Breaking News
ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ
ΜΟΥΝΤΙΑΛ 2018: ΣΑΛΟΣ ΜΕ ΤΟΝ «ΑΛΒΑΝΙΚΟ ΑΕΤΟ» ΤΩΝ ΣΚΟΡΕΡ ΤΗΣ ΕΛΒΕΤΙΑΣ -ΤΙΜΩΡΙΑ ΖΗΤΑ Η ΣΕΡΒΙΑ
Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΤΗΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΗΛΙΔΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
KΙΚΙΛΙΑΣ: Η ΓΡΑΒΑΤΑ ΤΟΥ ΤΣΙΠΡΑ ΜΑΣ ΚΟΣΤΙΣΕ 100 ΔΙΣ ΕΥΡΩ
ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΩΝ – ΌΛΕΣ ΟΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ
ΤΟΥΡΚΙΑ: OI ΠΙΟ ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ. ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ, ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ!
ΠΡΩΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΟΑΣΕ: «ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΜΑΙ ΤΣΑΜΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΩ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΩΝ ΑΛΒΑΝΟΤΣΑΜΗΔΩΝ»
Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ SHOW ΟΤΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΝΙΚΗΣΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ – ΔΕΝ ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΡΙΣΚΟ ΧΩΡΑΣ, ΜΗ ΒΙΩΣΙΜΟ ΤΟ ΧΡΕΟΣ
ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Η ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ «ΝΟΡATΛAΣ» ΣΤΗ ΛΕΥΚΩΣΙΑ
ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ-ΜΙΑ ΓΡΗΓΟΡΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ
Η ΕΥΡΩΠΗ ΔΙΝΕΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΥ ΣΤΙΣ ΗΠΑ
ΤΟ ΤΙΜΗΜΑ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ – ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΑΠΟΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΚΑΛΠΗ
Η ΒΡΑΔΥΦΛΕΓΗΣ «ΒΟΜΒΑ» ΤΟΥ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟΥ/ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟΥ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ, Η ΕΕ, ΤΟ ΝΑΤΟ ΚΑΙ Η ΕΘΝΙΚΑ ΕΠΙΖΗΜΙΑ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ-ΣΚΟΠΙΩΝ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ
ΙΔΟΥ ΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ
Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΣΤΕΙΛΕ ΣΤΗΝ ΕΕ ΚΑΙ ΝΑΤΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΠΓΔΜ
ΠΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΧΑΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ
EUROGROUP: ΕΚΛΕΙΣΕ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ-DEAL ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΜΕ 10ΕΤΗ ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗ ΣΤΑ ΔΑΝΕΙΑ ΤΟΥ EFSF ΚΑΙ ΔΟΣΗ 15ΔΙΣ. ΜΕ 3,3 ΔΙΣ. ΕΠΑΝΑΓΟΡΑ
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΤΟΣ (ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ)
ΔΙΕΘΝΗ
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΝΤΑΡΑΞΑΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Του Νικολάου Ι. Καραμπέτσου∗

Τα αεροπορικά ταξίδια, θεωρούνται ως τα ασφαλέστερα στον κόσμο.  Καθημερινά, ταξιδεύουν εκατομμύρια άνθρωποι σ’ όλα τα μήκη και πλάτη της γης.  Η Ιστορία όμως, της Αεροπλοΐας έχει καταγράψει πολλές τραγωδίες προκαλώντας σοκ και οδύνη σ’ όλους.  Σε κάποιες περιπτώσεις, η αιτία ήταν  τεχνική βλάβη ή ανθρώπινο σφάλμα και σε κάποιες άλλες στυγνή τρομοκρατική ενέργεια.  Η παρακάτω έρευνα κατέγραψε τα 10 πλέον πολύνεκρα και σημαντικά αεροπορικά δυστυχήματα από «πολιτικής» άποψης, τις τέσσερις τελευταίες δεκαετίες.

