Breaking News
Η ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΤΡΙΓΩΝΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΑΘΗΝΩΝ-ΣΚΟΠΙΩΝ-ΤΥΡΑΝΩΝ
ΑΝΟΙΞΤΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΑΣ… ΒΟΜΒΕΣ «Ο ΕΡΝΤΟΓΑΝ…»
TΕΛΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑ Ο ΝΙΚΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ EPSILON
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ: ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΣΕ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΜΠΛΑΤ
ΛΙΑΚΟΣ: ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΡΕΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΠΙΟ ΕΛΚΥΣΤΙΚΟ
«Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΗ ΓΙΑΤΙ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΤΟΝ ‘ΜΑΚΕΔΟΝΙΣΜΟ’ «
ΣΤΙΝΓΚ ΓΙΑ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ: Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΔΕΙΞΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟ
ΔΕΔΔΗΕ: ΟΙ ΕΞΥΠΝΟΙ ΜΕΤΡΗΤΕΣ Η ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΡΕΥΜΑΤΟΚΛΟΠΕΣ
ΟΙ ΚΡΥΦΟΙ ΟΡΟΙ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ-ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ «ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΤΩΝ ΤΣΑΜΙΔΩΝ»!!
ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ
ΜΟΥΝΤΙΑΛ 2018: ΣΑΛΟΣ ΜΕ ΤΟΝ «ΑΛΒΑΝΙΚΟ ΑΕΤΟ» ΤΩΝ ΣΚΟΡΕΡ ΤΗΣ ΕΛΒΕΤΙΑΣ -ΤΙΜΩΡΙΑ ΖΗΤΑ Η ΣΕΡΒΙΑ
Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΤΗΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΗΛΙΔΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
KΙΚΙΛΙΑΣ: Η ΓΡΑΒΑΤΑ ΤΟΥ ΤΣΙΠΡΑ ΜΑΣ ΚΟΣΤΙΣΕ 100 ΔΙΣ ΕΥΡΩ
ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΩΝ – ΌΛΕΣ ΟΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ
ΤΟΥΡΚΙΑ: OI ΠΙΟ ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ. ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ, ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ!
ΠΡΩΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΟΑΣΕ: «ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΜΑΙ ΤΣΑΜΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΩ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΩΝ ΑΛΒΑΝΟΤΣΑΜΗΔΩΝ»
Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ SHOW ΟΤΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΝΙΚΗΣΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ – ΔΕΝ ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΡΙΣΚΟ ΧΩΡΑΣ, ΜΗ ΒΙΩΣΙΜΟ ΤΟ ΧΡΕΟΣ
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Η ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ «ΝΟΡATΛAΣ» ΣΤΗ ΛΕΥΚΩΣΙΑ
ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ-ΜΙΑ ΓΡΗΓΟΡΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ
Η ΕΥΡΩΠΗ ΔΙΝΕΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΥ ΣΤΙΣ ΗΠΑ
ΕΘΝΙΚΑ
Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΤΩΝΕΙ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ

Toυ Λουκα Δημακα

115 πιλότοι μας έχουν χαθεί σε 31 χρόνια

«Αίμα, ιδρώτας και κηροζίνη» λέει ένας πολύ έμπειρος πρώην αρχηγός της Πολεμικής Αεροπορίας ότι είναι το «μείγμα» της ζωής του Έλληνα πιλότου και οι αριθμοί από τις «μάχες του Αιγαίου» που συνεχίζονται αμείωτες από το 1975 τον δικαιώνουν απόλυτα.

Τα στοιχεία είναι συγκλονιστικά:

* Ο θάνατος του σμηναγού Κώστα Ηλιάκη ανέβασε στους 115 τους Έλληνες πιλότους που έχουν χαθεί με μαχητικά αεροσκάφη στις μάχες του Αιγαίου ή στις όποιας μορφής προετοιμασίες γι’ αυτές.

* Από την πρώτη πρόκληση, πριν από 31 χρόνια, μέχρι σήμερα πάνω από δύο «αγορές του αιώνα», δηλαδή 197 αεροσκάφη, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων είναι μαχητικά, έχουν χαθεί σ’ αυτές τις μάχες.

* Πάνω από 1.300.000 ώρες πτήσης – 200 έως 250 την ημέρα τα τελευταία χρόνια – έχουν γίνει από το 1975 για την προάσπιση του εθνικού εναέριου χώρου και του FIR Αθήνας, καταπίνοντας δεκάδες χιλιάδες λίτρα καυσίμων.

Το κόστος; Ανυπολόγιστο! «Πώς και πόσο να αποτιμηθεί η ζωή ενός παλικαριού; Αριθμοί, εδώ, δεν χωρούν – μόνο δάκρυ, μνήμη και πείσμα», λέει στα «NEA» ανώτατος αξιωματούχος της Πολεμικής Αεροπορίας.

Ας αρχίσουμε από τα απλά: Κάθε ώρα πτήσης κοστίζει, με σημερινές τιμές, περίπου 5.000 ευρώ (καύσιμα και διάφορα αναλώσιμα). Μόνο για τις πτήσεις αναχαίτισης των Τούρκων και τις πολεμικές εκπαιδεύσεις, δαπανώνται 1.250.000 ευρώ την ημέρα! Αν κοστολογήσουμε την κηροζίνη που έχει καταναλωθεί από το 1975 δεν φθάνουν ούτε 6,5 δισ. ευρώ (2,2 τρισεκατομμύρια δραχμές)!!!

