας αυτής της επιθετικής εξωτερικής πολίτικης της Τουρκιάς, η αποκαλούμενη Νέο-Οθωμανική πολιτική, είναι ο πρώην Πρωθυπουργός της Τουρκιάς, Αχμέτ Νταβούτογλου, ο οποίος στο βιβλίο του «Στρατηγικό Βάθος» αναφέρει ότι η Τουρκία γεωγραφικά βρίσκεται στο κέντρο «εκπολιτιστικών βάσεων» περιλαμβανομένων της Δύσης, της Μέσης Ανατολής, των Βαλκανίων, και της Κεντρικής Ασίας, και ως εκ τούτου η Τουρκία πρέπει να δημιουργήσει μια προ-ενεργητική εξωτερική πολιτική με κάθε μια από αυτές τις γεωγραφικές περιοχές επιτυχία της «Ήπιας Διείσδυσης» της Τουρκιάς στα Βαλκάνια βρίσκεται στην οικονομική και κυρίως στον θρησκευτικό-πολιτιστικό συνδετικό κρίκο της Μωαμεθανικής πολιτιστικής κληρονομιάς της Τουρκιάς με την Μωαμεθανική κληρονομία των Βαλκανίων. Ακριβώς, η πολιτιστική διείσδυση δημιουργεί μακροχρόνιους και πιο συμπαγείς δεσμούς, καθώς άπτεται του στοιχείου της εθνικής ταυτότητας των Βαλκανίων Μουσουλμάνων. Σε πραγματικούς αριθμούς ο βαθμός της οικονομικής επένδυσης της Τουρκιάς είναι πολύ μικρός, σε σύγκριση με τις επενδύσεις της Τουρκιάς σε άλλες χώρες. Αλλά η εντύπωση που δίνει είναι ότι η οικονομική της δραστηριότητα είναι στραμμένη προς τα Βαλκάνια. Αυτήν την εντύπωση η Τουρκία την έχει εκμεταλλευτεί στο έπακρον καθώς δείχνει και η προεκλογική επίσκεψη του Ερντογάν στο Σεράγεβο. Αξιοσημείωτο είναι η παρουσία της δυναμικής Τουρκικής Ευρωπαϊκής διασποράς, στην παρουσίαση της εκλογικής εκστρατείας του Ερντογάν στο Σεράγεβο. Η Τουρκία έχει περίπου 5.5 εκ. Τούρκους πολίτες στην Ευρώπη, και σύμφωνα με μελέτες, η Τουρκική Ευρωπαϊκή κοινότητα είναι η πιο κοινωνικά αποκλεισμένη μειονεκτική κοινότητα της Ευρώπης. Που σημαίνει, ότι οι Τουρκικές μειονότητες δεν δείχνουν διαθέσεις απορρόφησης από τις Ευρωπαϊκές χώρες που τους φιλοξενούν. Η Τουρκική Ευρωπαϊκή διασπορά στο Σεράγεβο εκπροσωπείτο από τον Ζόφε Σιρμαγιά, τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης Τούρκων Δημοκρατών, ο οποίος αν και ισχυρίστηκε ότι η οργάνωση του, μια ΜΚΟ, δεν αντιπροσωπεύει τον Ερντογάν η το κόμμα του, εν τούτοις υπάρχουν σφιχτοί δεσμοί (αγάπης τους χαρακτήρισε ο Ζόφε) μεταξύ της Ένωσης και του Τούρκου Πρόεδρου. Ο Ερντογάν, επενδύει στο να γίνει η φωνή της Τουρκιάς, υπερασπιστής των Μουσουλμάνων της Ευρώπης, και επίσης να δείξει στους Ευρωπαίους ότι η Τουρκία ως αναδυόμενη περιφερειακή δύναμη, δεν μπορεί να αγνοηθεί. Επίσης γνωρίζει ότι η Τουρκία δεν θα γίνει μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για αρκετό καιρό ακόμα, και προσπαθεί να δημιουργήσει συμμαχίες στα Βαλκάνια, που τουλάχιστον αν δεν βοηθήσουν τα Τουρκικά συμφέροντα να μην τα βλάψουν. Ένα κράτος 80 εκ. δεν γίνεται, να αγνοηθεί. Ο Ερντογάν το ξέρει αυτό. Και οι Ευρωπαίοι το ξέρουν ότι το ξέρει ο Ερντογάν. Ως εκ τούτου έχουν επιδοθεί σε μια πολιτική στρουθοκαμηλισμού, με επικεφαλής την Αγγλία, η όποια στον βωμό του οικονομικού συμφέροντος και στις μακροχρόνιες παραδόσεις που έχει με την Τουρκία, έχει κάνει μακροχρόνιες και οικονομικά συμφέρουσες εμπορικές συμφωνίες με την χώρα αυτή, όπως και η Γερμάνια. Η Ευρώπη γενικά είναι διχασμένη ως το πως πρέπει να αντιμετωπίσει ο Ισλαμικός τυχοδιωκτισμός του Ερντογάν, και έχει υποκύψει σε μια πολιτική «πνευματικής παράλυσης» ευελπιστώντας ότι στο τέλος θα επικρατήσει η λογική και όχι ο Τούρκικος επεκτατικός Ισλαμισμός.
Η δραματική στροφή του Ερντογάν προς τον Ισλαμισμό, συμπίπτει με την εκδίωξη του Μερσί, μέλους της τρομοκρατικής οργάνωσης της Μουσουλμανικής Αδελφότητας, όπως είναι και ο Ερντογάν από την Προεδρία της Αιγύπτου, και φτάνει στο αποκορύφωμα της με το πραξικόπημα του Ιουλίου του 2016 στην Τουρκία. Όλα αυτά τα χρόνια ο Ερντογάν αργά και συστηματικά έχει προβεί σε έναν Εξ-Ισλαμισμό της Τουρκιάς, κύριος αποδέκτης του οποίου είναι το εκπαιδευτικό σύστημα της Τουρκιάς. Έτσι ο Ερντογάν δεν είναι ότι κλείνει μόνο δημόσια σχολεία και διώκει 33,000 καθηγητές, αλλά στη θέση τους ιδρύει θρησκευτικά σχολεία (imamate), ο ρόλος των οποίων είναι σύμφωνα με το Τουρκικό Υπουργείο Παιδείας, η δημιουργία ενός «συστήματος αξιών» οι οποίες θα προωθήσουν τον σκοπό του Ερντογάν που είναι η δημιουργία μιας «αγνής γενιάς»”. Ο βουλευτής του κόμματος του Ερντογάν, Αχμέτ Χάντι Τσάμι, ανέφερε, ότι «είναι άχρηστο να διδάσκεις μαθηματικά σε μαθητές που δεν ξέρουν τζιμάνη». Πριν τις «μεταρρυθμίσεις, υπήρχαν 537 θρησκευτικά γυμνάσια με 270,000 μαθητές. Το 2017 υπήρχαν 1,408 θρησκευτικά γυμνάσια με 635,000 μαθητές. Εάν προστεθούν σε αυτούς και άλλοι 122,000 μαθητές που παρακολουθούν αλλά θρησκευτικά σχολεία, μιλάμε για 757,000 μαθητές που φοιτούν σε σχολεία όπου ο Ισλαμισμός είναι η κυρία διδασκαλία. Ένα άλλο σημείο της έμφασης που δίνει ο Ερντογάν ανοιχτό και απροκάλυπτα πλέον υπέρ του Ισλαμισμού, είναι η αύξηση των Ισλαμικών εκφράσεων στις ομιλίες του. Έκανε την λέξη «τζιμάνη» ακρογωνιαίο λίθο του πολέμου εναντίον των Κούρδων στο Αφρών της Σύριας, με το να χρησιμοποιεί στίχους από το κεφάλαιο «Αλ-Φάτεχ» του Κορανίου. Η αναφορά αυτού του κεφαλαίου αναφέρεται στην νίκη του Προφήτη Μωάμεθ πάνω στους εχθρούς του, για να δικαιολογήσει ο Ερντογάν την στρατιωτικές του επιχειρήσεις εναντίον των Κούρδων. Όταν ο Τούρκικος Στρατός κατέλαβε το Αφρών, ο Ερντογάν ονόμασε τον Τουρκικό Στρατό, ως «τον τελευταίο στρατό του Ισλάμ». Το περασμένο έτος ο Σεβά Γιλμάζ, αρθογράφος του κυβερνητικού φερέφωνου «Γένι Ακίτα» και έμπιστος του Ενήγαν, ονόμασε τον Οσάμα-Μπον-Λάντεν «εθνικό ηρωίνη εικόνα είναι το ίδιο με τα από τους Τούρκους ελεγχόμενα σχολεία στην περιοχή της Σύριας, οι όποιοι έχουν επιδοθεί σε μια πολιτική Τούρκικου Εξ-Ισλαμισμού. Πολλά από τα σχολεία αυτά έχουν ονομάσει με τα ονόματα Τούρκων αξιωματικών που σκοτώθηκαν στις μάχες της Σύριας, και όπου η Τουρκική γλωσσά έχει γίνει η γλωσσά της δημόσιας εκπαίδευσης. Περίπου 170,000 Σύριοι μαθητές φοιτούν σε αυτά τα σχολεία τα όποια έχουν ανακαινίσει μέσω μιας καμπανιάς που ονομάζεται «Πάρε τον αδελφό σου από το χέρι». Η καμπανιά αυτή παρέχει βοήθεια και βιβλία διδασκαλίας από την Τουρκική Διεθνή Ανθρωπιστική Οργάνωση (ΙΗΗ), και η όποια είναι συνδεδεμένη με την Μουσουλμανική Αδελφότητα.