 

Παρίσι 1974: Συντριβή McDonnell Douglas DC-10 της Turkish Airlines

Στις 3 Μαρτίου 1974, ένα McDonnell Douglas DC-10 των Τουρκικών Αερογραμμών εβρισκόμενο σε διαδικασία απογείωσης απ’ το αεροδρόμιο Orly με  προορισμό το Heathrow του Λονδίνου, έχασε την πόρτα του χώρου αποσκευών, με αποτέλεσμα να προκληθεί εκρηκτική αποσυμπίεση στο σκάφος και ακολούθως απώλεια ελέγχου.  Το αεροσκάφος υπέστη ανεξέλεγκτη περιδίνιση και συνετρίβη στο δάσος του Ερμένοβιλ, ΒΑ του Παρισιού.  Όλοι οι 346 επιβαίνοντες  στο αεροπλάνο έχασαν τη ζωή τους. Ήταν το πιο πολύνεκρο αεροπορικό ατύχημα όλων των εποχών, μέχρι την τραγωδία της Τενερίφης το 1977.

 

Τενερίφη 1977: Σύγκρουση δύο Boeing 747 στο αεροδρόμιο Los Rodeos.

Το αεροπορικό ατύχημα, με το μεγαλύτερο αριθμό θυμάτων σ’ όλη την αεροπορική ιστορία, παραμένει εκείνο που συνέβη στην Τενερίφη στις 23 Μαρτίου 1977.  Εξαιτίας λανθασμένων εντολών απ’ τον πύργο ελέγχου, ίσως και παρερμηνείας εκ μέρους των πιλότων, ένα Boeing 747 της  KLM και ένα ιδίου τύπου αεροσκάφος της Pan American, επιχείρησαν να απογειωθούν ταυτόχρονα, αλλά από αντίθετες αφετηρίες, στο αεροδρόμιο Los Rodeos της Τενερίφης.  Τα δύο αεροσκάφη συγκρούστηκαν στον αέρα, με αποτέλεσμα 583 άτομα να χάσουν τη ζωή τους. Ωστόσο, είναι αξιοπερίεργο ότι, η μεγαλύτερη σε νεκρούς αεροπορική τραγωδία όλων των εποχών, είχε και σχετικά μεγάλο αριθμό επιζώντων, καθώς 56 επιβάτες, 5 μέλη του πληρώματος και οι πιλότοι κατάφεραν να διασωθούν.

 

Ιλινόις 1979: Πτώση McDonnell Douglas DC-10 της American Airlines

Στις 25 Μαΐου 1979, ένα ΜcDonnell  Douglas DC-10 της American Airlines, έχασε τον έλεγχο και έπεσε κοντά στο O’Hare International Airport στο Des Plaines του Illinois, εξαιτίας κακής συντήρησης και απώλειας του ενός κινητήρα.  Κατά τη συντριβή σκοτώθηκαν και οι 271 επιβάτες, το πλήρωμα του αεροσκάφους καθώς και 2 άτομα στο έδαφος.   Ήταν το πιο θανατηφόρο ατύχημα στην ιστορία των εμπορικών μεταφορών στις Ηνωμένες Πολιτείες.

 

Σαχαλίνη 1983: Κατάρριψη Νότιο-Κορεατικού Jumbo

Την 1η Σεπτεμβρίου 1983, ένα σοβιετικό αναχαιτιστικό αεροσκάφος Sukhoi Su-15, κατέρριψε ένα κορεατικό Boeing 747-230B της Korean Air Lines, που εκτελούσε την πτήση 007 από Νέα Υόρκη προς την Σεούλ, μέσω Άνκορατζ (Αλάσκα), σκοτώνοντας και τους 269 επιβάτες μαζί με το πλήρωμα.  Ο χειριστής του Sukhoi, Γκενάντι Οσίποβιτς, ισχυρίστηκε ότι πριν την κατάρριψη, προηγήθηκαν τρεις ειδοποιήσεις προς τον κυβερνήτη του Jumbo, ότι πετούσε εντός σοβιετικού εναέριου χώρου, τον οποίο έπρεπε να εγκαταλείψει άμεσα. Την κατάρριψη του κορεάτικου Boeing τότε, την καταδίκασαν όλες σχεδόν οι κυβερνήσεις του δημοκρατικού κόσμου, καθώς και όλες οι κυβερνήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης (τότε ΕΟΚ), με εξαίρεση την ελληνική κυβέρνηση.