Σήμερα, κάθε σύγχρονο, ετοιμοπόλεμο αεροσκάφος 3ης γενιάς (F-16 ή Μιράζ 2000) κοστίζει 40-45 εκατ. ευρώ. Αν υπολογιζόταν με σημερινές τιμές το κόστος των μαχητικών διαφόρων τύπων που έχουν συντριβεί από το 1975 μέχρι και σήμερα δεν θα έφθαναν άλλα 8 δισ. ευρώ (2,7 τρισ. δραχμές)!!! Σύμφωνα με αξιωματικούς της Πολεμικής Αεροπορίας με βάση τη φύση του έργου της (επιφυλακές, απρογραμμάτιστες απογειώσεις κ.λπ.) οι δείκτες απόδοσής της είναι πάρα πολύ ικανοποιητικοί. Μάλιστα ο δείκτης μειζόνων αεροπορικών ατυχημάτων τα τελευταία χρόνια έχει πτωτική πορεία – το 2001, το 2003 και το 2005 δεν είχε, για παράδειγμα, κανένα θανατηφόρο. «Το επιχειρησιακό έργο που υλοποιεί σε καιρό ειρήνης η Αεροπορία, ελάχιστα διαφέρει από εκείνο των συνθηκών πραγματικών πολεμικών επιχειρήσεων. Κι αυτό συμβαίνει καθημερινά», λέει ο νυν αρχηγός της αντιπτέραρχος Γ. Αυλωνίτης. «Μέσα σ’ ένα χρόνο, προσθέτει, μόνο για αναχαιτίσεις – αναγνωρίσεις, τα αεροσκάφη μας εκτέλεσαν πάνω από 2.400 εξόδους». Οι επιτελείς δεν κρύβουν ότι η κατάσταση αυτή φέρει «ανθρώπους και μηχανές στα όρια». Και αναγνωρίζουν ότι αυτή η «πίεση» μπορεί να έχει επιπτώσεις – να «αιτιολογούν», όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά – κάποια ατυχήματα.

Και οι Τούρκοι πληρώνουν ακριβά τις διεκδικήσεις τους

Στην άλλη πλευρά του Αιγαίου η κατάσταση δεν είναι διαφορετική. Παρ’ όλο που τα Γενικά Επιτελεία Εθνικής Άμυνας και Αεροπορίας δεν έχουν πλήρη στοιχεία για τις απώλειες των Τούρκων, μερικά αποσπασματικά στοιχεία δείχνουν ότι οι διεκδικήσεις και οι προκλήσεις κοστίζουν και σ’ αυτούς εξίσου ακριβά.

* Πρώτον, και η τουρκική αεροπορία πετά πολύ – περισσότερο και από την ελληνική. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία η γαλλική, η τουρκική και η ελληνική Αεροπορία κατέχουν τις τρεις πρώτες θέσεις από πλευράς πτητικής δραστηριότητας στην Ευρώπη.

* Δεύτερον, οι αριθμοί των νεκρών πιλότων και των χαμένων μαχητικών της γείτονος είναι αντίστοιχοι με αυτούς της Ελλάδας. Αυτό προκύπτει από το ότι για την περίοδο 1977-2006 έχουν χάσει τη ζωή τους 91 Τούρκοι χειριστές σε 141 δυστυχήματα, κατά τα οποία έχουν συντριβεί 146 μαχητικά.

Οι αριθμοί αυτοί θεωρούνται από αρμόδίους αναλυτές ως οι ελάχιστοι και πιθανώς να είναι πιο μεγάλοι. Κατά τους ειδικούς, αυτό στηρίζεται στο γεγονός ότι μέχρι τώρα η Τουρκία έχει χάσει το 10,1% των F-16 (συνολικά 25 από 240), ενώ η Ελλάδα το 6% (συνολικά 9 από 140). Επίσης από το ότι την τελευταία πενταετία 19 συντριβές είχε η Τουρκία και 13 η Ελλάδα.

Παρατηρητής της Τουρκίας επιβιβάστηκε στο «Ποσειδών»

Επιβιβάστηκε τελικά χθες το πρωί αντιπρόσωπος – παρατηρητής της Τουρκίας στο «Ποσειδών», το οποίο απέπλευσε την Παρασκευή στις 9.00 π.μ. για να πραγματοποιήσει τη δεύτερη ερευνητική αποστολή του στα ελληνικά ύδατα. Ο καθηγητής Σεισμολογίας στο Πολυτεχνείου της Κωνσταντινούπολης δρ Τουμτσάι Ταϊμάζ δεν έχει ερευνητικό ρόλο στη νέα αποστολή του ωκεανογρα- φικού. Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, ο δρ Τουμτσάι Ταϊμάζ θεωρείται ένας από τους κορυφαίους σεισμολόγους της Τουρκίας. Από την πλευρά της Ελλάδας, στο πλοίο βρίσκεται ο υποψήφιος διδάκτορας Σεισμολογίας Ιορδάνης Δημητριάδης.

 Tanea.gr

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ζώδια από το zodia123.gr

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"

error: Content is protected !!