Τώρα τι μπορεί να κάνει η Ελλάδα, η καλλίτερα τι θέλει να μπορεί να κάνει η Ελλάδα. Απώτερος σκοπός της Ελλάδας πρέπει να είναι η ανάληψη πρωτοβουλιών, σε μια επιθετική οικονομική εξωτερική πολιτική, όπου δεν θα παραχωρεί στην Τουρκία καμιά περιοχή των Βαλκανίων, οικονομικά αμαχητί. Αυτό στην «Θεωρία των Παιγνίων» λέγεται Tit-For-Tat, και εφαρμόστηκε με απολυτή επιτυχία από τον διευθυντή της πολίτικης εκστρατείας του Μπαρόκ Όμπυα. Αυτή η θεωρία αναφέρει ότι μιμείσαι τις κινήσεις του αντίπαλου, και συνεργάζεσαι όταν ο αντίπαλος επιδεικνύει πνεύμα συνεργασίας και γίνεσαι επιθετικός όταν ο αντίπαλος φανερώνει επιθετικότητα. Για να μπορέσει να επιτευχθεί αυτό όμως τα κατώι πρέπει να γίνουν η κινητήριος δύναμις.
Το πρώτον, και κυριότερο, είναι η ανάπτυξη της Οικονομίας της Χώρας. Οικονομια=Επενδυση=Ευρεσιτεχνια=Τεχνολογικη Εκπαιδευση=Εσωτερικη Οικονομική Αγορα=Πλουτος. Οικονομική Εξωτερική Πολιτική, με μέγιστη κινητοποίηση της Ελληνικής Διασποράς. Σε κάθε Ελληνική Πρεσβεία πρέπει να υπάρχει ένα γραφείο Μάρκετινγκ που αποκλειστικός του σκοπός να είναι η ενεργοποίηση του Ελληνικού Στοιχείου. Η Ελληνική Προεδρία θα πρέπει να γίνει ο συνδετικός κρίκος της Ελληνικής Διασποράς με την Ελλάδα.Δημιουργία στο Υπουργείο Εξωτερικών, και σύνδεση με τα Ελληνικά Πανεπιστήμια Οικονομικής Κατεύθυνσης, και με τις Ελληνικές επιχειρήσεις συλλογής οικονομικών πληροφοριών και εκπόνηση σχεδίου το όποιο και θα αποτελεί το Οικονομικό Δόγμα της Ελλάδας, ίδιο σε ισχύ, και κύρος με το Αμυντικό Δόγμα.