 

Ιρλανδία 1985: Έκρηξη βόμβας σε πτήση της Air India

Boeing 747 των Ινδικών Αερογραμμών, που εκτελούσε την πτήση 182, στις 23 Ιουνίου 1985, συνετρίβη στον Ατλαντικό, εντός του ιρλανδικού εναέριου χώρου, μετά από έκρηξη βόμβας που είχε τοποθετηθεί στο χώρο των αποσκευών, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι 307 επιβάτες και το 22μελές πλήρωμα του Boeing.  Οι έρευνες των Αρχών έδειξαν ότι, η βόμβα βρισκόταν στην αποσκευή ενός άνδρα, που ποτέ όμως δεν επιβιβάστηκε στο αεροπλάνο.  Αποδείχθηκε ότι, πίσω απ’ την πολύνεκρη επίθεση βρισκόταν εξτρεμιστές Σιχ και ήταν «αντίποινα» για την εισβολή των Ινδικών δυνάμεων στον ιερό ναό των Σιχ στην πόλη Αμριτσάρ.

 

Ιαπωνία 1985: Συντριβή Boeing της Japan Airlines-πτήση 123

H συντριβή του Boeing 747SR-46 της Japan Airlines στις 12 Αυγούστου 1985 ήταν αυτή που προκάλεσε το μεγαλύτερο αριθμό θανάτων απ’ την πτώση ενός και μόνο επιβατηγού αεροσκάφους, στην ιστορία της αεροπλοΐας. Στο συγκεκριμένο δυστύχημα 520 επιβάτες και μέλη του πληρώματος έχασαν τη ζωή τους, όταν εξαιτίας  λάθους στη λειτουργία του συστήματος ελέγχου εσωτερικής πίεσης, προκλήθηκε εκρηκτική αποσυμπίεση που κατάστρεψε το σύστημα πλοήγησης του αεροσκάφους. Παρά τις δυσμενείς  αυτές συνθήκες, οι πιλότοι κατάφεραν να διατηρήσουν σταθερό  το αεροσκάφος για μισή περίπου, προτού αυτό συντριβεί τελικά στο βουνό Φούτζι.  Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, αρκετοί επιβαίνοντες επέζησαν της συντριβής, αλλά ώσπου να φτάσουν οι ομάδες διάσωσης, μόνο 4 κατάφεραν να κρατηθούν στην ζωή.

 

Περσικός Κόλπος 1998: Κατάρριψη Airbus της Iran Air

Στις 3 Ιουλίου 1988, ένας πύραυλος επιφανείας-αέρος που εκτοξεύτηκε απ’ το ταχύπλοο σκάφος USS Vinceunes, που συμμετείχε σε αεροναυτικά γυμνάσια στα στενά του Ορμούζ, στον Περσικό Κόλπο, έπληξε και κατέρριψε ένα Airbus A300B2-203 της Iran Air, που εκτελούσε την πτήση 655 από το Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν προς το Ντουμπάϊ.  Απ’ τους 290 επιβαίνοντες και το πλήρωμα του Airbus δεν επέζησε κανείς.  Σύμφωνα όμως, με επίσημη ανακοίνωση του Αμερικανικού Ναυτικού, το Airbus καταρρίφθηκε από πύραυλο αέρος-αέρος που εκτοξεύτηκε από μαχητικό αεροσκάφος F-14 Tomcat, που επίσης συμμετείχε στα γυμνάσια.

