Breaking News
ΠΡΟΦΑΣΕΙΣ ΕΝ ΑΜΑΡΤΙΑΙΣ ΟΙ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΙ ΠΕΡΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΑΠΟ ΤΟ «ΕΤΟΙΜΟΘΑΝΑΤΟ ΠΡΟΒΑΤΟ» ΣΤΟΝ «ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΤΟΥ ΣΟΙΜΠΛΕ»
ΑΝΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ «ΑΡΡΑΒΩΝΑΣ» ΜΕ ΓΑΠ, ΑΣΧΕΤΟΙ ΣΤΟ ΥΠΕΞ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΤΕΧΑΚΗΣ – Ο ΘΡΥΛΙΚΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝ ΡΟΥΒΑΣ ΤΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ
ΣTHN ΑΝΔΡΙΑΝΟΥΠΟΛΗ ΟΙ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑΡΧΕΣ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΑ…
EIKOΣΙ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΛΛΗΨΗ ΟΤΣΑΛΑΝ
ΕΚΚΛΗΣΗ ΛΑΓΚΑΡΝΤ ΠΡΟΣ ΕΥΡΩΠΗ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΥΓΚΛΙΣΗ ΒΟΡΡΑ – ΝΟΤΟΥ
ΤΙ ΔΗΛΩΣΕ Ο ΟΜΟΓΕΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΡΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΤΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ ΤΗΣ AMAZON
ΤΕΡΑΤΩΔΕΣ ΤΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΧΡΕΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΑΝΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΥ: ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΝΕΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
16 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ: ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
ΛΕΞΕΩΝ ΔΕΙΝΗ ΚΑΠΗΛΕΙΑ
ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟ 2019 ΚΑΙ ΑΡΝΗΣΗ ΨΗΦΟΥ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΜΕΡΑΣ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ
ΝΕΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΣ-ΤΩΡΑ
ΜΑDE IN CHINA 2025: Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ ΗΠΑ-ΚΙΝΑΣ;
«KΛΕΙΔΩΜΕΝΟ» ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΟΥ ΦΤΙΑΧΝΕΙ …FAKE NEWS
ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ YΨΗΛΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΚΕΡΜΑΤΙΣΜΕΝΗ ΛΙΒΥΗ;
ΠΤΥΧΙΟ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗΣ» ΓΛΩΣΣΑΣ ΓΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΣΤΗΝ… ΕΥΠ
KΡΑΥΓΗ ΑΓΩΝΙΑΣ ΑΠΟ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΝ Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΣΤΡΑΦΕΙ ΣΤΟ LNG, ΘΑ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ

Ραγδαία αύξηση παρουσιάζει η αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), με τους Έλληνες εφοπλιστές να καταλαμβάνουν μεγάλο μερίδιο στη μεταφορά του, Αντιθέτως, η Γερμανία μένει πίσω και εξαρτάται από την Ελλάδα, σύμφωνα με την Die Welt.

 

 

Τελευταία ο Ντόναλντ Τραμπ εκθειάζει μεταξύ άλλων και τις ενεργειακές πηγές της χώρας του. Για παράδειγμα, συνέστησε το υγροποιημένο φυσικό αέριο από τις ΗΠΑ ως την καλύτερη εναλλακτική και καταφέρθηκε κατά του αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream 2 από τη Ρωσία στη Γερμανία.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η Κίνα αυξάνει σταδιακά την κατανάλωση υγροποιημένου αερίου μέσω ενός γιγαντιαίου κυβερνητικού προγράμματος, με στόχο τη μεταπήδηση σε ένα πιο «πράσινο» καύσιμο ανάμεσα στα συμβατικά ορυκτά καύσιμα.

Κάθε δεύτερη παραγγελία από Έλληνα εφοπλιστή

Όπως μεταδίδει η Deutsche Welle, η ίδια τάση παρατηρείται και σε άλλες χώρες. Η χρήση LNG εισέρχεται όλο και πιο δυναμικά στον ενεργειακό χάρτη και η διάθεσή του έχει ξεπεράσει παγκοσμίως τις πωλήσεις άνθρακα και αργού πετρελαίου. Η Γερμανία αντίθετα κοιμάται τον ύπνο του δικαίου και το μόνο που την απασχολεί είναι η κατασκευή τερματικών σταθμών LNG ανά τον κόσμο, για να μπορεί να εισάγει όλο και περισσότερες ποσότητες.

Η μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου γίνεται αποκλειστικά δια της θαλασσίας οδού με δεξαμενόπλοια. Το ενδιαφέρον είναι ότι σε αυτές τις θαλάσσιες μεταφορές κυριαρχεί μιαν άλλη ευρωπαϊκή χώρα, η Ελλάδα. Κάθε δεύτερο δεξαμενόπλοιο που παραγγέλλεται σε ναυπηγεία της Ασίας ανήκει σε Έλληνες πλοιοκτήτες. Από τις 66 παραγγελίες οι 33 γίνονται από Έλληνες αγοραστές.

Οι Έλληνες εφοπλιστές δεξαμενοπλοίων LNG φαίνεται λοιπόν ότι έχουν αντιληφθεί τις μεγάλες ευκαιρίες που ξανοίγονται σε αυτόν τον τομέα, πολύ πιο πριν από ότι ο ανταγωνισμός τους στη Γερμανία. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αποτιμήσεων πλοίων Vessels Value, καμιά γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία δεν έχει παραγγείλει φέτος κατάλληλα πλοία για να μεταφέρουν LNG. Κι αυτό παρά το ότι η χώρα επί χρόνια διέθετε το μεγαλύτερο στόλο εμπορικών πλοίων.

Εξαρτώμενη από την Ελλάδα η Γερμανία

Έτσι με τα χρόνια η Γερμανία χάνει τη φήμη ως ναυτιλιακή χώρα. Σύμφωνα με την Die Welt, o ανταγωνισμός είναι σκληρός. Το 2018 οι  Έλληνες εφοπλιστές υπέγραψαν παραγγελίες ύψους 9 δις δολαρίων για τάνκερ LNG. Πόσο μεγάλη είναι η ζήτηση μπορεί κανείς να διαπιστώσει διαβάζοντας στοιχεία που δίνει η Vessels Value για τα ύψος μίσθωσης αυτών των πλοίων: σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια τα ποσοστά έχουν πενταπλασιαστεί. Για παράδειγμα, για μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου μέσω του Ειρηνικού στην Ασία μια πλοιοκτήτρια εταιρεία ζητά ημερησίως 190.000 δολάρια.

Εμπειρογνώμονες υποστηρίζουν ότι δεν αναμένεται αλλαγή.

«Οι τιμές έχουν φτάσει σε ανώτατο επίπεδο, και θα περιμείνουν για πολλούς ακόμη μήνες σε αυτό το υψηλό επίπεδο»

υποστηρίζει ο Κορτ Σμιθ, αναλυτής της εταιρείας Vessels Value. Υπάρχει μάλιστα το ενδεχόμενο, όπως επισημαίνουν οι γνώστες του κλάδου, τα επόμενα χρόνια οι υπάρχουσες δυνατότητες μεταφοράς LNG να μην επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες. Που σημαίνει ότι η Γερμανία ως χώρα εισαγωγής LNG θα εξαρτάται από τις δυνατότητες και την επιχειρηματική στρατηγική κυρίως των ελλήνων εφοπλιστών.

 

 

 

 

Πηγή: Liberal.gr

 

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ζώδια από το zodia123.gr

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"

error: Content is protected !!