Ανακαίνιση Αρχαιολογικών χώρων με σύγχρονες οικοδομικές προδιαγραφές και ενοικίαση των χώρων αυτών σε πανεπιστήμια και οργανισμούς του εξωτερικού για παρουσίαση εκπαιδευτικών σεμιναρίων, και συγκεντρώσεων. Οι επισκέπτες αυτών των σεμιναρίων μπορούν να γίνουν πρεσβευτές καλής θελήσεως για την Ελλάδα.

Μάρκετινγκ στο εξωτερικό για την Ελλάδα, ως χώρος για επιχειρήσεις, εκπαίδευσης και διασκέδασης. Χωρίς το ένα να υπερτερεί του άλλου. Τα τρένα και οι συγκοινωνίες στο εξωτερικό είναι γεμάτα από Τουρκικές αφίσες.

Όπως είχε πει και ο διευθυντής της πρώτης εκστρατείας του Μπιλ Κλίντον για την προεδρία των ΗΠΑ το 1992 Τζέιμς Καρβέλι: “It’s the economy stupid

 

Πηγές
Washington Post: “How’s Turkey’s Outreach to its Diaspora is inflaming tensions in Europe
Balkan Insight: Sarajevo Awaits Erdogan’s Turkish Election Rally
Deutsche Welle: Home away from Home: Recep Tayip Erdogan in Sarajevo
B92: Serbia and Greece set up high council; Athens firm on Kosovo
Daily Sabah: Turkey, Serbia cooperation may capitalize on tourism opportunities
Oya Dusum Ozkansa: Turkish Foreign Policy in the Balkans: Implications on Transatlantic Security.
The Guardian: Turkey brings a gentle version of the Ottoman Empire back to the Balkans
EPC: The role of the Balkan Muslims in building a European Islam
Dino Mujadizevic: Turkey’s Role in Bosnia Herzegovina
BESA: The Islamization of Turkey

*Ο κ. Σπύρος Μπάμιατζης, έχει σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες, Δημοσιονομία, Τεχνολογία Διυλιστηρίων και Εξόρυξη Πετρελαίου, Αντιτρομοκρατική Πολιτική, Εσωτερική Ασφάλεια και υπεράσπιση κράτικων υποδομών από τρομοκρατικές κυβερνοεπιθέσεις. Είναι Σύμβουλος σε θέματα διεθνούς Ισλαμικής αντιτρομοκρατίας, στην σύνδεση τρομοκρατίας και οργανωμένου εγκλήματος στα Βαλκάνια, και στην αποτροπή τρομοκρατικών κυβερνοεπιθέσεων σε κρατικές υποδομές.

Πηγή: Militaire.gr

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ζώδια από το zodia123.gr

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"

error: Content is protected !!