 

Λόκερμπι, Σκωτία 1988: Βόμβα σε Boeing της Pan American-πτήση 103

Στις 21 Δεκεμβρίου 1988, βόμβα που είχε τοποθετηθεί σε κασετόφωνο που βρισκόταν στο χώρο αποσκευών του αεροσκάφους, εξερράγη  καθώς το Βoeing 747-121 της πτήσης 103 της Pan American, από την Φραγκφούρτη στο Ντιτρόϊτ, μέσω Λονδίνου και Νέας Υόρκης, πετούσε στα 31.000 πόδια πάνω απ’ το Λόκερμπι της Σκωτίας, με κατεύθυνση την Νέα Υόρκη.  Η έκρηξη διέλυσε την άτρακτο και το αεροπλάνο με το ντεπόζιτο γεμάτο καύσιμα, που θα του επέτρεπαν μια πλήρη υπερατλαντική πτήση, έπεσε φλεγόμενο σχεδόν στο κέντρο της Σκωτικής κωμόπολης, παρασύροντας στο θάνατο τους 243 επιβάτες, τα 16 άτομα του πληρώματος καθώς και 11 κατοίκους του Λόκερμπι.  Οι έρευνες που ακολούθησαν, κατέδειξαν ότι τη βόμβα στο Boeing την είχε τοποθετήσει ο Abdelbaset al-Megrahi, αξιωματικός των Μυστικών Υπηρεσιών της Λιβύης, κατόπιν εντολής του ίδιου του Προέδρου της Λιβύης, Μουαμάρ Καντάφι

 

Ινδία 1996: Σύγκρουση αεροσκαφών εν πτήσει

Η επιμονή του Καζάκου πιλότου της πτήσης 1907 της Air Kazachstan, να πετά το αεροπλάνο του χαμηλότερα απ’ την υπόδειξη του πύργου ελέγχου, είχε ως αποτέλεσμα τη σύγκρουση του με αεροσκάφος της πτήσης 763 των Saudi Airlines, πάνω από τη Haryana στην Ινδία, στις 12 Νοεμβρίου 1996.  Το σύνολο των 349 επιβατών και μελών του πληρώματος και των δύο αεροσκαφών έχασαν τη ζωή τους.  Η επιτροπή Ramesh Chandra Lahoti, που ερεύνησε τα αίτια αυτής της μεγάλης τραγωδίας, υπήρξε η πρώτη επιτροπή στον κόσμο, που συνέστησε τη δημιουργία «αεροδιαδρόμων» προς αποτροπή του ενδεχομένου, αεροσκάφη να πετούν σε αντίθετες κατευθύνσεις, στο ίδιο υψόμετρο. Οι Αρχές Πολιτικής Αεροπορίας της Ινδίας, κατέστησαν επίσης υποχρεωτικό, για όλα τα αεροσκάφη που πετούν εντός ή εκτός της Ινδίας, να είναι εξοπλισμένα με ένα σύστημα ACAS προς αποφυγή εναέριας σύγκρουσης.  Αυτή ήταν η πρώτη φορά που το ACAS έγινε υποχρεωτικό.

 

Νέα Υόρκη 2001: Πτώση Airbus της American Airlines

Στις 12 Νοεμβρίου 2001 (δύο μήνες μετά την φονική επίθεση στους «Δίδυμους Πύργους»), ένα Airbus A300 της American Airlines που εκτελούσε την πτήση 587 απ’ την Νέα Υόρκη προς το Las Americas της Δομινικανής Δημοκρατίας, συνετρίβη στην περιοχή Belle Harbor του Queens της Νέας Υόρκης, λίγο μετά την απογείωση του απ’ το αεροδρόμιο John F. Kennedy.   Σαν αίτια της πτώσης, φέρεται να υπήρξε η καταστροφή των πτερύγων του πηδαλίου, που προκλήθηκε απ’ τις αναταράξεις που προκλήθηκαν, από ένα Boeing 747 της Japan Airlines που πέρασε «ξυστά» απ’ το Airbus, λίγο μετά την απογείωση.  Κατά τη συντριβή σκοτώθηκαν τα 260 άτομα που επέβαιναν στο αεροπλάνο, καθώς και 5 άτομα στο έδαφος.

 

∗ Ο Νικόλαος Ι. Καραμπέτσος είναι Δημοσιογράφος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ζώδια από το zodia123.gr

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"

error: Content is protected !!