Breaking News
ΩΧΡΑ ΚΗΛΙΔΑ
ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΗΦΙΣΙΑ ΜΕ ΑΙΓΛΗ ΚΑΙ ΚΥΡΟΣ
ΕΥΡΩΕΚΛΟΓEΣ 2019: ΠΩΣ ΨΗΦΙΣΑΝ ΣΕ ΒΡΕΤΑΝΙΑ ΚΑΙ ΟΛΛΑΝΔΙΑ
ΕΥΡΩΠΗ: ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΤΗΣ;
Η ΤΕΡΕΖΑ ΜΕΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΤΗΣ
ΟΗΕ: Η ΛΙΤΟΤΗΤΑ ΕΧΕΙ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΒΡΕΤΑΝΟΥΣ ΣΤΗ ΦΤΩΧΕΙΑ
ΜΕΣΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΥΓΧΥΣΗ
ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ: «ΖΗΤΗΣΑΜΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ»
ΓΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΡΩΜΑΤΑ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΚΥΠΡΟΥ ΣΤΟ ΕΤΗΣΙΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ 2019: ΕΞΤΡΑ ΦΟΡΟΣ ΓΙΑ 1 ΣΤΟΥΣ 4 ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥΣ
ΠΑΓΚOΣΜΙΑ ΗΜEΡΑ ΑΤOΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡIΑ
ΕΚΡΥΘΜΗ Η ΚΑΤAΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛIΑ – ΣΚΛΗΡO ΤΟ ΜHΝΥΜΑ ΤΩΝ ΙΤΑΛΩΝ ΒΙΟΜΗΧAΝΩΝ
ΚΑΤΑΠΕΛΤΗΣ Ο ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ ΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑΚΗ ΚΑΙ ΣΤΗΜΕΝΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ
ΥΕΘΑ: ΠΡΟΣΠΑΘΟYΜΕ ΝΑ ΑΠΟΤΡEΨΟΥΜΕ ΤΥΧΌΝ ΘΕΡΜO ΕΠΕΙΣOΔΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚIΑ
23 ΜΑΙΟΥ 2019: ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
ΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ…
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ: ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΕ ΣΗΜΕΡΑ
ΤΟ HARLEM STAGE ΤΙΜΗΣΕ ΤΟ ΙΣΝ ΜΕ ΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑΣ
ΜΕΙΩΜΕΝΟΣ ΦΠΑ: ΤΑ ΝΕΑ ΚΟΛΠΑ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΗΣ ΕΦΟΡΙΑΣ
ΛΑΔΩΜΑ 400.000 ΕΥΡΩ ΣΕ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΤΗΣ NOVARTIS
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΝ Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΣΤΡΑΦΕΙ ΣΤΟ LNG, ΘΑ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ

Ραγδαία αύξηση παρουσιάζει η αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), με τους Έλληνες εφοπλιστές να καταλαμβάνουν μεγάλο μερίδιο στη μεταφορά του, Αντιθέτως, η Γερμανία μένει πίσω και εξαρτάται από την Ελλάδα, σύμφωνα με την Die Welt.

 

 

Τελευταία ο Ντόναλντ Τραμπ εκθειάζει μεταξύ άλλων και τις ενεργειακές πηγές της χώρας του. Για παράδειγμα, συνέστησε το υγροποιημένο φυσικό αέριο από τις ΗΠΑ ως την καλύτερη εναλλακτική και καταφέρθηκε κατά του αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream 2 από τη Ρωσία στη Γερμανία.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η Κίνα αυξάνει σταδιακά την κατανάλωση υγροποιημένου αερίου μέσω ενός γιγαντιαίου κυβερνητικού προγράμματος, με στόχο τη μεταπήδηση σε ένα πιο «πράσινο» καύσιμο ανάμεσα στα συμβατικά ορυκτά καύσιμα.

Κάθε δεύτερη παραγγελία από Έλληνα εφοπλιστή

Όπως μεταδίδει η Deutsche Welle, η ίδια τάση παρατηρείται και σε άλλες χώρες. Η χρήση LNG εισέρχεται όλο και πιο δυναμικά στον ενεργειακό χάρτη και η διάθεσή του έχει ξεπεράσει παγκοσμίως τις πωλήσεις άνθρακα και αργού πετρελαίου. Η Γερμανία αντίθετα κοιμάται τον ύπνο του δικαίου και το μόνο που την απασχολεί είναι η κατασκευή τερματικών σταθμών LNG ανά τον κόσμο, για να μπορεί να εισάγει όλο και περισσότερες ποσότητες.

Η μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου γίνεται αποκλειστικά δια της θαλασσίας οδού με δεξαμενόπλοια. Το ενδιαφέρον είναι ότι σε αυτές τις θαλάσσιες μεταφορές κυριαρχεί μιαν άλλη ευρωπαϊκή χώρα, η Ελλάδα. Κάθε δεύτερο δεξαμενόπλοιο που παραγγέλλεται σε ναυπηγεία της Ασίας ανήκει σε Έλληνες πλοιοκτήτες. Από τις 66 παραγγελίες οι 33 γίνονται από Έλληνες αγοραστές.

Οι Έλληνες εφοπλιστές δεξαμενοπλοίων LNG φαίνεται λοιπόν ότι έχουν αντιληφθεί τις μεγάλες ευκαιρίες που ξανοίγονται σε αυτόν τον τομέα, πολύ πιο πριν από ότι ο ανταγωνισμός τους στη Γερμανία. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αποτιμήσεων πλοίων Vessels Value, καμιά γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία δεν έχει παραγγείλει φέτος κατάλληλα πλοία για να μεταφέρουν LNG. Κι αυτό παρά το ότι η χώρα επί χρόνια διέθετε το μεγαλύτερο στόλο εμπορικών πλοίων.

Εξαρτώμενη από την Ελλάδα η Γερμανία

Έτσι με τα χρόνια η Γερμανία χάνει τη φήμη ως ναυτιλιακή χώρα. Σύμφωνα με την Die Welt, o ανταγωνισμός είναι σκληρός. Το 2018 οι  Έλληνες εφοπλιστές υπέγραψαν παραγγελίες ύψους 9 δις δολαρίων για τάνκερ LNG. Πόσο μεγάλη είναι η ζήτηση μπορεί κανείς να διαπιστώσει διαβάζοντας στοιχεία που δίνει η Vessels Value για τα ύψος μίσθωσης αυτών των πλοίων: σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια τα ποσοστά έχουν πενταπλασιαστεί. Για παράδειγμα, για μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου μέσω του Ειρηνικού στην Ασία μια πλοιοκτήτρια εταιρεία ζητά ημερησίως 190.000 δολάρια.

Εμπειρογνώμονες υποστηρίζουν ότι δεν αναμένεται αλλαγή.

«Οι τιμές έχουν φτάσει σε ανώτατο επίπεδο, και θα περιμείνουν για πολλούς ακόμη μήνες σε αυτό το υψηλό επίπεδο»

υποστηρίζει ο Κορτ Σμιθ, αναλυτής της εταιρείας Vessels Value. Υπάρχει μάλιστα το ενδεχόμενο, όπως επισημαίνουν οι γνώστες του κλάδου, τα επόμενα χρόνια οι υπάρχουσες δυνατότητες μεταφοράς LNG να μην επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες. Που σημαίνει ότι η Γερμανία ως χώρα εισαγωγής LNG θα εξαρτάται από τις δυνατότητες και την επιχειρηματική στρατηγική κυρίως των ελλήνων εφοπλιστών.

 

 

 

 

Πηγή: Liberal.gr

 

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!